Wetatron Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hei! Sliter litt med dette hos noen jeg kjenner. De har en maskin tilkoblet internett og skriver, med trådløst nettverkskort, og diverse bærbare som er koblet til denne. Alt funket fint på en maskin i fra ~'97, men på den nye (kom vel igår) ble det problemer. Maskinen kjører Windows XP Home/Pro med SP1/SP2. Den stasjonære har SMC 6202 trådløst nettverkskort, de bærbare har diverse integrerte (intel?). Internett og skriver funker fint på maskinen, og jeg gjør: - Setter ip 192.168.0.1 på det trådløse kortet (denne rangen er ikke ibruk fra router/modem til kabel-kortet) - Sier at jeg vil dele internett på den trådløse tilkoblingen - Setter skriver til delt - Legger til et nytt trådløst nettverk av type ad-hoc med WEP key og SSID. - Tar en bærbar og setter ip til 192.168.0.2 - Legger til et nytt trådløst nettverk av type ad-hoc med WEP key og SSID. Ting funker ikke, det vil si at den stasjonære maskinen aldri blir koblet til noe trådløst nettverk. Den får ikke noen ip, siden mediet er frakoblet, og finner heller ingen andre trådløse nettverk (slik den bærbare gjør). Det jeg lurer på da er: - Har jeg glemt noe viktig? Gateway, DNS? - Jeg mener å husket jeg krysset av for noe som lignet "Use as access point" da det trådløse kortet sto i den gamle maskinen, noe jeg ikke finner igjen muligheten til å gjøre på denne nye. Noen tips? - Andre ting? På forhånd takk for hjelpen, MVH Marius Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 For at dette skal funke må de andre PC'ene motta ip automatisk. Å sette ipen til 0.2 3 osv vil ikke funke.... Lenke til kommentar
Wetatron Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Hmm, sikker? Kan kanskje stemme, men hvordan skal jeg få det til da? Planen er altså å bruke Windows' innebygde internett-sharing til å dele ut på det trådløse, da jeg ikke helt vet hvordan den Motorola boksen fra chello fungerer. Det som irriterer meg er at jeg ikke helt husker hvordan jeg fikk det til på den forrige! Noen flere innspill? Gjerne litt mer konkrete tips.. Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 28. juni 2005 Del Skrevet 28. juni 2005 I stedet for å sette ip på maskin 1 til 0.1 så setter du opp internett deling på denne PC'en. kortet får automatisk ip satt til 0.1 da, og deler ut ip til de andre pc'ene i netverket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå