ELR Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Forslag? Har fullført boka "Java som første programmeringsspråk", en veldig fin og grei bok, men kunne tenkt meg en mer omfattende, god bok som går litt utover det JFPS dekker. Emner jeg vi ha dekket er: *Alt det grunnleggende (Greit å få forklart på mer enn én måte). -- Trenger ikke være så nøye dette her, men et kapittel eller to. *Database -- Vil gjerne ha godt forklart databaselaging, (HasList, HashCode etc.) *GUI -- Gjerne littt avansert GUI-laging- *Java Media Framework -- Kanskje det viktigeste jeg vil lære meg. Streaming av lyd/bilde etc. og alt JMF inneholder. Om boka inneholder mer er det bare bra, men dette er det viktigeste. Helst pedagogisk gode bøker, f.eks. lærebøker fra høyskoler/universitet. EDIT: Vil gjerne at boka skal dekke/bruke Java v1.5 (I alle fall 1.4) Endret 22. juni 2005 av Pitbullo Lenke til kommentar
ELR Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Etter å ha lett litt rundt har jeg kommet frem til disse bøkene, hvis noen lurer på litt av det samme som jeg gjør her. Det ble fordelt på flere bøker, men det får nå bli det samme... Essential JFM Java Media Framework av Talley, Stephen, Gordon, Robert Pris: Kr. 346,- Forlag: Prentice-Hall Utgitt: 1998-12 Innbinding: Pocket Språk: English ISBN: 0130801046 ======================================== Java Media APIs Cross-platform Imaging, Media and Visualization av Terrazas, Alex redigert av Small, Helen (Pembroke College) oversatt av Dewan, Parvez Forlag: Pearson Professional Education Utgitt: 2002-12-06 Innbinding: Pocket Sider: 700 Språk: English ISBN: 0672320940 ========================================= Pro Java Programming Forlag: APress,US Utgitt: 2005-05-31 Innbinding: Pocket Sider: 900 Språk: English ISBN: 1590594746 ========================================= Java in a Nutshell av Flanagan, David Pris: Kr. 462,- Forlag: O'Reilly & Associates Incorporated Utgitt: 2005-03-22 Innbinding: Pocket Sider: 1252 Språk: English ISBN: 0596007736 Lenke til kommentar
PuseOdd Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 How to think like a computer scientist (Java) er ei gratis e-bok du kan hente ned som dekker alt grunnleggende, samt (såvidt jeg kunne se) noen datastrukturerer som linka lister, stakker, heaper, trær og grafer. Bruce Eckel har og en (populær tror jeg..) bok ute, som og er gratis.: Thinking in Java 3rd ed.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå