Gå til innhold

ND-3540A tar SD-616Ts plass som Secondary Master

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg NEC DVD-brenner ND-3540A. På pc'en har jeg en Samsung DVD-ROM SD-616T på plassen "Secondary Master" fra før av. Før innkjøpet av denne DVD-brenneren hadde jeg en vanlig CD-brenner på "Secondary Slave". Jeg plugget den ut og satte inn DVD-brenneren der CD-brenneren hadde vært (på de gamle kablene). Da jeg startet opp pc'en igjen, hadde DVD-brenneren tatt DVD-ROM'ens plass som "Secondary Master", og det var ingenting på "Secondary Slave". Dette skulle da ikke skje. Nå er DVD-ROM'en "borte" fra maskina og DVD-brenneren er det eneste som er igjen. Skulle ikke den ha havna på "Secondary Slave" mens DVD-ROM'en skulle fortsatt å være "Secondary Master"?

Jeg prøvde å installere hardware fra kontrollpanelet, men det går ikke. Hvordan får jeg DVD-brenneren over til "Secondary Slave" samtidig som DVD-ROM'en får lov til å bli på "Secondary Master"?

Takker på forhånd for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

som nevnt må du endre på jumperen. Det er en liten svart/hvit/blå plastikkbit bak på dvdbrenneren som må flyttes til noen andre pinner. Det står som oftest bakpå over jumperen, på toppen eller under rett under jumperen i mikroskrift hvor den skal stå om enheten skal være slave

Lenke til kommentar

Jeg har ikke rørt noe, bare "bytta" mellom CD-brenner og DVD-brenner. Har det noe å si? Hva er "jumper" igjen? Det er ca 5 år siden jeg sist leste det ordet i en instruksjonsmanual :)

Takk for svar!

EDIT: OK, skal se om det funker.

Endret av cun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...