Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Quote:

Spørr du meg er det mangel på sosiale antenner å bruke et innlegg på et forum som unnskyldning for å spre masse edder og galle.

Hva er det man trenger. Korte, konsise og korrekte svar. Nettopp det Hondaen skrev, hverken mer eller mindre.

En del mer, jo... Men det i grunn greit for meg hvis det er akseptert at dette forumet kan brukes til å kompensere for mindreverdighetskomplekser av ymse slag. Hvis det er slik "ståa er", kan jeg godt slutte å bry meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan være enig i at aller første setningen kanskje var en bitteliten smule på kanten:

Quote:

Den 2002-07-25 20:02, Hondaen skrev:

En lysdiode parallellkobles over hver enkelt vifte. Enkelt og greit. Når viften går så lyser den.

Men resten av innlegget var jo helt glimrende. Han har fått et svar hvor han selv kan velge. Han kan gå direkte inn og hente svaret på hva motstand han skal bruke. Eller dersom han har forskjellige dioder kan han selv gå inn og regne ut for hver enkel diode ved hjelp av eksempelet.

Personlig har jeg veldig liten tiltro til mange av innleggene på dette forumet fordi de ikke begrunnes orntlig. Hondaen har kommet med det jeg vil kalle et bra svar. Jeg har mye tiltro til svaret til hondaen enn dersom noen hadde bare skrevet at "man trenger den motstanden".

Hvis man ikke har lov å skrive innlegg hvor man begrunner svaret sitt, så er jo hele bruken av forumet bortkasta tid.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 01:27, Hondaen skrev:

Shithead: Hvis du mener jeg har mindreverdigherskomplekser fordi jeg prøver å forklare en elektrisk krets inne på et diskusjonsforum, ja da bør du spørre deg selv hvorfor du blir provosert av det jeg skriver.

Janteloven i praksis..
:grin:

Tror mer det var enkelte andre som ble provosert av det _jeg_ skrev. Mindreverdighetskompleks-definisjonen var mer ment som en generell beskrivelse av folk som absolutt må tyte ut om alt de kan (og ikke kan), og ikke spesifikt ment mot deg (men hvis du føler deg truffet, så...).

Lenke til kommentar

Shithead: Du drar i gang en diskusjon der du oppfører deg som en tulling. Du ser djevelen på høylys dag, og du er særdeles frekk mot personer som forsøker å hjelpe - og gjør det på en utmerket måte.

På grunn av dette får du deg en måneds betenkningstid. I løpet av denne måneden kan du studere reglene våre. De SKAL følges, og er ikke tøyelige.

-moderator yummy-

Lenke til kommentar

Quote:

yummy skrev (2002-07-26 06:15):

Shithead: Du drar i gang en diskusjon der du oppfører deg som en tulling. Du ser djevelen på høylys dag, og du er særdeles frekk mot personer som forsøker å hjelpe - og gjør det på en utmerket måte.

På grunn av dette får du deg en måneds betenkningstid. I løpet av denne måneden kan du studere reglene våre. De SKAL følges, og er ikke tøyelige.

-moderator yummy-

HAHA, det fortjente han, han var dom ihodet! han var bare sur fordi oss som kan dette, kunne de bedre enn han (jeg kan dette)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 12:02, Killer_DT skrev:

Quote:

yummy skrev (2002-07-26 06:15):

-moderator yummy-

HAHA, det fortjente han, han var dom ihodet! han var bare sur fordi oss som kan dette, kunne de bedre enn han (jeg kan dette)

Må du passe deg litt da eller så blir du utestengt. Dette er ikke et sted for og slenge dritt om folk. Her skal det diskureres om emne og ikke om hvem som har peiling.

Lenke til kommentar

Quote:

øsse87 skrev (2002-07-26 12:48):

Jeg går ut ifra at diodene
trekker
to Volt og ikke tåler to Volt.
:grin:

(Correct me if I'm wrong)

*kremt*

De tåler vel egentlig to volt. Hvor mye strøm de trekker er en helt annen sak. Det er vel nærmere 20mA.

Corrected. Mener ikke å være belærende! :smile:

Lenke til kommentar

Må du passe deg litt da eller så blir du utestengt. Dette er ikke et sted for og slenge dritt om folk. Her skal det diskureres om emne og ikke om hvem som har peiling.

Det var da fælt så reaktiv vi var her da, det var ikke ment som å få fyren til å ta livet av seg selv, han overlever nok! og herregud han var jo helt ute! men av hensyn til resten av folket her inne skal jeg lavær å kalle folk domme? (PS. vet at det skrives dum, jeg er ikke dyslektiker, selv det ikke er noe gale med det...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...