Goebbels Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 [root@localhost ~]# dhclient eth0 Internet Systems Consortium DHCP Client V3.0.1 Copyright 2004 Internet Systems Consortium. All rights reserved. For info, please visit http://www.isc.org/products/DHCP sit0: unknown hardware address type 776 SIOCSIFFLAGS: No such file or directory SIOCSIFFLAGS: No such file or directory sit0: unknown hardware address type 776 Listening on LPF/eth0/00:30:b4:00:00:00 Sending on LPF/eth0/00:30:b4:00:00:00 Sending on Socket/fallback DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 8 send_packet: Network is down receive_packet failed on eth0: Network is down DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 7 send_packet: Network is down DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 14 send_packet: Network is down DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 19 send_packet: Network is down DHCPDISCOVER on eth0 to 255.255.255.255 port 67 interval 13 send_packet: Network is down No DHCPOFFERS received. No working leases in persistent database - sleeping. [root@localhost ~]# Nei, det skal som vanlig ikke være så alt for enkelt. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Merkeleg. Lurer litt på det her: eth0 NOT READY! Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Merkeleg. Lurer litt på det her: eth0 NOT READY! Den meldingen er, såvidt jeg kan huske, relatert til manglende firmware, om han bruker de native driverne. Så lenge det står "NOT READY" der, så vil ikke kortet virke.(Hvertfall er det slik at mitt wlankort ikke virker når det står der) Jeg har et integrert wlankort på laptopen min, som nekter å være med(Ipw2100), så jeg bare ga beng og skaffet meg et Orinoco-pcmcia wlankort. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 ifconfig eth0 up [root@localhost ~]# ifconfig eth0 up SIOCSIFFLAGS: No such file or directory Merkeleg. Lurer litt på det her: eth0 NOT READY! Den meldingen er, såvidt jeg kan huske, relatert til manglende firmware, om han bruker de native driverne. Så lenge det står "NOT READY" der, så vil ikke kortet virke.(Hvertfall er det slik at mitt wlankort ikke virker når det står der) Jeg har et integrert wlankort på laptopen min, som nekter å være med(Ipw2100), så jeg bare ga beng og skaffet meg et Orinoco-pcmcia wlankort. Hvilket i praksis betyr? den står jo på listen over fungerende kort! Kjenner det er rett før det vipper over for meg, win-maskinene har vært på nett et par dager alt. ikke det at jeg går tilbake, men det er utrolig irriterende at det skal være så vanskelig å komme seg på nett med et standard SMC-kort. Takker for hjelpen så langt. G Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 ndiswrapper du bruker? Slik er det dessverre, at mange produsentar har lukka drivarar, og kun gir ut drivarar til Windows, noko som gjer det vanskeleg. Før du kjøpet eit trådlaust nettverkskort bør du sjekke ut om det er støtta i GNU/Linux med ein fri drivar. Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hvilket i praksis betyr? den står jo på listen over fungerende kort! Kjenner det er rett før det vipper over for meg, win-maskinene har vært på nett et par dager alt. ikke det at jeg går tilbake, men det er utrolig irriterende at det skal være så vanskelig å komme seg på nett med et standard SMC-kort. Takker for hjelpen så langt. G Det er et "velfungerende" kort, i den forstand at driveren er fri, dessverre er firmwaren propreteriær, noe som medfører at GNU/Linux-distribusjoner ikke kan inkludere driveren, siden det ikke er lov. På ipw2100.sf.net ligger det linker til firmware, og om jeg husker riktig skal de legges et sted som /usr/lib/hotplug/firmware Om du skulle være forbannet over at du ikke får drivere ut av boksen, så send en mail til Intel. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Så selv om jeg bruker ndiswrapper, så vil det ikke fungere? Teh Hoboman: nå har jeg ikke intel sitt kort, men et kort fra smc. mener du at firmware til mitt skulle ligge der også? Noen som evt vet om noen kort som garantert fungerer og har drivere for linux. For da bestiller jeg med en gang, og skyller smc-kortet i dass. Endret 21. juli 2005 av Goebbels Lenke til kommentar
zyp Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Dette, som er basert på rt2500-chipsettet som har frie drivere. De har PCMCIA-utgave også, hvis det er det du er ute etter. Endret 21. juli 2005 av zyp Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Dette, som er basert på rt2500-chipsettet som har frie drivere. De har PCMCIA-utgave også, hvis det er det du er ute etter. Har det kortet, og kan sei at det fungerar utmerka med fri drivar som er enkel å legge inn. Utruleg bra rekkevidde og støtte for monitor mode. Endret 21. juli 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Teh Hoboman Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Så selv om jeg bruker ndiswrapper, så vil det ikke fungere? Teh Hoboman: nå har jeg ikke intel sitt kort, men et kort fra smc. mener du at firmware til mitt skulle ligge der også? Noen som evt vet om noen kort som garantert fungerer og har drivere for linux. For da bestiller jeg med en gang, og skyller smc-kortet i dass. Ah, jeg beklager at jeg linket til feil driver. Tror muligens jeg blandet litt med det opprinnelige spørsmålet. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Mange takk for hjelpen! da er nytt kort bestilt Lenke til kommentar
.... Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 (endret) Kanskje denne IPW2200-HOWTO-en kan være til hjelp. Den er skrevet for Ubuntu Linux, men alt gjøres «fra source». HOWTO-en tar for seg oppdatering/installering av driver, firmware og ieee80211-subsystem. Edit: Se også TNLDP-artikkelen «Trådlaust med IPW2200». Endret 10. februar 2012 av .... Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) mange takk for tips, er endelig på nett igjen. kun et par tillegsspørsmål: 1 hvordan kan jeg se status på trådløs, som link kvalitet, connection speed og liknende? 2 hvordan setter jeg datamaskin-navn, slik at det er lettere å identifisere pc på ruter, uten ved mac-adresser. på forhånd takk Mvh G edit: fant svar på første spm selv; # iwconfig Endret 27. juli 2005 av Goebbels Lenke til kommentar
olear Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 1 hvordan kan jeg se status på trådløs, som link kvalitet, connection speed og liknende? 2 hvordan setter jeg datamaskin-navn, slik at det er lettere å identifisere pc på ruter, uten ved mac-adresser. 1. iwconfig 2. Rediger /etc/sysconfig/network. Erstatt HOSTNAME=ettellerannet med det du vil ha. Lenke til kommentar
glad Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 har et problem med mozilla-firefox i gentoo linux, firefox låser seg og bruker mye minne på noen sider og vær gang jeg skal laste ned noe, Lenke til kommentar
olear Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 har et problem med mozilla-firefox i gentoo linux, firefox låser seg og bruker mye minne på noen sider og vær gang jeg skal laste ned noe, Den største grunnen til at Firefox låser seg osv. er plugins. Den største synderen er Flash. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Aldri opplevd kræsj på sider med flash, men det hender at det skjer på sider med Java, men svært sjeldan. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Hadde også problemer pga. flash før, løsningen er flashblock-extension. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå