Cuneax Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg har nettopp kjøpt meg NEC DVD-brenner ND-3540A. På pc'en har jeg en Samsung DVD-ROM SD-616T på plassen "Secondary Master" fra før av. Før innkjøpet av denne DVD-brenneren hadde jeg en vanlig CD-brenner på "Secondary Slave". Jeg plugget den ut og satte inn DVD-brenneren der CD-brenneren hadde vært (på de gamle kablene). Da jeg startet opp pc'en igjen, hadde DVD-brenneren tatt DVD-ROM'ens plass som "Secondary Master", og det var ingenting på "Secondary Slave". Dette skulle da ikke skje. Nå er DVD-ROM'en "borte" fra maskina og DVD-brenneren er det eneste som er igjen. Skulle ikke den ha havna på "Secondary Slave" mens DVD-ROM'en skulle fortsatt å være "Secondary Master"? Jeg prøvde å installere hardware fra kontrollpanelet, men det går ikke. Hvordan får jeg DVD-brenneren over til "Secondary Slave" samtidig som DVD-ROM'en får lov til å bli på "Secondary Master"? Takker på forhånd for svar! Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Har du satt jumper riktig? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 som nevnt må du endre på jumperen. Det er en liten svart/hvit/blå plastikkbit bak på dvdbrenneren som må flyttes til noen andre pinner. Det står som oftest bakpå over jumperen, på toppen eller under rett under jumperen i mikroskrift hvor den skal stå om enheten skal være slave Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) *noen svarte visst før meg ja* Endret 21. juni 2005 av OC-Freak Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Jeg har ikke rørt noe, bare "bytta" mellom CD-brenner og DVD-brenner. Har det noe å si? Hva er "jumper" igjen? Det er ca 5 år siden jeg sist leste det ordet i en instruksjonsmanual Takk for svar! EDIT: OK, skal se om det funker. Endret 21. juni 2005 av cun Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Det funka! Da var i hvert fall dèt problemet løst. Tusen takk, alle sammen! Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 For fremtiden; CD/DVD-spillere leveres alltid med jumpersettings som master. Disker holder seg vel stort sett til cable select Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå