Tuffeluffe Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Hei! Her om dagen da jeg skulle koble opp pcen etter jeg fikk den igjen etter repp. ( skjermkortet ) fikk jeg en meld. da jeg skulle inn på msn og internett ( opera) , om at nettleseren var satt til å arbeide frakoplet. Javel, tenkte jeg, og gikk inn i nettleseren og kikket der. Ingenting var satt til å arbeide frakoplet der. Jeg restartet pcen og prøvde igjen. Når jeg skulle logge meg inn på msn da, kom denne meldingen : vi kunne ikke logge deg på msn nå, prøv igjen senere. 80072ee7. Da jeg gikk inn i nettleseren for å søke på ei side kom denne meldingen : could not locate to server. Har også sjekket flere ganger om nettverksledninga står ordentlig i. Sitter bak en router ( 3com ) Håper at noen kan hjelpe meg med dette. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Restart ruter, se om du får internett da. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 gikk ikke nå heller Men det som er litt rart er det at den andre pcen som er på nettverket, får internett.... Andre tips? Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Lyser link-lampene på PC og/eller routeren? Har du sjekket IP-adressen på PCen som ikke kommer på nett? Prøvd å pinge routeren? Hva er ip-adr. på hhv PCen som er på nett og den som ikke er det? Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 link-lampene på PC og routeren lyser, men det å pinge routeren vet jeg ikke hvordan man gjør... Ip adressen til pcen som er på nett, vet jeg ikke hva er... Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 For å finne IP adressen til PCen går du inn på: Start -> Kjør, og skriver: cmd. Deretter skriver du: ipconfig. Under det aktuelle kortet står det IP adresse, det er IP adressen til PCen, og Standard Gateway er IPen til routeren din. For å pinger skriver du: ping (IP adresse) i cmd. Lenke til kommentar
Tuffeluffe Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Fant det ut nå... men hva skal jeg bruke ip adressene til ? gi de ut til dere? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Du kan jo starte med å lese mhw357's innlegg... "For å pinger skriver du: ping (IP adresse) i cmd." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå