dimdal Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hallo. Jeg har en Sony TA-FB820R integrert forsterker, men jeg tror ikke den har utgang for bass. Har nemlig tenkt på å kjøpe en Cerwin . Jeg har forsterkeren koblet til lydkortet på pcen, og da lurte jeg på om det går ann å bruke subutgangen på lydkortet til bassen, eller om det er noen annen løsning som ikke innebærer en ny forsterker. Er det noe håp? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 En ny forsterker trengs ikke. Ifølge Hifiklubben har sub'en en høynivåinngang (eller høyttalernivå-inngang, som de har kalt det). Dette betyr rett og slett at du kan kjøre kabler fra høyttalerutgangene på forsterkeren og koble til denne høynivåinngangen. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 En ny forsterker trengs ikke. Ifølge Hifiklubben har sub'en en høynivåinngang (eller høyttalernivå-inngang, som de har kalt det). Dette betyr rett og slett at du kan kjøre kabler fra høyttalerutgangene på forsterkeren og koble til denne høynivåinngangen. Ah, jeg skjønner. Dette vil ikke påvirke høytalereffekten til de høytalerne som allerede er koblet til? I og med at bassen kjører sin egen strøm? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Det eneste jeg vet er at sub'en fortsatt bruker den innebygde forsterkeren. Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Flott, da burde det virke bra. Tusen takk for hjelpa. Hvis noen fler har kommentarer/tips så spytt ut Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Ah, en ting til; Hva slags kabler bør jeg bruke? Holder det å bruke noen helt ordinære høytalerkabler i kopper alà Biltema, eller må jeg ha noe bedre? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Jeg tror Biltema kablene duger fint. Jeg har hørt flere si at man må et godt stykke opp i pris for å få høyttalerkabler av nevneverdig bedre kvalitet uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå