Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

NTLDR mangler Pc i vranglås

Anbefalte innlegg

En venn av meg har hatt endel problemer med pc i det siste. plutselig ville den ikkje starte lenger, kan vere virus eller et eller anna programm han har installert.

:cry:

Så med så mangen problem såg han ikkje annen utvei enn å miste alt han hadde på pc´en og bare formatere heile greia. Etter formateringa har han installert xp helt fint å sånn men når xp skal starte for seg selv første gang kommer det opp feilmelding med "NTLDR mangler". Han har prøvd flere ganger å formatere pc.

Har noen her noen ide om hva denne feilmeldingen kan vere, eventuellt om det er mulig å få rettet opp i dette her.

Er åpen for forslag :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har han flere harddisker i maskinen? Hvis han har det, så bør han sjekke at harddisken som har Windows innlagt, bootes først av alle harddiskene. Dette kan du gjøre i BIOS.

For sikkerhetsskyld kan han også sette harddisk som første oppstartssytem i BIOS.

1. hdd

2. cd-rom

3. floppy

F.eks.

Lenke til kommentar

Om det er en SATA disk, prøv en annen SATA kontakt på hovedkortet...

Fikk selv denne, men fikk startet opp via F12 tasten, men etter jeg tok noen oppgraderinger i maskinen, så byttet jeg tilfeldig om på kontaktene og maskinen startet uten problemer :)

Om ikke det hjelper, kan du jo kikke HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...