Bimmelom Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Har en slags pipelyd når pc'en står på. Den går av i 1 sec når jeg lukker ned ett vindu f.eks. Eller scroller på sider med musen. Noen som har peiling på hva som skjer? Er utrolig irriterende. Lenke til kommentar
tomin Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 muligens du har et jordings problem , eller en aller annet koponent som virker inn på lydkortet ditt . sjekk at ikke høytalerledninger ligger på strømførende kabler. Lenke til kommentar
jacoweb Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Jeg har også vært plaget av det der en del år. Aldri funnet ut feilen, nå lever jeg bare med problemet Hehe Lenke til kommentar
joka Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 mest sannsynlig en spole som piper, i skjermen eller psu. kan fikses med limpistol... (ps. det er veldig høy spenning i crt-skjermer, vær forsiktig hvis du åpner den) Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Har ingen planer om å åpne skjermen, ettersom jeg VET at det ikke er i skjermen problemet er. Sitter med kabinettet 1 m vekke fra meg, og hører det godt. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 har du mulighet for og kunne få det filmet med lyd selvsagt og lagt ut på nettet her? Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 (endret) Hmm. Har kun mobil og kamera til å ta opp med, og hørte ikke det når jeg spilte av. Men, pipelyden er der vertfall. Er utrolig irriterende, og den slår seg "av" når jeg gjør enkelte ting. Som f.eks å scrolle. Den må jo komme av en grunn. Min bror har tilnermet samme oppsettet som meg, og lyden er ikke der. Fikk ikke til å legge til fil. Men, hvis du noen virkelig MÅ høre, kan jeg sende den til dere på msn. Endret 24. juni 2005 av Bimmelom Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Har en slags pipelyd når pc'en står på. Den går av i 1 sec når jeg lukker ned ett vindu f.eks. Eller scroller på sider med musen. Noen som har peiling på hva som skjer? Er utrolig irriterende. 4388962[/snapback] jeg har nå fått dette problemet jeg og hva i allverden er det fornoe?? hører den mest når jeg scroller med musen når jeg surfer osv.. en slags høyfrekvent pipelyd..veldig lav,men når man først har lagt merke til den hører man den hele tiden. jeg har et veldig stille system så denne lyden holder på å irritere vettet av meg. noen andre som har problemet? og fant du noe ut av dette du som startet tråden. ser tråden er gammel,men jeg spør uansett hjelp Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Har en slags pipelyd når pc'en står på. Den går av i 1 sec når jeg lukker ned ett vindu f.eks. Eller scroller på sider med musen. Noen som har peiling på hva som skjer? Er utrolig irriterende. 4388962[/snapback] jeg har nå fått dette problemet jeg og hva i allverden er det fornoe?? hører den mest når jeg scroller med musen når jeg surfer osv.. en slags høyfrekvent pipelyd..veldig lav,men når man først har lagt merke til den hører man den hele tiden. jeg har et veldig stille system så denne lyden holder på å irritere vettet av meg. noen andre som har problemet? og fant du noe ut av dette du som startet tråden. ser tråden er gammel,men jeg spør uansett , hjelp 5515561[/snapback] høres ut som enten psu eller skjermkort, men jeg ville satset på psu, spesielt hvis du har en psu fra north-Q. men, bruk ørene dine gutt Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Kommer lyden fra høytalerne? Det gjorde det til meg for en stund siden og det hjalp å mute noen ting i Volumkontrollen. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) jeg bruker fortiden en psu fra A-open. (har ikke hentet ut min nye Hiper på posten enda ) lyden kom etter bytte av HK i forrige uke. kan være lydkortet ja.bruker det integrerte. edit: har muted digitallyd i volumkontrollen. skal se om det virker. lyden kommer og går så det er vaskelig å si.skal ha lyden av i en stund å se om det kan være høytalerne. Endret 29. januar 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Jeg hadde det samme problemet med en Shuttle SN85G4V2. Utrolig irriterende....lyden kommer IKKE fra høyttalere, det kommer fra komponenter (mest sannsynlig spolene (de gule greiene med kobbertråd viklet rundt...de er på hovedkortet)...kan fikses med limpistol). Endret 29. januar 2006 av -Codeman Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) har nå opnet kaninettet... pipelyden er høyere så det er noe inni hær som piper.. det er ikke høytalerne. det er helt stille til jeg scroller fram og tilbake med musen..da piper det noe sinnsykt!! finner ikke ut hva det er! edit: lyden kommer også når pcen jobber. Endret 29. januar 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hadde ett tilsvarende problem jeg også. Fikk bytta harddisken, viste seg at det var der problemet låg. Var forøvrig en WD 120GB IDE disk. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hadde ett tilsvarende problem jeg også. Fikk bytta harddisken, viste seg at det var der problemet låg. Var forøvrig en WD 120GB IDE disk. 5517319[/snapback] det er ide jeg og har.. startet opp pc med hd utenfor kabinettet.lyden kom fremdeles ifra kabinettet. tror det kommer fra området rundt cpu. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Har du lest de forrige postene? Jeg skjønner ikke hva dere driver med, når det er flere som allerede har spesifisert hva det kan være . Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Har du lest de forrige postene? Jeg skjønner ikke hva dere driver med, når det er flere som allerede har spesifisert hva det kan være . 5517997[/snapback] ja ,men det er ingen forslag som har kommet til en løsning på problemet smarten prøvd med annen psu,men nei Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Jeg har også en slik pipelyd, men den kommer fra harddisken. Skjer bla. når jeg markerer et stort område i Word eller scroller fort ned store sider, med mye tekst. Den er ikke irriterende da, men jeg hører den litt, da. Pc'en min er ikke akkurat veldig stillegående, litt mer bråkete enn andre ferdigbyggde pc'er nå for tiden. Det kan ikke være harddisken som er problemet da? Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Tror det kommer av et virus, husker en som hadde det. det pep konstant husker at folk advarte mot et virus som gjorde sånn at pc'en begynte å lage lyd.. Lenke til kommentar
Wizt Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Har også dette problemet fra tid til annen. Men jeg vet ikke nøyaktig HVA jeg gjør for å få det bort Har dere prøvd å mute alt av lyd utenom WAV og master i lydkontroll? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå