Gå til innhold

Omtale av Battlefield 2 (PC)

Anbefalte innlegg

Enkelte butikker selger før lanseringsdatoen.

Jeg gikk innom 3 butikker før jeg fant en som ville selge før.

Elkjøp hadde ikke engang fått inn spillet, og hadde det trolig ikke i morgen engang.

Hehe, konge! =)

Pratet med en Elkjøp selger og han fortalte meg at Elkjøp ikke kommer til å få det før om 2 uker.. Men for de som kan vente så har jo elkjøp mye bedre pris på spill enn stort sett alle andre.

Hva??? Sa de noe om det gjalt alle Elkjøp butikker? "¤%¤#& :nei:

I betegnelsen om at "VI" ikke får inn spillet før om 2 uker oppfattet jeg det slik, ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noe som burde vært med i omtalen (og som følgelig burde ha trukket ned) er den pill råtne "singleplayer muligheten". Selv om de i utgangspunktet er et multiplayerspill bør det følge med relevante muligheter til å øve seg mot bot'er i singleplayer.

Enig i at det er synd, og den egner seg bare som en førstehjelp for nybegynnere, som jeg vel nevner også (kanskje ikke ordrett). Ser likevel ikke på det som kritisk. Synes mangel på co-op er et langt større minus. Ser på enspillermodusen mer som en tutorial enn en relevant treningsdel for de som kan litt.

En annen elementær feil er at det tilsynelatende mangler stinger kits eller annet relevant mobilt bakke-til-luft forsvar?

Lagene har bakke-til-luft-kjøretøy. Det er også mulig å plukke ned helikoptere med anti-stridsvogn-våpen, eller fra ei stridsvogn, men det forutsetter selvsagt at de står relativt rolig. Jeg synes ikke spillet mangler flere bakke-til-luft-våpen. Du blir fort plukket ned om du ikke passer på. Jagerflyene er meget dødelige mot hverandre, og det er gjerne rikelig med faste bakke-til-luft-systemer.

Velskrevet og fin omtale, men var den ikke litt i korteste laget for et spill som er såpass omfattende? Skulle likt å visst mye mer om dette kommandørsystemet, hvordan det faktisk fungerer i praksis på public servere og naturligvis i klanmatcher. Rangsystemet er også interessant, og det hadde vært fint å fått servert litt mer erfaringer fra disse nye multiplayer konseptene. Det leder meg til hovedpoenget mitt, som er at anmelder kanskje ikke har fått nok tid med spillet før anmeldelsen måtte publiseres?

Takktakk. Vi har hatt relativt god tid til testing, men da det har vært få medier med denne muligheten har det stort sett begrenset seg til ën server. Det er umulig å vite om en slik server er representativ for hvordan normen på servere blir, og klanmatch var det selvsagt umulig å få testet i. Du kan imidlertid få en god smak av kommandørmodus ved å laste ned demoen. Såvidt jeg har sett fungerer den 100% i demoen. Jeg vil gjette på at dette systemet ikke blir utnyttet til sitt fulle på noen uker, det tar sikkert litt tid før folk ser potensialet, men det er ingen tvil om at mulighetene er store. Vi må omtale Battlefield 2, ikke brukerne av Battlefield 2, men samtidig må det jo sies at din opplevelse i et slikt spill aldri kan bli bedre enn hva de andre spillerne (og deg) gjør det til.

Skjønner at det er viktig å være relativt tidlig ute med en omtale for at den skal bevare sin nyhetsverdi, og det må vi forholde oss til, derfor har jeg et lite forslag. Hva med å ha en slags "sisteinntrykk" spalte i tillegg til "førsteinntrykk" (edit: eller heter det kanskje forhåndstitt) ? Dette kunne fungere som en slags endelig omtale av spillet, hvor man brukte den ekstra tiden (ca en måned etter omtalen?) til å reflektere litt over hvor bra spillet egentlig var, og naturligvis gi en dypere beskrivelse av enkelte elementer som tar tid å finne ut av. Jeg mener ikke at dette skulle gjelde alle spill, men i første rekke rene multiplayer spill og den type spill hvor opplevelsen ofte må modnes litt før man kan si hvor godt spillet virkelig er.

Problemet med dette er at vi ville binde opp masse tid. Ikke bare ville det ta ekstra tid i seg selv, men vi måtte også begynne å kreve at journalistene skulle fortsette å spille et spill over lang tid (kanskje flere måneder), som unektelig ville gått på bekostning av produksjon av annet stoff. I dette tilfellet er det nok ingen fare for at jeg kommer til å gi opp BF2, men jeg kan ikke helt se for meg at vi skal starte med noe slikt. Kanskje i form av en blogg, hvis ting forandrer seg radikalt, og noen av journalistene føler at de vil lufte meninger og tanker. Du har helt rett i at BF2 kan se annerledes ut om et par måneder, men vi må nesten omtale spill slik de er når de lanseres. BF2 blir neppe dårligere med tiden, og jeg tror ikke min omtale burde avskrekke så mange. Om de får seg en positiv overraskelse om de venter et par måneder med å kjøpe spillet er jo det bare fint. ;)

6.  Autokill av repeat-TK`ere burde være med.  kjedelig at de kun taper poeng v/punish, og kan ellers fortsette å MOSE ned sine lagspillere.  Mulig d er med i full versjon..

Du kan enkelt stemme over om du vil at den som dreper deg skal straffes eller ikke (page up = straffes, page down = ikke straffes). Det skal ikke så mange TK til før man blir kicket (vet ikke antall).

7.  Litt min egen feil kanskje, men har noen ganger problemed med å se om det er friend or foe når jeg kommer med bombe flyet.  De blå symbolene på medspillere er for svake eller usynlige på avstand. Og ser dem ofte for sent...    = [Teamkill] :(

Står man veldig nært personen er symbolet OVER dem.... og kanskje ikke synlig på skjermen får man se langt oppover...  er det kaos der er det lett å skyte på sin egene. :(((

I BF:V så man slikt lett på avstand og kunne mye lettere unngå TK, og dermed ikke så lett forpurre sin egen og andres spillglede. TK SUCK :)

I begynnelsen syntes jeg dette var uvant, men nå er jeg bare glad til. Å skille mellom venn og fiende er et problem i virkelig krig også. Jeg synes ikke det er så farlig om jeg får ei bombe i hodet om det var et uhell, men jeg liker at jeg må tenke litt lenger før jeg trykker på avtrekkeren, enten det er snakk om maskingevær eller bomber. At det er vanskeligere å se forskjell gjør også at kommandanten spiller en viktigere rolle. I nærkamp kan du jo se på uniformer, som i virkeligheten. Synes det gjør spillet mer interessant, rett og slett. :)

Dette ble en lang post, men takk for tilbakemeldinger. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Helt kurrant review, en anelse kort og egentlig ikke in-depth nok for min smak.

Tviler dog ikke på at spillet er kick-ass :)

Lenke til kommentar
godkjent omtale det der.

er enda ikkje overbevist om eg skal kjøpe meg dette spelet. trur eg venter litt til og leser fleire tilbakemeldinger om spelet her på forumet.

Alright, da skal du få min tilbakemelding på spillet:

Det går helt forjævlig!

Jeg mener, spillet er kjempebra (vel ikke singleplayer modusen, da), men det går så ufattelig hakkete!

Jeg får absolutt ikke mer enn 15 FPS, selv etter at jeg har installert utallige drivere.

Jeg har prøvd å satt alle detaljer på low, satt oppløsning på 800*640, satt alle detaljer på high og oppløsning på 1280*1024, og det er INGEN forskjell i hvor godt det går (atlås dårlig).

Jeg har prøvd med alle mulige slags drivere, gamle drivere, halvgamledrivere, nyeste driver, BETA drivere og Omega drivere, men ingen ting hjelper (på det verste var det, helt seriøst, 1-4FPS konstant).

Demoen gikk så knirkefritt som jeg kan få det til å gå, med alle detaljer på high og oppløsning på 1152*968*32 (eller noe sånn).

Fikk av og til FPS drop, men ingen ting merkverdig plagsomt (kan faktisk også få FPS drop i Vice med det hersens kortet mitt!).

Fullversjonen er derimot helt, helt uspillelig. Det går KONSTANT tregt. Alle stemmer jeg hører, går slik: "R-r-r-r-oger-r-r-r-r-r Th-th-th-tha-t-t-t", og alt annet går horribelt dårlig.

På det verste kunne (og kan) jeg telle hvor mange biler jeg har sett i løpet av ett minutt.

Det er bare warez versjoen jeg har spilt, men både broren min, faren min og 10-15 av kompisene mine har prøvd akkurat den samme versjonen, og bare en har hatt problemer (han har et Geforce 4 Ti4800).

I morgen drar jeg ned i byen for å kjøpe meg spillet originalt, og går det så hakkete i fullversjonen..... Ja da... Vel, jeg føler allerede at noe bygger seg opp inni meg, og det kan jeg forsikre dere om, er ikke kjærlighet!

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
Enkelte butikker selger før lanseringsdatoen.

Jeg gikk innom 3 butikker før jeg fant en som ville selge før.

Elkjøp hadde ikke engang fått inn spillet, og hadde det trolig ikke i morgen engang.

Hehe, konge! =)

Pratet med en Elkjøp selger og han fortalte meg at Elkjøp ikke kommer til å få det før om 2 uker.. Men for de som kan vente så har jo elkjøp mye bedre pris på spill enn stort sett alle andre.

Hva??? Sa de noe om det gjalt alle Elkjøp butikker? "¤%¤#& :nei:

I betegnelsen om at "VI" ikke får inn spillet før om 2 uker oppfattet jeg det slik, ja.

Nei, dette som skjer med Elkjøp er ikke landsomfattenden. SOm oftest får storbyene inn ting og tang raskt, mens butikker langt unna må vente i mange tusen år (nesten seriøst ment).

Husker at jeg skulle kjøpe "For A Few Dollars More" fra Elkjøp, siden de annonserte for at det var så billig.

Jeg skjønte at de ikke hadde fått det inn enda i den lille byen jeg bor utenfor (vel, det er nesten 20.000 innbyggere, så den er ikke SÅ liten), men jeg dro nå dit for å sjekke.

Da jeg kom dit, og hadde stavet navnet på filmen til ekspeditøren (enkelte ganger er dette nødvendig for dem), fikk jeg som svar på min forespørsel at de ikke hadde fått den inn enda (La grande bomba!), og han sa at de trolig fikk det inn neste uke.

Vel, jeg ventet ei uke, dro dit og fikk negativ respons.

Etter hvert ble en såpass genial film helt avglemt, og det tok meg enda ei uke før jeg dro tilbake.

Da hadde de fått inn filmen (ikke så veldig overraskende, men hadde de ikke hatt den inne, hadde det helelr ikke vært noen bombe).

Så jeg kjøpte den og er nå en lykkelig eier av hele Sergio Leone's spaghetti-trilogi. :)

Moralen i denne fortellingen er: Elkjøp lønner seg kun for den som venter... lenge.

Lenke til kommentar

F* f*** for et bra spill . Kona mi var først i køen på Spaceworld Triaden kl 0002 inatt .

De hadde nattsalg på kjøpesenteret . Spillet var instalert her ved kl 0045 . Spilte til ca kl 0230 . Funger fint her på X800XT . Hadde litt problemer på demoen , men de er borte på fullversjonen . :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...