martiol Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Må si jeg er skuffet. De siste to generasjonene har ytelsen blitt doblet. Nå er det bare 20 - 50% raskere. (En forrige generasjon ATI || nVidia) Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Syns nå ikke kortet er så dårlig. Er jo bra et 7800 gfx kort tilsvarer 6800 Ultra SLI i battelfield 2. Vil jo variere i andre spill, har ikke fått lest alt ennå ^^ Se her Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Det blir vel en stund til jeg kjøper et slikt kort. Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Jeg har et 6800 ultra agp, så fikk jeg nytt hovedkort - cpu - minne og et 6800 ultra pci ekspress i går ^^ Så våkner man å ser 7800 er ute i dag, lol. Har bestilt et 7800 GFX, så får jeg starte med å kvitte meg med de andre kortene :!: Lenke til kommentar
Deluxe_REborn Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hmm, lurer på om ATI kommer til å doble ytelsen. I så fall er det verdt å spare til ATI sitt nye toppkort. Standard med 512MB GDDR3 minne og 32Pixel Pipelines....håper det blir noe sånt Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Tror at folk bør begynne å skjønne at for å dobble ytelsen så må Cpu produsentene begynne å lage svært raskere Cpu`er som klarer å utnytte kortene som kommer fremover. Tenker det er like mange som blir skuffet når R520 er ute. Lenke til kommentar
Olaven Spire Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Tror at folk bør begynne å skjønne at for å dobble ytelsen så må Cpu produsentene begynne å lage svært raskere Cpu`er som klarer å utnytte kortene som kommer fremover. Tenker det er like mange som blir skuffet når R520 er ute. Ja og ikke bare det. Cpu har en god del å si, hvor bra spillene blir programert i forhold til ditt og datt. Er mye som spiller inn. Lurer på nårtid Nvidia / Ati møter samme veggen som Cpu produsentene. Der dem måtte starte med dual kjerner. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Men 3dmark05 skal jo i grunn ikke være cpu begrenset, en overklokking av cpu på flere hundre Mhz (amd) gir jo ikke en særlig stor gevinst avhengig av hvilket skjermkort du har. Derfor forventes det jo at noen av kortene skal greie å vise hvor bra de er i nettop slike tester. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Vet at det kommer ut på AGP den dagen ATI slipper sin R520 brikke.Og da kan man spørre seg om hvordan markedspolitikk en slik produsent som dette har. Mine penger går til ATI selv om jeg skal kjøre PCI-e på kommende PC. Du gir deg ikke Er du sikker på at NVidia kommer med Agp versjon? Isåfall MÅ jo ati også komme med det! Går ikke over i dag! Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Men 3dmark05 skal jo i grunn ikke være cpu begrenset, en overklokking av cpu på flere hundre Mhz (amd) gir jo ikke en særlig stor gevinst avhengig av hvilket skjermkort du har. Derfor forventes det jo at noen av kortene skal greie å vise hvor bra de er i nettop slike tester. Som jeg har nevnt tidligere er G70 ganske vertex begrenset i 3DMark05. Men det er mer til 3DMark enn gametests scoren. Endret 22. juni 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
martiol Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Tror at folk bør begynne å skjønne at for å dobble ytelsen så må Cpu produsentene begynne å lage svært raskere Cpu`er som klarer å utnytte kortene som kommer fremover. Tenker det er like mange som blir skuffet når R520 er ute. Ja og ikke bare det. Cpu har en god del å si, hvor bra spillene blir programert i forhold til ditt og datt. Er mye som spiller inn. Lurer på nårtid Nvidia / Ati møter samme veggen som Cpu produsentene. Der dem måtte starte med dual kjerner. Sånn som GPU'er blir designet i dag, og de neste generasjonene vil det ikke ha noe for seg å legge to GPU'er på samme brikke. Man kan doble antall vertex og pixel pipelines og få samme effekt for mindre pris... Slipper da busser mellom kjerner, dobbelt minne, ubrukte video enheter og ramdac'er. Så det vil nok ikke skje med det første siden grafikkprossesering er så paralellt som man har plass til på brikken, i motsetning til et CISC/RISC programm. EDIT: Etter å ha lest litt mer om GPU'en skjønner jeg at jeg kanskje var litt hard. Men det er kanskje litt skuffelse ute og går. Det er liksom litt mangel på nytt.. Jeg er vandt til å lese om en ny GPU med side opp og side ned med nye funksjoner. Kanskje det er i mangel på en ny DirectX? Men det er klart at harwaren ligger litt foran software mår man må teste på over 1600x1200 med 4AA og 4AF for å finne forskjellen. Tror ikke CPU er problemet, det er ikke noe problem å lage et spill som trenger mer GPU-kraft. Men da ryker de med gammel HW.. ond sirkel. Endret 22. juni 2005 av martiol Lenke til kommentar
Anonym123456789 Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Jeg er vandt til å lese om en ny GPU med side opp og side ned med nye funksjoner. Kanskje det er i mangel på en ny DirectX? Jeg trodde da WGF 1.0 er det som tilsvarer DirectX 10? Noen som tør å gjette spesifikasjonene til 7600GT? Jeg: 500 MHz på kjernen og 12 pipelines, altså det samme som 6800 Go Ultra. Når det gjelder minnet har jeg ikke peiling... 1100 MHz? Jeg tror uansett det kan bli stas i lave oppløsninger. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) WGF1.0 er en ny revisjon av DX9 for Longhorn. Det er WGF2.0 som vil tilsvare DX10. Med ingen ny API er det heller ingen grunn til å gjøre store endringer i arkitekturen. NV40 hadde allerede støtte for SM3.0. Endret 22. juni 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
Caveman Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 komplett kan allerede levere kortene Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 synd at mitt radeon9700 kjører alle spel enda med alt på det beste smooth as silk Prøvd Battlefield 2? Tipper det skal få pc'en din til å knele... Lenke til kommentar
howzer Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Så hva har ATI å komme med nå da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå