Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

FTP-server "låser" seg etter at brukere blir disconnected pg

Anbefalte innlegg

Har endelig fått ruteren til, slik at ftp-server lar seg kjøre på en av maskinene i det interne nettverket.

Men det er fremdeles ikke helt stabilt. Når en bruker blir disconnected pga timeout (altså, ikke når han logger seg av selv) blir ftp-serveren "låst". Serverprogrammet ser helt ok ut, men når en bruker prøver å connecte igjen etter en slik disconnect, får man bare socket-error(timeout)/ finner ikke serveren. Uansett hvilken bruker. Hvis jeg derimot tar serveren off-line og on-line igjen(2 klikk på en knapp), kommer brukere innpå igjen og alt ser ut til å være i skjønneste orden.

Noen som har noen erfaringer/råd rundt dette problemet ? Bruker nå Bulletproof FTP-server, og har Netopia-ruter fra NGT. Andre jeg har snakket med har gode erfaringer med Bulletproof, kan det være ruter-relatert ? Eller er det server-programmet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det det er ftp-server programmet. Har du konfiguert firewallen riktig skal ikke det være noe problem. Du kan prøve å teste med Guilt FTPserver, som er gratis og mye anbefalt. De er i siste betafase før en final release 1.0. Ellers er serv-u en ftp server jeg tror de fleste vil anbefale - er shareware.

Lenke til kommentar

Fint med kjappe svar...

Ja, bruker faktisk Norton Personal Firewall, og det kan virke som om denne skaper litt probs, ja.

Disablet den, og da kom jeg inn fra en av de andre lokale maskinene. Det gjorde jeg ikke før jeg disablet den, så her ligger vel problemet. Har du hatt samme prob selv eller ?

Men synes det er litt merkelig, for man kan jo stille individuell internettaksess for alle applikasjonene på maskinen, og jeg har satt "Permit All" for Bulletproof. hmmm... Man bør da ha en firewall, bør man ikke, selv om man skal kjøre FTP. Må jeg sette ned sikkerhetsnivået kanskje ? Er glad jeg kan fortsette med Bulletproof iallfall, synes det var så lett konfigurer-bart. Prøvde Serv-U, men det var litt mer kontete å sette opp syntes jeg, men sikkert bra hvis man bruker litt mer tid på det.

Men hva skal jeg gjøre med Firewall'en da ? Litt kjipt å disable den helt...

Lenke til kommentar

Jeg skal gi deg svaret. Det ER faktisk Norton og Bulletproof som ikke er helt gode venner. Serv-U funket fint for meg, men det går helt fint å få Bulletproof til å fungere også. Det står en løsning på bulletproof's supportsider. (det gjorde iallefall)

Ja, jeg har hatt samme problem selv.

Inne i brannmuren vil du finne en option som heter 'Alert when unused ports are accessed'. Skru på denne, og definèr en regel som godtar tilgang til Bulletproof. Jeg er ikke HELT sikker på detaljene rundt dette, siden det er en stund siden jeg gjorde det, men svaret ligger i dette. Mulig du må forsøke deg litt frem. Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...