Gå til innhold

Ny skjerm. Hvilken crt/lcd

ratm

Anbefalte innlegg

Vel er vel ikke første gang noen poster en medling med slik topic, men prøver alikevel.

Skal kjøpe meg en ny skjerm, sitter nå på en gammel siemens Expert 710.

Har fått tips at Sony har gode crt skjermer (eksempel denne: http://www.itbutikken.dk/default.asp?land=47&sprog=47 ), men skal jeg kanskje heller kjøpe meg en lcd skjerm. (Er redd for døde pixler og pixler feil)

Alikevel har jeg hørt at denne er god: http://komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=...23&GrpID=4&s=pl

Har dere noen andre å anbefale? Gjrne linker til evt tester osv.

PS: Spiller MYE

En annen ting. Hvorfor har lcd skjermer så lav refresh rate?

Kan noen også fortelle meg litt om pixel feil o.l

Prisklasse rundt 6000 kr.

Skjermkort Asus Gf 44000

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ratm på 2002-07-24 00:18 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: ratm på 2002-07-24 00:20 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sjekke testen hardware.no har gjort av den 17"lcd skjermen.

Har selv en eizo lcd og bruker denne til både spilling og alt annet. Går helt fint og merker ikke etterheng osv.

Hadde nok kjøpt en flatskjerm i dag om jeg skulle brukt ytterligere 6000 på skjerm.

Annbefaler deg å kjøpe skjerm med dvi da bildet blir bedre enn ved bruk av analog tilkobling.

Skjermkort vil i større og større grad også bli levert med dvi så om du ikke har dvi i dag så får du det sikkert neste gang du oppgraderer.

refreshraten er så lav på grunn av teknologien som er brukt og du kan egentlig bare drite i denne. Bildet er stødig som fjell om du bruker 60 eller 72 som min tåler.

Kjører min eizo på 60hrz og mer stabilt bilde en 19"crt på 100hrz jeg har ved siden av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...