Heineoen Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Har MOSFET mye å si i et stereo anlegg? Hører du forskjell på 45w (ikke mosfet) og 50w MOSFET? Endret 21. juni 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Poolish Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Har MOSFET mye å si i et stereo anlegg?Hører du forskjell på 45w (ikke mosfet) og 50w MOSFET? Som sagt før så får du mye mer ut av forsterkeren når du har MOSFET. MOSFET er den ledende transistortypen på markede som leverer mest strømm (Vet ikkje heilt ke det e nå, men hva hvrfal det før). selve kvaliteten på annlegge e ikkje dorligere om det ikkje e MOSFET. Det har bare me kor mye strømm det greie levera. Uansett keslang høyttalere du har så tror eg absolutt de vil trivas bedre me en 50 W MOSFET en me en 45 W så ikkje e MOSFET MOSFET e en strømmforsyning så du får mer ut av en en vanlige strømmforsyning. så hvis du har høytalere som krever mye. Så anbefales absolutt MOSFET for å få det lille ekstra ut av dem. Nå du spele på litt så greie MOSFETEN å levera det lille eksta te høytalerene så det kansje ikkje hadde fått fra en så ikkje har MOSFET. Hvis du har høyttalere så kreve litt så vil du merka forskjellen nå du skrur opp litt. Kan gi et eksempel på det. Me annlegge så eg har heima. før hadde eg en heilt ok forsterker på 2 x 130 W MOSFET te ca 5000 ++. Høyttalerene eg har e store 12" (Me veldigt tungdrevne element i). denne forsterkeren drev høyttalerene kjempebra selv på høyt volum. du hadde mer en nokk krafft til å dra på litt ekstra selv om forsterkeren bare var på 130 W. Du får det lille ekstra til å dra på når du spiller høyt. samenligna en vanlige å mosfet blir ikkje heilt rett. hvis du måle kor mye strømm forsterkeren egentligt levere så vil allti MOSFET forsterkeren få mye høyere resultat selv om de står oppgitt te akuratt den samme styrken. Itte eg hadde hatt den MOSFET forsterkeren i ca 6 år så bytta eg te en store high end forsterker på 5 x 130 W ikke MOSFET (8 ohm) 2 x 200 (4 ohm) i stereo. Kobla det opp då å det spelte kjempe bra. Lydkvaliteten va jo 10 gonge bedre en me den gammle. Så skrudde eg opp litt då. Spelte ganske høgt, men nå eg sko ta i litt skikeligt så gekk forsterkeren i protection mode for ann greide ikkje å levera nokk strømm te høyttalerene. I dag har eg skifta element te nogen litt mindre. Savne det ekstra drive på toppen så eg hadde me den andre MOSFET forsterkeren. Å me de mindre elemento så blir det litt tamme bass og syns eg. så det blir vell te at eg invistere i en skikelige sub me tio. har tenkt litt på effektforsterker og, men den så matche resten av annlegge mitt den koste en plass mellom 40 å 50 tusen. trur neppe eg vil invistera i det. Å tørr ikkje tenka på kor mye strømm den bruke heller galle nokk me den eg har nå så trekke 1200 W maks fra strømmnette. det merkes på strømmregningen det den effektforsterkeren så e lagt te hjemmekino forsterkeren eg har. Den e på 2 x 500W å e ca lika store så 32" widescrenene min lengden å bredden på forsterkeren e nesten lika store så lengden å breden på skjermen på tven min. et sånt svært monster har eg værken plass te eller lyst på (oki det sista va ikkje heilt sant då ). Endret 21. juni 2005 av Poolish Lenke til kommentar
Inc Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Mosfet= metaloksidsemikonduktorfileffekttransistor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå