Abe_ Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) hva er straffen for og ripe lakken eller knuse ruter på en bil? Endret 22. juni 2005 av Abe_ Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Slike skaer går vel som oftast til forliksrådet. Men veiledane sum er vel kva det vil koste å reparere skaden. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 hva er straffen for og ripe lakken eller knuse ruter på en bil? Straffen blir vel å betale reperasjonene? Lenke til kommentar
ZeS Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 hva er straffen for og ripe lakken eller knuse ruter på en bil? hmmm.... aner jeg noen som er sint på noen andre her? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Simpelt skadeverk kan straffes med fengsel i inntil 1 år. Endret 22. juni 2005 av Slettet+891234 Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 hva er straffen for og ripe lakken eller knuse ruter på en bil? De som gjør det fortjener intet annet et et skudd i nakken Lenke til kommentar
Den store P Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Kommer ann på hva han som eier bilen har gjort mot deg da, men du må vel som oftest betale for skadene og si unnskyld? Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 i teorien kan du få 1 år for det,men det skjer aldri. men det er jo ikke no straff hvis du ikke blir tatt,men å drive å fortelle til masse folk at du har gjort det er jo ikke akkurat det lureste,men så er du ikke særlig lur hvis du driver å gjøre hærverks på folks biler,da er du egentlig ganske dust i huet. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Husker en gang jeg kom ut til bilen en tidlig morgen. En eller annen pøbel hadde laget to store riper i panseret mitt, pluss ei lang og bred ripe på taket. Hadde jeg fått tak i den som gjorde det hadde jeg vridd hodet om på han. Du er vel ikke en sånn type vel? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg og noen kompiser herpa en delebil en gang (da vi var ukloke og uvitne). Etter et år ble det anmeldt, et halvt år senere ble det tatt opp til konfliktrådet. I konfliktrådet blir alle partene enige om hvilken straff det skal bli, eller de kommer fram til en løsning. Med oss ble det 5 timers samfunnstjeneste hver. Sånn KAN det gå Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 to stykker jeg kjenner opplevde noe av det samme for ikke så lenge siden. de ble tauet inn, fikk et forenklet forelegg og måtte betale 30.000 for skader på bilene.... Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Grunnen til at ikke vi måtte betale var at det ikke fantes bevis på ugjerningen. Eller, det var en person som hadde sett oss være ved siden av den litt tidligere, men ingen hadde sett at vi herpa den. Så vi fikk de 5 timene mest "for samvittighetens skyld" så de kalte det Lenke til kommentar
ParaNode Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) skulle vært strenge straffer, spør du meg. Noen bulka bilen min (ser ut som noen har sparket veldig hardt eller slått med en bjelke elns på høyre forskjerm) mens jeg var på jobb. fantastisk flotte greier, tror det koster rundt 15000 å få retta den opp igjen. og ikke gidder jeg anmelde det heller, fordi det er en gammel bil uten full kasko, og det koster meg mer å anmelde det enn å la være. Edit: skrivefeiltull. Endret 23. juni 2005 av ParaNode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå