l33t_haxx0r Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hei alle sammen! Jeg har: Asus A8N SLI-Deluxe Sweex 650W PSU Sapphire Radeon X850XT PCI-Express 16x AMD64 Athlon 3500+ 2x CORSAIR ValueSelect "VS1GB400C3" 1GB DDR x 2 4x HD, IDE Mus, tastatur, ikke trådløst. Jeg har prøvd litt forskjellig kombinasjoer, men tenkte at jeg skulle feilsøke, ved å krympe alternativene om hva som kunne være feil litt etter litt. Jeg har nå KUN kobla til: 3 ATX-strøm kabler til HK-et 1x ram-brikke Skjermkort Tastatur CPU PSU Jeg fyrer opp maskina, og det kommer pipelyder. I starten, når jeg prøvde meg på å ha ram-brikken(e) i A1-sloten, kom det en laang pipelyd som kom etter 2-3 sekunders mellomrom. Hvis jeg plugga i head-set'et, kom det stemme "system fail(ure?) - memory check/cache eller noe sånt. Men nå kommer det i stedet for bare kjappe, repeterende pipelyder, som jeg ikke får noen stemme ut av. Har sjekka på ASUS og CORSAIR sin hjemmeside, og denne ram-typen skal være kompartibel med HK-et. I tillegg har jeg prøvd å resette BIOS ved å sette jumpern på 2-3, osv. Så har jeg heller ikke montert HK-et rett på plata, har hatt skruer mellom Takk for alle tips! Lenke til kommentar
Dr S Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Prøv denne ram brikken i en annen pc, for å teste om denne brikken i det hele tatt funker. Lenke til kommentar
l33t_haxx0r Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Den funker som bare det. Prøvde også et par andre ram-brikker i maskina. Samme resultat :/ Lenke til kommentar
l33t_haxx0r Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Ahaa! Nå plugga jeg inn en annen skjerm, og bytta på RAM-sloten. Nå piper den en lang gang, og to kjappe. Det betyr vel at det er noe galt med skjermkortet. På skjermen min står det da: "WARNING! You have not connected any power cables to your graphic card" eller no sånt. Når jeg kjøpte skjermkortet, fikk jeg _bare_ med kortet. OEM-versjon. Betyr det da at jeg må kjøpe en spesiell kabel som jeg må koble inn på skjermkortet, eller er det en kabel som er i kabinettet? Det er da ikke en hel vanlig, sånn som man stapper inn i IDE-harddisker.. Det er en litt rar en.. Btw, sorry for dobbeltposting. Bare å slette den forrige posten min om det går. Nice Endret 22. juni 2005 av l33t_haxx0r Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Du har sannsynligvis et skjermkort som trenger ekstra strøm. Sjekk om kortet har uttak til strøm på enden. Du har et sånt kort ja.. Da trenger du strøm for å drive det. Det burde i det minste ha følgt med en kabel! Endret 22. juni 2005 av Dr.X Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå