Gå til innhold

Hjelp til valg av x800xl skjermkort

xcv

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med valget av skjermkort. Jeg har bestemt meg for å kjøpe et ATI basert x800xl skjermkort, men jeg veit ikke hvilken produsent jeg skal velge.

Spørte om råd til oppgradering av PC'en min i en annen tråd og fikk anbefalt Asus sin versjon og PowerColor sin. Jeg hadde egentlig tenkt til å kjøpe Sapphire sin versjon, men så blei jeg fortalt at den støyet en del. Spørsmålet er da hvor mye den bråker.

Jeg har lest en del tester (blant annet Hardware.no) og i de fleste så kommer Sapphire sitt kort bedre ut når det gjelder ytelse og overklokkingspotensielle. Det som trekker ned er at den støyer noe, men hva er noe? Er det noen som har erfaringer med Sapphire sitt kort?

På komplett ser jeg at de selger en versjon av Sapphire sitt som i tillegg heter Ultimate Edition. Er det bare vifta som er anderledes? Er den bedre/dårligere enn den originale?

Hvilket kort skal jeg velge?

Sapphire Radeon X800XL

Sapphire Radeon X800XL Ultimate Edition

PowerColor Radeon X800XL

Asus Radeon X800XL

Jeg veit at Asus og PowerColor sin er med ViVo, men jeg har aldri hatt brukt for video inn... Hvis det har noe å si så sitter jeg på en CRT-skjerm og jeg har ikke tenkt til å bytte til LCD i nærmeste fremtid.

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svaret ditt, men kan du utdype det litt? (Oj, jeg høres jo ut som en lærer :p) Hva er det som er så bra med det? Hvordan klokker det?

Syns dette med å velge skjermkort er så vanskelig jeg :(

Lenke til kommentar

suprsid: Jupp, men det er det jeg har TV-kort til. Kom plutselig på at jeg har et kort liggende å slenge :p Men det er av dårlig kvalitet... Jeg har ikke lyst til å ofre kvaliteten på selve skjermkortet for å få med ViVo.

*Off topic* Jeg var på et lite LAN og tenkte at jeg skulle se på en DVD-film på pc'en. Kobla PS2'en til VHS-spilleren og VHS-spilleren til TV-kortet (hadde bare antennetilkobling på kortet). Når jeg hadde slitt meg igjennom en halvtime med elendig kvalitet på filmen, kom jeg på at jeg hadde DVD-ROM...

Endret av xcv
Lenke til kommentar
*Off topic* Jeg var på et lite LAN og tenkte at jeg skulle se på en DVD-film på pc'en. Kobla PS2'en til VHS-spilleren og VHS-spilleren til TV-kortet (hadde bare antennetilkobling på kortet). Når jeg hadde slitt meg igjennom en halvtime med elendig kvalitet på filmen, kom jeg på at jeg hadde DVD-ROM...

hehehe :lol:

Er sånn eg og.

suprsid: Jupp, men det er det jeg har TV-kort til. Kom plutselig på at jeg har et kort liggende å slenge :p Men det er av dårlig kvalitet... Jeg har ikke lyst til å ofre kvaliteten på selve skjermkortet for å få med ViVo.

Kvaliteten på skjermkortet går ikke noe ned, men viss du ikke ser noen vits i å ha det, så er det vel du som vet best ;)

Endret av suprsid
Lenke til kommentar

Okey, kanskje ViVo og dual DVI er tingen :)

Har lest flere tester nå, og Asus sin pleier å gå av med seieren. Hardware.no, Legion Hardware og FiringSquad

Det virker som om Asus henger litt etter når det gjelder ytelse og overklokkingspotensielle. PowerColoren ser ut som om den er den beste til å overklokkes. I følge FiringSquad så er det Asus Smart Doctor software som gjør at kortet går av med seieren. Siden jeg aldri har drevet med overklokking så er kanskje Asus det best kortet for meg?

Endret av xcv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...