Gå til innhold

Slags pipelyd når pc'en står på, hvorfor!?

Anbefalte innlegg

ja ,men det er ingen forslag som har kommet til en løsning på problemet smarten

Hmm:

.....kan fikses med limpistol...
...kan fikses med limpistol).

Du klatter bare på noe lim fra en limpistol der. Vennligst ikke prøv å være though guy, det oppnår du ingenting med.

Her er iallefall en mulig løsning (her har de brukt "plumbing sealant" isteden for limpistol):

Mobo Coils

I have a intermittent loud buzzing sound in my shuttle. I read on threads on these forums that the coils on the motherboard buzz and the fix is to use hot glue to stop the coils moving. I decided to follow this procedure in order to cure the buzzing, but used a plumbing sealant (LS-X) instead of hot glue. The sealant was applied with a long screwdriver, and set within an hour. There was no damage to the motherboard. Trouble is, it did not stop the buzzing in my shuttle! Once I put the machine back together after all the above mods, the machine was effectively silent without the drives connected. With the drives connected, the intermittent buzzing was back.

I used plumbing sealant, not hot glue!

coil015oy.th.jpg

Click for bigger pic

This is the small coil next to the Northbridge.

coil020kz.th.jpg

Click for bigger pic

Applying the sealant to the 4 coils beneath the PSU.

coil032rf.th.jpg

Click for bigger pic

Close-up showing a sealed coil.

coil041tp.th.jpg

Click for bigger pic

Denne karen`s resultat ble ikke toppings, lyden var der fremdeles. Men det funker kanskje bedre med lim. Dette er også et shuttle hovedkort bare så det er sagt.

Grunnen til lyden er at disse spolene vibrerer. Ved å legge på lim fra limpistol (eller lignende materiale), stoppes vibreringen og lyden forsvinner.

As I said - the reason is the vibrationg wire on the spools.

Dette er et kjent problem på Shuttle maskiner...du kan se om du finner noe knask i denne forum tråden:

http://forums.sudhian.com/messageview.cfm?...d1=Mobo%20Coils

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg hadde dette problemet en stund, og lyden var spesielt tydelig når PCn gikk på batteri. Jeg fikk lyden bort ved å fjerne strømsparing på USB-rothub - dvs åpne egenskaper for min datamaskin (høyreklikk), finn taggen maskinvare, trykk enhetsbehandling og finn USB rothub under universell seriell busskontroller. Under taggen strømstyring fjerner du haken ved "tillat datamaskinen å slå av denne enheten for å spare strøm". Da forsvant pipingen hos meg (som jeg tydelig hørte kom fra luken der minnekortene ligger).

MEN - nå har PCn begynt å pipe igjen! Og dette er en litt annerledes pipelyd, noe svakere men mer kontinuerlig. Den kommer fra samme sted og i stedet for å bli sterkere når PCn går på batteri forvinner den faktisk når jeg drar ut strømledningen.... Men da kommer den gamle pipelyden noe tilbake (i korte intervaller) etter en stund, når jeg f.eks. har scrollet opp og ned :( Så det er ikke noen løsning, dessuten kan jeg jo ikke la PCn bare gå på batteri naturlig nok.

Jeg tror ikke jeg skal begynne å lime og styre, dette er noe annet... eller?

Endret av oyfrid
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vanlig limpistol skal funke fett

5670205[/snapback]

sikker?

noen der ute som har prøvd trikset?

limet blir jo ganske varmt.

5670739[/snapback]

Jeg kan godt bekrefte dette enda engang... Jeg har selv brukt limpistol til akkurat dette formålet og det funker helt supert! Dette er helt vanlig problem på mange hovedkort. I mitt tilfelle var det en Shuttle SB65G2 som laget ulyder.

...og nei, limet blir ikke for varmt.

Lenke til kommentar
Vanlig limpistol skal funke fett

5670205[/snapback]

sikker?

noen der ute som har prøvd trikset?

limet blir jo ganske varmt.

5670739[/snapback]

Jeg kan godt bekrefte dette enda engang... Jeg har selv brukt limpistol til akkurat dette formålet og det funker helt supert! Dette er helt vanlig problem på mange hovedkort. I mitt tilfelle var det en Shuttle SB65G2 som laget ulyder.

...og nei, limet blir ikke for varmt.

5670775[/snapback]

okey,takk :)

det var bare det jeg skulle ha bekfreftet.

kansje jeg prøver det ikveld :thumbup:

edit:

det kan bare være lurt å høre det ifra noen som faktisk har prøvd det og kan garantere at det fungerer.

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...