Snorre Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Jeg holder på å tenke ut et design til hjemme siden min. Jeg har siden i hodet mitt. Øverst skal det være en 1000px lang boks med logo-en inni. Boksen skal være svart med avrundete hjørner. Det skal se ut som om det er en slags kant rundt på boksen, som er mørekere enn feltet inni boksen. Du skulle da ende opp med noe slikt: Den grå ruten skal selvfølgelig være mye mørkere nærmere svart og hjørnene skal være runde. Her er et av mine forsøk: Her er altså det svarte øverse et forsøk på å lage en slik kant. Det hvite feltet illustrerer hvor logoen skal være, men det er best hvis dere lager uten det hvite feltet og har en farge der istedenfor. Jeg skal nemlig ha en boks på siden og, der menyen skal stå, og bokser nedover under logoen der nyhetene kommer. Hvis dere greier å lage noe lignende til linjen øverst på winamp-vinduene hadde det vært flott. Da bruker dere den samme fargen som på winamp, men gul/gull-fargen bytter dere ut med ekstra svart. Det kan eventuelt gå med gull. Dere kan vurdere hva som ser best ut! Ellers er det ønskelig med en litt mørkere farge enn den på winamp. Jeg tar alle forsøk i mot med stor takk. Endret 22. juni 2005 av Orresnei Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Wtf? Bør ikkje ha sider større enn 800px, difor bør du halde alt innanfor 750px. Eg fatta ikkje kva du sa; men eg laga noko slik eg forsto det. (sidan du sa alle forslag ville bli motteke med takk ). 750px vid. Har SVG-fila om du vil ha ho. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Fikk det til. Bare meg som ikke hadde fått nok tilført energi. Hihi. Ellers har jeg modifisert den boksen litt nå. Jeg lurer dog litt på hvordan jeg skal få side-rammene til å være make til rammene oppe og nede. De skal jo passe i kantene og. Her er dog boksen som forsåvidt skal være headeren på min klanside: Endret 22. juni 2005 av Orresnei Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Er det noen som kunne tenke seg å hjelpe meg litt her. Jeg har lyst til å bytte ut de tynne rammene på boksen med like rammer som nede og oppe. Har prøvd dette selv, men fikk det ikke helt til. Hvis noen hadde orket å gjøre dette hadde jeg vært evig taknemlig. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Det blir for rotete om du skal ha den digre ramma på kvar side. Eg har berre den heilt øverst; for å så ha ei lita ramme nederst, og mini-svarte kantar på sidene. Last ned Inkscape så legg eg SVG-fila ut til deg, så kan du fikse sjølv Då er alt i vektor, så du kan trikse og mikse slik du vil. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 4. september 2005 Del Skrevet 4. september 2005 Haha : )) Unnskuld for at det har take så evig lang tid. Men det er ein ganske enkel ting å lage. Her har du han iallfall! Last ned og ta vekk .txt: då står berre SVG igjen og det er ei SVG-fil. (Forumet stør ikkje SVG elles...) header_boks.svg.txt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå