Lch Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Det som virkelig trenger å innspilles, er ørene til den som har anskaffet seg nye høyttalere. Basselementenes oppheng kan endres litt av innspilling, men da nytter det lite med vanlig lav musikk. 10-20Hz med 1W i en time eller et 9V batteri gjør ofte susen. Jeg stiller meg tvilende til hvorvidt dette er hørbart, dog. Lenke til kommentar
ols Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 det er vel ofte mest ørene som blir innspilt. ellers avhenger det nok litt av membran-materialet. en metallmembran med kantoppheng av neopren vil ikke forandre egenskaper. og du kan trygt regne med at senteropphenget har fått omtrent riktig stivhet fra fabrikken. tenk på dette: en virkelig god høytaler lyder godt enten man kjøper den ny, eller om den har vært hardt brukt i flere år. og så tenker du ikke mer på det! Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 24. juli 2002 Del Skrevet 24. juli 2002 Quote: C. Alshus skrev (2002-07-24 03:54):Mye tøffere å spille skikkelig høyt da, Kjetil. Men når man spiller inn høyttalere, så blir diskanten mykere(ikke så skjærende). Blant annet. Mange spiller inn stereoutstyr en 100-300 timer. Selv har jeg spilt inn høyttalerne på laptoppen min. Spiller aldri høyt naboene bare klager. Men det er ikke noe som sier at du skal spille lavt. Du for en mye bedre kvalitet på lyden etter at de er innspillt. Kan vel sammenlingne en ny bil den blir bare bedre etter en stund med fine innkjøring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå