Gå til innhold

Reisetips til Berlin?

Anbefalte innlegg

Hei, på fredag drar jeg avgåre til Berlin i forbinnelse med Rammstein konsert. Men jeg har aldri hvert i Berlin før. Er det noen som har noen tips til ting og tang å få med seg? Har 4 netter som skal utnyttes. Tar imot alle tips!

Er 19 år så jeg skulle vel gå klar av alle aldersgrenser??

(drar den 24.)

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KaDeWe, som er et rimelig stort kjøpesenter, er også verdt et besøk. Radio-tårnet og Riksdagen er også interressant.

Vil også anbefale at du tar en tur innom Hause Am Checkpoint Charlie, som er et slags museum fra andre verdenskrig. Ganske interressant faktisk.

Lenke til kommentar

Mener å huske det var en del gode utesteder i bydelen Mitte ved Alexanderplatz (populært kalt Alex). Kommer an på hva du liker og slikt...

Gikk forresten igjennom en horegate i dette området. Ganske spesielt siden alle hadde sko med kjempeheler, korsett uten på boblejakkene og alle var gjennomført enten svarte eller hvite i klær- og hårfarge. Tror det var de litt bedre betalte; var ikke akkurat gamle Trabi'er som de kjørte med...

Lenke til kommentar

Byens beste nattklubb heter Q-dorf. Spør noen berlinere om veien, det virket som de fleste unge visste godt hvor det var.

Er 19 år så jeg skulle vel gå klar av alle aldersgrenser??
Møtte ikke på noe som krevde at du var mer enn 18 da jeg var der for noen måneder siden.
Lenke til kommentar
var i Berlin for noen mnd siden.....sier bare en ting jeg: SVINDYRT :yes:

Spørs hvor du er og hva du ser etter. Om du går rundt i KaDeWe og ser seriøst etter klær bør du ha fet lommebok.

Sant å si ble det mest kebab (kjøp deg en döner-kebab og bli frelst!), øl og sprit på meg der nede, og det var billig som fy. :wee:

Lenke til kommentar

Var i Berlin i april, jeg synes ikke det var så dyrt. Det koster jo selfølgelig hvis du vil ha det beste, i likhet med alle andre plasser.

TV-tårnet er fint å få med seg, tre hundre og noen og femti meter høyt(om ikke jeg husker feil.)

Lenke til kommentar

Berlin er en rimelig by. Langt billigere enn de fleste andre storbyer.

Vil gjerne anbefale Irish Pub i underetasjen på Europacenter som ligger på K-damm. De tyske pølsene er og noe for seg selv. Og en ting til: Berliner Kindl er VERDENS beste øl! :D

Lenke til kommentar
Vet dere forresten om noe de har noe øl der nede som er litt eksklusivt som man evenuelt kunne gi i gave? Kjenner noen øl freaker som hadde hatt godt av noe kvalitet øl.

Berliner Kindl er kanskje ikke et eksklusivt øl-merke, men det smaker fantastisk. Berliner Weisse er en morsom sak å gi som gave. Øl med fargestoff. (grønn/rød)

Anbefaler deg å ta en tur opp til toppetasjen i KaDeWe, der har de en ENORM ølavdeling. Sikkert 1000 forskjellige sorter eller noe. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...