Gå til innhold

Skjermen på min Dell Latitude X1 er ødelagt

Anbefalte innlegg

En tung bok falt ned fra hylla og ødela skjermen på min Dell Latitude X1. Jeg kjøpte maskinen for en uke siden uten utvidet garantiordning :( Lokket var igjen da ulykken inntraff, men PC'en ble klemt ned slik at displayet sprakk øverst i skjermbildet. Når maskinen står på, ser det ut som skjermen har en blekkflekk i området der boken traff. Har vært i kontakt med Service-tjenesten til Dell. Der fikk jeg vite at de har outsourcet den type reparasjoner, men de ville være behjelpelig med å finne aktuelle firmaer som kan ta oppdraget. Nå venter jeg på epost fra firmaer som kan gi meg tilbud på bytte av skjerm.

Jeg frykter at dette blir en svindyr affære, men håper i det lengste at det vil lønne seg å reparere skaden framfor å kjøpe ny laptop. Det beste hadde selvfølgelig vært om jeg kunne kjøpt en skjerm direkte fra forhandler og reparert skaden selv, men ut i fra den sparsommelige infoen på nettet om slike reparasjoner, virker det ikke som om dette er en vanlig framgangsmåte.

Er det noen av forumets lesere som har tilsvarende erfaringer? Råd og tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes ulykkesforsikring (jeg har det), men høres ikke ut som om trådstarter har det.

Mener jeg så i en tråd her på forume at man kan få kjøpt skjerm til X1. Finner det ikke igjen nå, men er ikke lenge siden jeg så det (maks 2 dager). Merkelig at jeg ikke finner posten. Var en engelskspråklig nettbutikk, mener det var litt gult med i designet.

Lenke til kommentar

De har en skjerm til Latitude X1 med uspesifisert pris hos Screentec Ltd. Jeg har imidlertid ikke motatt svar på mailen jeg sendte til firmaet om hvordan skjermen skiftes på den aktuelle modellen. Der er en egen bruksanvisning på siden som beskriver skifte av skjerm på bærbar PC, men den framgangsmåten kan umulig gjelde for X1. Skjermen på X1 er ikke engang festet med skruer.

Endret av cyberic
Lenke til kommentar

Tusen takk for kondolanser og oppmuntrende råd. Siden i går har stemningen i Nonnegata 4a snudd fra beksvart fatalisme til nøktern optimisme. I dag tidlig mottok jeg en mail fra Sreentec. De ba meg om å sende partnummeret slik at de vet nøyaktig hvilken skjerm jeg trenger. Jeg har allerede klart å åpne rammen på displayet. Skruene viste seg å være skjult bak gummiknottene på innsiden av skjermen. Tror forresten ikke at skaden dekkes gjennom innboforsikringen. Jeg har sjekket. Men slik det ligger an nå, tror jeg jeg slipper unna med å betale ca. 4000 kroner for ny skjerm. Det kan jeg tåle!

Endret av cyberic
Lenke til kommentar
Dell produserer ikke egne skjermer. Slike reservedeler må skaffes til veie via andre distribusjonskanaler, men Dell er behjelpelig med å finne forhandlere.

Hva i huleste er det du har røyka? :!:

Ring Dell, spør etter spareparts, få pris på skjerm, ferdig!

Lenke til kommentar

Operatøren som tok telefonen sa ingen ting om spare parts da jeg ringte Dell for å forhøre meg om råd. Det eneste som ble diskutert var om jeg ønsket å motta et tilbud fra en reparatør som kunne utbedre skaden.

Endret av cyberic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...