Gå til innhold

Bærbar til skole. maks 6000kroner.

Baba2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du innstilt strømoppsettet på bærbar?? Står den på alltid på eller kontor så går viften oftere...

Strømoppsettet mitt er stilt opp til bærbar, ja. Men vifta går og går... :dontgetit:

Da bør du ta en tlf til HP suport, og høre med dem.

Lenke til kommentar

>Bare tull!!!!! Batteri på nx6110 holder over 4 timer og det etter første lading..

>Jeg har nå fått denne maskinen selv, og du vet tydligvis ikke hva du snakker >om...Når det gjelder støy så er den også veldig bra, så det Dinside skriver er helt >korekt..

Hehe... Det Dinside skriver bør man ta med en stor klype salt (Dinside har faktisk aldri testet maskinen, de har kun lest spesifikasjonene og sammenlignet disse). Jeg stoler mer på brukererfaringer ala' det jam skriver, her er et par andre:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...review_id=15587

Utdrag:

"Den eneste ulempen man kanskje burde få vite om i forhold til spesifikasjonene er at batteritiden ikke er 4,25 timer (som er oppgitt), med aktiv bruk holder den 2,5 timer..."

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308639&cks=SER

Utdrag:

"Eneste som er å utsette er batteri tiden som vanligvis ligger på litt over 2 timer med WLAN aktivert. Ellers er også bygge kvaliteten noe "skrøpelig", holder du den i det ene hjørnet vannrett "bøyer" den seg nesten litt (når skjermen er oppe). "

(Her står det for all del også mye annet positivt om maskinen, jeg sier ikke at maskinen er dårlig men at man kanskje bør vurdere andre alternativer hvis man vil ha en støysvak maskin med god batterikapasitet)

Så skriver jeg tull? Nei, det jeg skriver stemmer godt med disse erfaringene.

Lenke til kommentar
Så skriver jeg tull? Nei, det jeg skriver stemmer godt med disse erfaringene.

Sorry Mac!!! Dine referat stemmer ikke når det gjelder min maskin i hvertfall, og jeg har en selv...

jam klager over at vifta går hele tiden (noe min ikke gjør) kansje ikke rart at den bruker mye strøm da...

Han kjører også trådløst nettverk, noe jeg heller ikke gjør, og det drar mye strøm som kjent...

Så nok en gang min nx6110 klarer 4 timer med batteritid med GLANS!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Vel, trådløst nettverk er temmelig relevant her. Jeg har målt at IBM R50E har et batteri som klarer noe over 3 timer med trådløst nettverk aktivert, og viften er i hovedsak ikke i gang eller går på laveste hastighet (nesten ikke hørbar). I løpet av 3 timers bruk har jeg erfart at viften har vært på et "hørbart" nivå i max. et minutt (ved utpakking av komprimerte filer). Så: hvis det er slik at man har stor bruk for trådløst nettverk og nx6110 har en vifte som ofte er hørbar med trådløst nettverk aktivert, og batteriet kun holder rett over 2 timer med trådløst nettverk aktivert, ja da ville jeg nok heller vurdert IBM R50E. nx6110 har visst et noe nyere chipset (og nyere CPU?) enn R50E, men jeg vet ikke hvor merkbart dette er i praksis.

Lenke til kommentar
Har du innstilt strømoppsettet på bærbar?? Står den på alltid på eller kontor så går viften oftere...

Strømoppsettet mitt er stilt opp til bærbar, ja. Men vifta går og går... :dontgetit:

Til jam!!

Jeg har nå vært i kontakt med HP, og de sier at det har vært enkelte maskiner med ditt problem (konstant vifte som går)

Du får ny maskin hvis du tar kontakt, for dette avhenger ikke om man bruker trådløst nettverk eller ei..

HP bekrefter at batteritiden selvsagt reduseres kraftig hvis viften går konstant, så få deg en ny maskin jam...

Lykke til!!

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at Amilo Pro 2010 er billig: batteriet er dårlig... Holder max 1. time og 40 minutter. Den fåes dessuten billigere andre steder, har sett den til næmere 5000 kr (kr. 5250 fra www.mpx.no) Selvsagt et greit kjøp hvis man bare skal bruke 220V, men neppe noe man kjøper til skolebruk hvor det kan være så som så med tilgang til 220V.

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at Amilo Pro 2010 er billig: batteriet er dårlig... Holder max 1. time og 40 minutter. Den fåes dessuten billigere andre steder, har sett den til næmere 5000 kr (kr. 5250 fra www.mpx.no) Selvsagt et greit kjøp hvis man bare skal bruke 220V, men neppe noe man kjøper til skolebruk hvor det kan være så som så med tilgang til 220V.

Er det ikke som regel en grunn til at noe koster mye mer enn noe annet?

Hva skal man forvente å få for 5000 kr?

Kjøp deg en PC til 15000 så får du en rask pc med bra grafikk, mye ram, bra lyd, trådløs/blåtann, osv osv.

For 5000 kr må man kanskje se hva som er viktigst.

Lenke til kommentar

Den HP'en var utrolig billig, den har til og med Centrino brikkesett (M-725 1.6 GHz) og leveres med 512MB RAM og XP Pro. Tviler nesten på om de klarer å skaffe maskinen til den prisen. Eneste den mangler er vel WLan men det fikser man jo lett med et lite PCMCIA kort. Og så har den kun CD-brenner, ikke DVD-brenner (det kan man jo leve med). Men som sagt, spørs om de kan levere den - den er ikke på lager hverken fra cshop eller Advance (hvor den koster 200 kr. ekstra)

Ang. laptop til rundt 5000 kr. så får man vel ikke så mye annet enn Amilo Pro V2010, og sistnevnte er helt sikkert en grei PC hvis man kan klare seg med lite batteri. Men for mange er det nok interessant å betale 750 kr. mer for en PC med bedre batteri. Og: den er uansett billigst fra MPX (kr. 5250), en ekstra 256MB minnebrikke koster jo ikke mer enn 2-300 kr. og prisen havner da på max. 5550,-

http://www.mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUr...2801&plid=52801

Endret av torlodbe
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har bestemt meg for å vente med å kjøpe en bærbar når skolen starter 23 august (tror jeg).

Fordi egentlig skal jeg jo bruke maskinen til skole arbeid, så det er jo litt kjipt å se at den bærbare maskien du kjøpte for 2 mnd. siden for 5500 kan du nå få

(etter sommerferie) en laptop med høyere specs til samme pris.

Lenke til kommentar

Til jam!!

Jeg har nå vært i kontakt med HP, og de sier at det har vært enkelte maskiner med ditt problem (konstant vifte som går)

Du får ny maskin hvis du tar kontakt, for dette avhenger ikke om man bruker trådløst nettverk eller ei..

HP bekrefter at batteritiden selvsagt reduseres kraftig hvis viften går konstant, så få deg en ny maskin jam...

Lykke til!!

Takk for tilbakemelding angående vifte, ken36!

Jeg skal ta kontakt med HP en av de nærmeste dagene og høre hva de har å si om vifta som går og går...

Skal oppdatere dere når jeg har vært i kontakt med HP-support. :roll:

Vifta går forresten helt uavhengig om trådløst er på eller ikke.

Lenke til kommentar
http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308639&cks=SER

Utdrag:

"Eneste som er å utsette er batteri tiden som vanligvis ligger på litt over 2 timer med WLAN aktivert. Ellers er også bygge kvaliteten noe "skrøpelig", holder du den i det ene hjørnet vannrett "bøyer" den seg nesten litt (når skjermen er oppe). "

Stiller meg litt uforstående til at byggekvaliteten er "skrøpelig". Sammenlignet med de fleste andre laptop'er finner jeg derimot nx6110 som ganske så solid. :yes:

Lenke til kommentar

>Stiller meg litt uforstående til at byggekvaliteten er "skrøpelig". Sammenlignet >med de fleste andre laptop'er finner jeg derimot nx6110 som ganske så solid.

Det er nok riktig, HP er blant de bedre i klassen. Men sammenlignet med IBM så vil nok chassiet flexe/vri seg noe mere. Dette opplevde jeg også med min Fujitsu-Siemens, der var det så ille at chassiet knirket...

Lenke til kommentar
Den HP'en var utrolig billig, den har til og med Centrino brikkesett (M-725 1.6 GHz) og leveres med 512MB RAM og XP Pro. Tviler nesten på om de klarer å skaffe maskinen til den prisen. Eneste den mangler er vel WLan men det fikser man jo lett med et lite PCMCIA kort. Og så har den kun CD-brenner, ikke DVD-brenner (det kan man jo leve med). Men som sagt, spørs om de kan levere den - den er ikke på lager hverken fra cshop eller Advance (hvor den koster 200 kr. ekstra)

Ang. laptop til rundt 5000 kr. så får man vel ikke så mye annet enn Amilo Pro V2010, og sistnevnte er helt sikkert en grei PC hvis man kan klare seg med lite batteri. Men for mange er det nok interessant å betale 750 kr. mer for en PC med bedre batteri. Og: den er uansett billigst fra MPX (kr. 5250), en ekstra 256MB minnebrikke koster jo ikke mer enn 2-300 kr. og prisen havner da på max. 5550,-

http://www.mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUr...2801&plid=52801

Melding fra CShop: Vær oppmerksom på at jeg ikke vet når denne kan skaffes da det ikke er oppgitt noen dato for når denne kommer inn på lager.

Hadde lyst til å kjøpe denne jeg.... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...