Gå til innhold

USB Spesifikasjon vs. Realitet på laptops

ZuTLe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å levere 2,5W til en ekstern dings er ikke noe å snakke om. Svaret må derfor bli: omkring 500ma...

Om det blir en anelse mindre pr dings om du har tilsluttet 4-5 dingser samtidig, er mulig, men jeg vil ikke tro det er noe å ta hensyn til.

Sef vil batteri tiden bli redusert med noen få prosent pr max watt dings.

Lenke til kommentar

Jeg har også lest det om high og low power. Spørsmålet er egentlig hvorvidt laptops på markedet klarer å levere 500mA. Jeg designer hardware, og må gjøre en avgjørelse om jeg skal ha med et ekstra 5V input (for adapter) i tillegg til power over USB eller ikke. Dersom det finnes mange laptops på markedet som ikke klarer å levere opp til 500mA (enten er av typen low power, eller ikke oppfyller kravene til high power standarden), så bør jeg nok ha med en ekstra input. Visjonen min er derimot at det aller meste av små devices skal kunne powres via USB, da dette er "convenient" i mine øyne =D

Er det realistisk å anta at de fleste laptops klarer å drive designet mitt, hvis det krever 400-500mA?

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke laget en enhet som dro 4-500mA gjennom usb-kabelen, nå er jeg ikke på noen måte ekspert på dette men ville tro at en enhet burde bruke rundt 200-250mA på det meste og tåle at spenninga fallt endel under 5V...

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...