superpoint Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg har et Creative SB Audigy 2 ZS lydkort og Logitech Z-5500 5.1 høyttalere. Når jeg skal ta "Test Speakers" inne på Creative programmet, så kommer det bare lyd fra "right front" og "left front", ikke lyd fra center og ikke bakhøyttaleren. Dette problemet har jeg på begge pcene mine med logitech z-5500 høyttalere. Noen som vet hva feilen kan være? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hvordan har du koblet kortet til høyttalerne? Overfører du lyden digitalt fra lydkortet til høyttalersettet vil du ikke få 5.1 lyd i annet enn DVD-filmer, om du ikke bruker den digitale utgangen på et nForce2 hovedkort. Lenke til kommentar
superpoint Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 jeg bruker analog output.. men jeg har digital output på lydkortet også.. så hvis jeg bruker den digitale, så vil jeg få 5.1 lyd på tester osv.? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Nei, overfører du lyden analogt skal du få 5.1 lyd på høyttalertesten, DVD-filmer, spill og alt annet som bruker multikanals lyd. Overfører du lyden digitalt vil du bare få 5.1 lyd fra DVD-filmer. Soundstorm-brikken som ble levert med den dyrere utgaven av nForce2-brikkesettet fra nVidia er den eneste brikken på det norske markedet som kan enkode multikanals lyd til Dolby Digital på direkten. Audigy2, f. eks, kan ikke dette, og kan derfor ikke overføre rå, ukomprimert multikanals lyd gjennom digitalutgangen. Så du bruker ikke digital output nå? Har du prøvd å koble Rear Out-utgangen fra lydkortet til Front Right og Front Left på høyttalersettet? Hører du ikke lyd da, er det garantert noe med oppsettet til lydkortet. Lenke til kommentar
superpoint Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Så du bruker ikke digital output nå? Har du prøvd å koble Rear Out-utgangen fra lydkortet til Front Right og Front Left på høyttalersettet? Hører du ikke lyd da, er det garantert noe med oppsettet til lydkortet. Nei, jeg bruker Analog output nå. Alt står sånn som det skal i lydkortet og inn i høyttalersettet. Jeg har dette problemet på begge pcene med det samme høyttalersette på. Jeg aner hva feilen kan være. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 hvilke type hovedkort har du? og kan du sjekke om Z-5500 kan få 5.1 analog fra onboard lyd brikken? og du må kjøre 5.1 analog inn på z-5500 det beste er å få taki en digital minicoax til digital coax i kjøre fra Creative lydkortet og til Z-5500 da treng du ikke å styre med alle analog kablene! og konfigureing i driveren for å få til 5.1 analog på mitt anlegg kjører jeg SPDIF fra hovedkortet sitt SPDIF ut til Z-5500 SPDIF in det samme kan du gjøre vis du bruker Mini-Digital Coax til Digital Coax bare 1 digital kabel mot 3 analog kabler ! Lenke til kommentar
wiak Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Get Coaxial Output from the Yellow Digital Minijack Output Mark from 3DsoundSurge mailed me that it was very easy to get coaxial output from the yellow digital out on the new SBLive! cards. Just get a mono minijack-to-coaxial/RCA cable from your local hardware store. It shouldn't cost you more than five bucks! Mathias Svensson sends in his picture of the signals available in the yellow minijack digital out: http://alive.singnet.com.sg/tech/digital-io.htm Lenke til kommentar
wiak Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 btw: ta og trykk på Test knappen på fjernkontrollern Lenke til kommentar
superpoint Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg veit ikke hvordan hovedkorte jeg har.. Men jeg har nettopp fått ny pc fra HP som funker veldig bra. Jeg har trykka på testknappen på fjernkontrollen, og da kommer det lyd fra alle høyttalerne. Men hvordan skal jeg bruke den Digital Minijack Outputen? Og hvor får jeg tak i en sånn? Lenke til kommentar
wiak Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Jeg veit ikke hvordan hovedkorte jeg har.. Men jeg har nettopp fått ny pc fra HP som funker veldig bra. Jeg har trykka på testknappen på fjernkontrollen, og da kommer det lyd fra alle høyttalerne. Men hvordan skal jeg bruke den Digital Minijack Outputen? Og hvor får jeg tak i en sånn? elkjøp? Lenke til kommentar
superpoint Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg hadde en kabel som jeg bruker til å koble digital kameraet til pcen eller tven.. Det er en Digitalt Coax kablen som funka på anlegget. Men det er en "gul" og en "svart" inngang jeg kan plugge inn i lydkontrollen til anlegget mitt. Når jeg bruker den svarte, så kommer det bare lyd fra fronthøyttalerene. Og når jeg bruker den gule så kommer det bare lyd fra bakhøyttalerne Så jeg har forsatt det samme problemer uansett hvordan kabler jeg bruker Lenke til kommentar
superpoint Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 En sånn kable er det jeg trenger, men jeg finner ingen norske sider som har en sånn kabel noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Glem digital overføring fra lydkortet til høyttalersettet, hvis det er det du tenker på. Bruker du digital overføring vil du kun få surroundlyd fra DVD-filmer. Du vil ikke få surroundlyd fra spill og "speaker test". Grunnen til dette er at digitalutgangen (S/PDIF) i utgangspunktet kun støtter overføring av lyd i to kanaler. For å presse inn surroundlyd i 5.1 kanaler på digitalutgangen må man derfor ta i bruk et format for komprimering av hver kanal (Dolby Digital, DTS etc.). Surroundlyden på DVD-filmer er allerede komprimert ved hjelp av et av disse formatene, mens surroundlyd i spill og "speaker test" er ukomprimert, og kan ikke komprimeres av lydkortet (Kun 2 lydkort i forbrukerklassen kan hittil, etter det jeg vet). Derfor vil lydkortet kun sende "front right"- og "front left"-kanalene gjennom digitalutgangen. Her er forøvrig en forklaring fra Logitech på emnet. Lenke til kommentar
marius90 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) kanskje litt dumt spørsmål men har du i det heletatt sotti på at det skal være flerkanals lydsystem på pc'n din? min datamaskin-kontrollpanel-lyd-høyttalerinnstilninger Endret 2. juli 2005 av marius90 Lenke til kommentar
superpoint Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 kanskje litt dumt spørsmål men har du i det heletatt sotti på at det skal være flerkanals lydsystem på pc'n din? min datamaskin-kontrollpanel-lyd-høyttalerinnstilninger jaja.. Selvsagt har jeg gjort det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå