Gå til innhold

koble sammen 2 PSU, voltforsjell?

Gjest Slettet-qfohT7

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Jeg skal koble sammen 2 Antec TrueBlue 480W PSUer. selve koblingen går greitt (håper jeg) men så sjekket jeg spenningene med et voltmeter, den psuen som er koblet til maskinen nå gir 11,9V, mens når jeg kick-starter den andre psuen gir den meg 12,1V

er det normalt med sånne forsjeller? nå hadde jeg ikke noen enheter tilkoblet den andre da, har det noe å si?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

takker for svar. har koblet allt sammen nå og det funker perfekt :=) (skal ikke skryte av loddepunktene mine.. =P)

Lenke til kommentar
Jeg skal koble sammen 2 Antec TrueBlue 480W PSUer. selve koblingen går greitt (håper jeg) men så sjekket jeg spenningene med et voltmeter, den psuen som er koblet til maskinen nå gir 11,9V, mens når jeg kick-starter den andre psuen gir den meg 12,1V

er det normalt med sånne forsjeller? nå hadde jeg ikke noen enheter tilkoblet den andre da, har det noe å si?

Skal ikke være noe problem, men sørg for at du altid har belastning på strømforsyningene. Ikke kjør dem uten at de er tilkoblet hovedkortet. Ellers vil det kan gå små strømmer gal vei (pga spenningsvariasjoner) dette er ikke ikke strømforsyningene konstruert for.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
På den øverste vil PSU-en være på hele tiden. Den andre mener jeg skal skru seg på samtidig med den andre.

?? "PSU-en(PSU-1?) skjønte ikke så mye av resten heller :p:blush:

Han mener nok at den psu'en som er tilkobla hovedkortet vil skru seg av og på med resten av pc'en. Den andre psu'en, som er jumpstartet, vil stå på så lenge bindersen står i.

For å skru av og på den jumpstarta på en enklere måte, kan du bytte ut bindersen med f.eks en bryter eller et relé. Dersom du vil bruke et relé, kobler du det sånn at det blir koblet inn av psu'en som er tilkoblet hovedkortet, dermed vil begge to skru seg av og på samtidig ;)

Lenke til kommentar
På den øverste vil PSU-en være på hele tiden. Den andre mener jeg skal skru seg på samtidig med den andre.

?? "PSU-en(PSU-1?) skjønte ikke så mye av resten heller :p:blush:

Han mener nok at den psu'en som er tilkobla hovedkortet vil skru seg av og på med resten av pc'en. Den andre psu'en, som er jumpstartet, vil stå på så lenge bindersen står i.

For å skru av og på den jumpstarta på en enklere måte, kan du bytte ut bindersen med f.eks en bryter eller et relé. Dersom du vil bruke et relé, kobler du det sånn at det blir koblet inn av psu'en som er tilkoblet hovedkortet, dermed vil begge to skru seg av og på samtidig ;)

Der skjønte jeg det :thumbup:

men hva er relè?

(link, bilde?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...