hockey500 Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 CREATE TABLE `news` ( `tittel` VARCHAR( 80 ) NOT NULL , `dato` VARCHAR( 30 ) NOT NULL , `ingress` TEXT( 300 ) NOT NULL , `nyhet` TEXT( 1000 ) NOT NULL , `skrevet av` VARCHAR( 30 ) NOT NULL ) hva er galt med det? Lenke til kommentar
DidzisK Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 1. Apostrofen er til høyre fra æ, ikke til venstre fra Backspace. Den databasemotoren som jeg bruker (mssql) aksepterer ikke `. 2. Apostrofer brukes ikke for å quote identifier (som feltnavn i ditt tilfelle), der bruker man typisk dobbelfnuter " eller klammer [] som i mssql 3. Server: Msg 2716, Level 16, State 1, Line 1 Column or parameter #3: Cannot specify a column width on data type text. - Dette fikk jeg da jeg rettet overnevnte feil og kjørte den på MSSQL Altså, riktig syntaks for MSSQL er følgende: CREATE TABLE [news] ( [tittel] VARCHAR( 80 ) NOT NULL , [dato] VARCHAR( 30 ) NOT NULL , [ingress] TEXT NOT NULL , [nyhet] TEXT NOT NULL , [skrevet av] VARCHAR( 30 ) NOT NULL ) Du har ikke sagt hvilken databasemotor du kjører på Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Det går ikke ann å sette lengden til TEXT, noe som du har gjort. Riktig kode vil da bli: CREATE TABLE `news` ( `tittel` VARCHAR( 80 ) NOT NULL , `dato` VARCHAR( 30 ) NOT NULL , `ingress` TEXT NOT NULL , `nyhet` TEXT NOT NULL , `skrevet av` VARCHAR( 30 ) NOT NULL ) Eller du kan bruke MEDIUMTEXT, LONGTEXT osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå