Gå til innhold

lage musikk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med puslespill programmer?

Cakewalk er jo bra, men det tar litt tid å lære å bruke det.

Hvis du ikke kan spille noe instrument, er kanskje eJay det rette programmet. Her er det masse ferdige samples som du kan plassere og flytte akkurat som du vil. Det er vel kanskje dette som er et puslespill program.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-23 22:43, TCK skrev:

Noen som vet om noen BRA programmer til å lage musikk på pc'en med?ikke no sånn puslespill programmer men noe skikkelig...

Modplug eller hva det nå heter går vel an... men datamusikk blir aldri ekte musikk

Lenke til kommentar

Cubase Sx er programmet, evt Logic 5, men det skal over til mac nå. Hvis du er sånn at "ejay er kult" (disser deg da) så kan du glemme disse programmene, men hvis du har asio lydkort og vet hva vst er, er de overnevnte suverene!

Lenke til kommentar

Hadde vært greiere om du spesifiserte hvordan du hadde tenkt å lage musikken. Skal du spille inn via midi (synth) eller audio f. eks.? Hvis du skal bruke midi, har du bruk for notasjon? Hvor mange spor har du bruk for? Trenger du effekter, klanger etc?

Lenke til kommentar

>"men datamusikk blir aldri ekte musikk"

Jahaaa?

Er dette en form for grim spøk hjernen min ikke greier å prosessere? Hvor er smilyen?

Med tanke på den store andelen musikk i dag som faktisk er "datamusikk", ser jeg meg nødt til å le høyt.

Og forøvrig; hva i alle dager er definisjonen på 'EKTE musikk'?

Lenke til kommentar

mange som mener at "ekte musikk" er gammal rock og sånt. Kan ikke helt si jeg støtter den.

Men poenget: FruityLoops er konge :smile: Brukte selv FT2 i "gamle dager", så prøvde jeg Buzz en stund, men fant ut at lydkvaliteten der er litt dårlig, så prøvde jeg FruityLoops, og det er jo helt rått :smile: Hvis du planlegger å kjøpe, tror jeg ikke det er så veldig dyrt heller.

Mange bra sampler og synther som følger med, og du kan til og med bruke Buzz generatorer der!

Anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar

Cubase SX må vel være det beste alternativet nå, som CrApple har lagt sin klamme hånd om Logic Audio (se opp for iLogic). Cubase har uansett nærmet seg Logic mer og mer utseendemessig, selv om Logic ennå er hakket hvassere (etter min mening).

Er en underskriftskampanje på gang mot Jobs & Co forresten, http://www.petitiononline.com/aewp

Litt Mac-humor: http://phonophunk.phreakin.com/ibongmeup/index.html

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...