cyberic Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 En tung bok falt ned fra hylla og ødela skjermen på min Dell Latitude X1. Jeg kjøpte maskinen for en uke siden uten utvidet garantiordning Lokket var igjen da ulykken inntraff, men PC'en ble klemt ned slik at displayet sprakk øverst i skjermbildet. Når maskinen står på, ser det ut som skjermen har en blekkflekk i området der boken traff. Har vært i kontakt med Service-tjenesten til Dell. Der fikk jeg vite at de har outsourcet den type reparasjoner, men de ville være behjelpelig med å finne aktuelle firmaer som kan ta oppdraget. Nå venter jeg på epost fra firmaer som kan gi meg tilbud på bytte av skjerm. Jeg frykter at dette blir en svindyr affære, men håper i det lengste at det vil lønne seg å reparere skaden framfor å kjøpe ny laptop. Det beste hadde selvfølgelig vært om jeg kunne kjøpt en skjerm direkte fra forhandler og reparert skaden selv, men ut i fra den sparsommelige infoen på nettet om slike reparasjoner, virker det ikke som om dette er en vanlig framgangsmåte. Er det noen av forumets lesere som har tilsvarende erfaringer? Råd og tips mottas med takk. Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 hvis du ikke får dekt det på garanti. så er ikke slaget tapt ta et søk på google på laptop parts finn deg en bedrift som driver med dette kjøp deg en ny\brukt skjerm. og hvis du er sånn passe nevenyttig så gjør du jobben selv. mvh nokiakiller Lenke til kommentar
cyberic Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Fint, det skal jeg forsøke. Takk for tipset Nokiakiller! MVH cyberic Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Det er Infocare som utfører servicearbeid for Dell, så snakk med dem om hvor mye det vil koste hvis de skal fikse det. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 finnes det ikke noe "ukykkes forsikting" ? En type forsikring som dekker alle slags uheldige uhell, eller er dette noe jeg bare har hørt? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Finnes ulykkesforsikring (jeg har det), men høres ikke ut som om trådstarter har det. Mener jeg så i en tråd her på forume at man kan få kjøpt skjerm til X1. Finner det ikke igjen nå, men er ikke lenge siden jeg så det (maks 2 dager). Merkelig at jeg ikke finner posten. Var en engelskspråklig nettbutikk, mener det var litt gult med i designet. Lenke til kommentar
cyberic Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) De har en skjerm til Latitude X1 med uspesifisert pris hos Screentec Ltd. Jeg har imidlertid ikke motatt svar på mailen jeg sendte til firmaet om hvordan skjermen skiftes på den aktuelle modellen. Der er en egen bruksanvisning på siden som beskriver skifte av skjerm på bærbar PC, men den framgangsmåten kan umulig gjelde for X1. Skjermen på X1 er ikke engang festet med skruer. Endret 21. juni 2005 av cyberic Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Sjekk her og: http://www.lcds4less.com/index.shtml Skjermen på bærbare er standardvare, samme produsentene leverer til alle, så her finner du nok det du trenger av skjerm og info om skifting. Er du litt fingernem er ikke dette noe problem, du sparer tusenvis av kroner. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Var plassen cyberic linket til jeg tenkte på. Var visst bare litt gult på bildet til produktet Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Slik demonterer du skjermen på Dell Latitude X1. Håper det var til hjelp. Kondolanser for ødelagt skjerm btw. Må være surt. Endret 22. juni 2005 av phoen|x Lenke til kommentar
quack Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Du må da ha innboforsikring elns? Lenke til kommentar
cyberic Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Tusen takk for kondolanser og oppmuntrende råd. Siden i går har stemningen i Nonnegata 4a snudd fra beksvart fatalisme til nøktern optimisme. I dag tidlig mottok jeg en mail fra Sreentec. De ba meg om å sende partnummeret slik at de vet nøyaktig hvilken skjerm jeg trenger. Jeg har allerede klart å åpne rammen på displayet. Skruene viste seg å være skjult bak gummiknottene på innsiden av skjermen. Tror forresten ikke at skaden dekkes gjennom innboforsikringen. Jeg har sjekket. Men slik det ligger an nå, tror jeg jeg slipper unna med å betale ca. 4000 kroner for ny skjerm. Det kan jeg tåle! Endret 22. juni 2005 av cyberic Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hvorfor ikke høre med pris på skjerm fra Dell? Lenke til kommentar
cyberic Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Dell produserer ikke egne skjermer. Slike reservedeler må skaffes til veie via andre distribusjonskanaler, men Dell er behjelpelig med å finne forhandlere. Endret 22. juni 2005 av cyberic Lenke til kommentar
xstian Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Dell produserer ikke egne skjermer. Slike reservedeler må skaffes til veie via andre distribusjonskanaler, men Dell er behjelpelig med å finne forhandlere. Hva i huleste er det du har røyka? :!: Ring Dell, spør etter spareparts, få pris på skjerm, ferdig! Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Yep. Dell har egen Spare Parts avdeling der dem selger ekstradeler til alle pc-ene. Har selv spurt etter en XPS2-palmrest for å få de kule svarte kantene på min i9300. Men kosta 550kr så tror jeg skal lakke. Lenke til kommentar
cyberic Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Operatøren som tok telefonen sa ingen ting om spare parts da jeg ringte Dell for å forhøre meg om råd. Det eneste som ble diskutert var om jeg ønsket å motta et tilbud fra en reparatør som kunne utbedre skaden. Endret 23. juni 2005 av cyberic Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Sjekk om du eller mor og far har en forsikring som dekker dette, det er mulig. Er ihvertfall verdt er forsøk. Uansett lykke til, håper det løser seg. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Dell har en meget velfungerende reservdelsavdeling, du kan maile dem på [email protected] så er de rimelig raskte til å gi deg svar på det du ønsker pris etc. Har selv brukt dem noen ganger ved bestilling av extra stuff til mine pc'er og fungerer toppers Lenke til kommentar
cyberic Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Takk for tipset Fredrik og HWL. Sendte nettopp en epost til Nordic Spareparts og venter spent på svar. Endret 23. juni 2005 av cyberic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå