Gå til innhold

Omtale av Battlefield 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Fins det ikke bot support for lan spill? :confused:

Det finnes en uoffisiell måte å gjøre dette på, dog ganske teit.

Kan du utdype dette? :)

1. Maskin 1 (den som skal hoste spillet) lager et vanlig multiplayer game.

2. De som skal være med skal få opp maskin 1 sitt game der en kan joine multiplayer spill, men skal vente der og ikke velge join.

3. Maskin 1 går ut av multiplayer spillet og starter et vanlig brett med bots.

4. De andre kan nå velge join på det game'et de fikk opp i punkt 2.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har hvertfall aldri sett noen dårligere singelplayer del i noe annet spill, og at man ikke får spille "fulle" brett med mindre man spiller online er bare for dumt. (Man kan kun spille 16players på singel player, og de brettene er dramatisk redusert i størrelse i forhold til multiplayer brettene).

 

Syntes ikke spillet fortjener 9/10, kanskje 8/10.

Nettopp! Det er akkurat det jeg også mener!

BFV hadde ikke noe spess god Singleplayer, men den var jo hundre gnager bedre enn BF2's!

I BFV kunne man i det minste velge hvor mange boter man ville ha, hvor mange tickets, varigheten, osv!

BF2 har INGEN valg annet enn en tredelt vanskelighetsgrad (enten er jeg sinnsykt god, eller så er vanskeligste vanskelighetsgrad latterlig enkel - tipper mer på det siste) og hvilket map du vil spille. INGEN flere valg.

I tillegg fikk vi i det minste litt historie i BFV (det handler jo om Vietnam krigen, de som vet litt om den kjenner igjen navnene).

Når BF2 handler om en fiksjonell krig, må de jo for fanden ha en historie!

Det er jo I.N.G.EN. sammenheng mellom hvert brett!

 

Jada, jeg sutrer vel nå også, men det ER sant!

Singleplayer delen er helt makabert dårlig!

Men hvorfor? Vi ble jo lovet virkelig god AI og en generelt bra Singleplayer!

Endelig skulle vi liksom få spille BF i en virkelig godt organisert Singleplayer-del, sa EA og DICE selv.

 

Man kan faktisk kommandere de 7 tannpirk-hjernene til å gjøre ting, men det er ved de sjeldneste anledninger at de faktisk gjør noe.

Brettene i singleplayer er latterlig små, og å spille mot 8 boter er temmelig lamt (selv om det kan bli temmelig heftig av og til, med soldater rundt deg og helikopter over deg, dog samtidig som at du blir overkjørt av din egen tanks).

 

Men til gjengjeld er multiplayer delen suveren og temmelig nybringende. Men selv med det gode squad systemet finner vi TKere, idioter som stjeler kjøretøy og drar i den alene, folk som ikke orker å gjøre hva Commander sier, osv osv.

Men dette har jo ikke noe med hvor jævlig bra Multiplayer i dette spillet er. :)

 

Håper bare at de kommer med oppdateringer som inneholder nye kart, da de lett kunne fått laget minst dobbelt så mange brett til Retail versjonen, uten at det ville ta så kjempelang tid.

Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg er så spesielt imponert over bf2.

 

Grafisk er den lang under det jeg trodde dette skulle være.

hva kjører du det på? ati rage II?

 

Har hvertfall aldri sett noen dårligere singelplayer del i noe annet spill, og at man ikke får spille "fulle" brett med mindre man spiller online er bare for dumt. (Man kan kun spille 16players på singel player, og de brettene er dramatisk redusert i størrelse i forhold til multiplayer brettene).

 

Syntes ikke spillet fortjener 9/10, kanskje 8/10.

seriøst, hva skal man med single player?

Lenke til kommentar
Har hvertfall aldri sett noen dårligere singelplayer del i noe annet spill, og at man ikke får spille "fulle" brett med mindre man spiller online er bare for dumt. (Man kan kun spille 16players på singel player, og de brettene er dramatisk redusert i størrelse i forhold til multiplayer brettene).

 

Syntes ikke spillet fortjener 9/10, kanskje 8/10.

seriøst, hva skal man med single player?

Enig!

 

Dette er et rent multiplayer spill, men DICE har vært så hyggelige at de faktisk har lagt inn noen bots, ønsker man single player så får man kjøpe seg noe annet.

 

Skjønner ikke at så mange har hengt seg opp i dette. :no:

 

Greit at det er ok å øve seg litt, men da kan man vel bare starte en mp-server og spille alene, på brett og størrelse man ønsker. Uansett så er det bare en skikkelig måte å lære seg spillet på, og det er i full online combat :)

Lenke til kommentar
Har hvertfall aldri sett noen dårligere singelplayer del i noe annet spill, og at man ikke får spille "fulle" brett med mindre man spiller online er bare for dumt. (Man kan kun spille 16players på singel player, og de brettene er dramatisk redusert i størrelse i forhold til multiplayer brettene).

 

Syntes ikke spillet fortjener 9/10, kanskje 8/10.

seriøst, hva skal man med single player?

Enig!

 

Dette er et rent multiplayer spill, men DICE har vært så hyggelige at de faktisk har lagt inn noen bots, ønsker man single player så får man kjøpe seg noe annet.

 

Skjønner ikke at så mange har hengt seg opp i dette. :no:

 

Greit at det er ok å øve seg litt, men da kan man vel bare starte en mp-server og spille alene, på brett og størrelse man ønsker. Uansett så er det bare en skikkelig måte å lære seg spillet på, og det er i full online combat :)

Ok, Om dette er et rent multiplayer spill må man sammenligne det med andre "Online Only" spill, skal man lage et sånt spill nytter det ikke så sette sammen et spill som er på samme måte og ikke bedre enn mange andre FPS spill som både har mulitplayer og singelplayer og selge det til samme prisen.

 

BF2 er på det beste et halvt spill og dermed bør det selges for halve prisen. Tenk dere godt om, argumenter gjerne imot. BF2 er på ingen måte revolusjonerende.

Lenke til kommentar
Har hvertfall aldri sett noen dårligere singelplayer del i noe annet spill, og at man ikke får spille "fulle" brett med mindre man spiller online er bare for dumt. (Man kan kun spille 16players på singel player, og de brettene er dramatisk redusert i størrelse i forhold til multiplayer brettene).

 

Syntes ikke spillet fortjener 9/10, kanskje 8/10.

seriøst, hva skal man med single player?

Enig!

 

Dette er et rent multiplayer spill, men DICE har vært så hyggelige at de faktisk har lagt inn noen bots, ønsker man single player så får man kjøpe seg noe annet.

 

Skjønner ikke at så mange har hengt seg opp i dette. :no:

 

Greit at det er ok å øve seg litt, men da kan man vel bare starte en mp-server og spille alene, på brett og størrelse man ønsker. Uansett så er det bare en skikkelig måte å lære seg spillet på, og det er i full online combat :)

Ok, Om dette er et rent multiplayer spill må man sammenligne det med andre "Online Only" spill, skal man lage et sånt spill nytter det ikke så sette sammen et spill som er på samme måte og ikke bedre enn mange andre FPS spill som både har mulitplayer og singelplayer og selge det til samme prisen.

 

BF2 er på det beste et halvt spill og dermed bør det selges for halve prisen. Tenk dere godt om, argumenter gjerne imot. BF2 er på ingen måte revolusjonerende.

Det ER bedre enn andre FPS spill fokusert på lagspill. Faktiskt, det er ingen som er i nærheten engang.

Lenke til kommentar
Ok, Om dette er et rent multiplayer spill må man sammenligne det med andre "Online Only" spill, skal man lage et sånt spill nytter det ikke så sette sammen et spill som er på samme måte og ikke bedre enn mange andre FPS spill som både har mulitplayer og singelplayer og selge det til samme prisen.

BF2 er på det beste et halvt spill og dermed bør det selges for halve prisen. Tenk dere godt om, argumenter gjerne imot. BF2 er på ingen måte revolusjonerende.

Hva slags kvasilogikk er dette?

 

"Jeg synes ikke spillet har det jeg mener det burde hatt, og derfor er det bare et halvt spill."

 

Beklager, men det er ikke slik det fungerer. BF2 er et online-spill!

 

Om BF2 er revolusjonerende ikke er vel også irrelevant. Poenget er hvor mye moro man kan ha med det.

Lenke til kommentar

Synes også det er dårlig at det er så "liten" singleplayer del.

Tror det er fordi de har funnet ut at så mange folk bare dowloader spillet fra internett for å spille med kompiser på lan, så de disabla hele støtten for det.

 

Jeg har foresten et problem med at kontollene ikke reagerer som jeg vil.

Ofte når jeg går fremover bare fotsetter jeg å gå fremover et par sekunder før han stopper. Virker ikke som det er lag fordi gutta rundt meg skyter på meg... Meget irriterende.

Har bare testa på singleplayer av selvsakte grunner... Hehe.

Lenke til kommentar
Beklager, men det er ikke slik det fungerer. BF2 er et online-spill!

Etthvert online spill bør inneha relevante muligheter til å øve seg i singleplayer før man går online. BF2 innehar i skrivende stund ikke denne muligheten.

Kanskje til dags dato den mest elendige støtten i slike spill. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ok, Om dette er et rent multiplayer spill må man sammenligne det med andre "Online Only" spill, skal man lage et sånt spill nytter det ikke så sette sammen et spill som er på samme måte og ikke bedre enn mange andre FPS spill som både har mulitplayer og singelplayer og selge det til samme prisen.

BF2 er på det beste et halvt spill og dermed bør det selges for halve prisen. Tenk dere godt om, argumenter gjerne imot.  BF2 er på ingen måte revolusjonerende.

Hva slags kvasilogikk er dette?

 

"Jeg synes ikke spillet har det jeg mener det burde hatt, og derfor er det bare et halvt spill."

 

Beklager, men det er ikke slik det fungerer. BF2 er et online-spill!

 

Om BF2 er revolusjonerende ikke er vel også irrelevant. Poenget er hvor mye moro man kan ha med det.

Det er ikke kvasilogikk, da jeg mener dette spillet er et halvt spill fordi det ikke holder mål i det heletatt, det bærer preg av en modifikasjon.

 

"Jeg synes ikke spillet har det jeg mener det burde hatt, og derfor er det bare et halvt spill."

 

Ikke putt ord i munnen min.

 

Jeg sammenligner spillet med andre Online-Only spill, og min dom er som jeg sa, om du er uenig er det greit, men å putte ord i munnen min blir bare for dumt, skjerp deg.

 

Det ER bedre enn andre FPS spill fokusert på lagspill. Faktiskt, det er ingen som er i nærheten engang.

 

Alt er smak og behag, men som sagt, jeg syntes dette bærer preg av en modifikasjon på det beste. (Og det er ikke dermed sagt at Modifikasjonen er dårlig, men jeg syntes det blir for dårlig til å kalle et spill..)

Lenke til kommentar
Det er et halvt spill fordi du mener det burde vært mer der. Det er jo det du sier. At du liksom skal definere hva et helt spill er.

Nå må du skjerpe deg og ikke fantasere opp ting i hodet ditt, jeg blir provosert over slik idioti, slutt for guds skyld å les mellom linjene og slutt å prøve å vri ordene mine.

 

Har jeg noen gang sagt at jeg kan definere hva et spill er, at mine ord er lov?

 

Har du ingen evne til å forstå at det jeg sier er _MIN_ mening?

 

Som jeg pleier og si, "Realiteten har en plass, det perspektivet vi ser det fra"

dvs. at realiteten, virkligheten, synspunktet, ståpunktet, er forskjellig fra menneske til menneske og vi har våre egene meninger og oppfattninger om ting, og det er det jeg skrev om, min oppfattning av spillet, at jeg mener dette er et halvt spill, det er ikke dermed sagt at andre skal mene det fordi jeg mener det, og at mine ord er lov.

 

Jeg skjønner ikke hva som er så vansklig å forstå.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...