Koma Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Jeg er litt flau over å spørre om dette, men hvordan partisjonerer jeg i XP? Hei, alle sammen! 1. Først spør XP meg om jeg skal partisjonere disken, jeg skriver "ja", og deretter hvor mye. Jeg deler 50/50. Det som gjenstår står da under "Unpartioned space", vil denne da være inaktivt? Vil jeg kunne bruke denne (unpartioned)eller må jeg partisjonere denne også en gang til for å få en disk (f.eks. :H)? 2. Jeg har to harddisker, den ovenfor innstaller jeg som Master. Den gamle har c: og d: navn og den nye får g: og eventuelt h.. Hvordan bytter jeg om disse (>ny= c og d, gammel=g og h)? Setter pris på all råd og vink. :smile: :smile: Lenke til kommentar
SofaKingLame Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Kjør boot disk. et råd. et vink. svakt et, menne Lenke til kommentar
streeter Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 DU kan IKKE bruke unpartitioned space, men må partisjonere denne engang til. For å bytte om bokstavene, må du slette de partisjonene du har, og partisjonere alt på nytt (begynn med den du skal ha som c: osv.) Hvorfor skal du bytte bokstavene?!? De har ingenting å si... Du kan installere Os på hvilken som helst bokstav. Var det noe mer? Ja, det enkkleste er å boote med en win98 bootdisk, og kjøre fdisk.exe Håper dette hjalp deg litt Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Hvis jeg var deg ville jeg brukt partition magic 7.0. Det er et ganske enkelt og bra program å bruke. Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Samme som Windows 2000, Administrator tools -> Computer Managment -> disk tool Noe slikt Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 1. Du vil kunne lære en del av å bruke hjelp-funksjonen til xp. Søk på "disk management" og les! 2. Mange har opplevd problemer med PM7 og winxp. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå