_tHokA_ Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Sitter her med luft kjøling nå, temp har vært nede i 30'C og under da det var kjøligere ute, men nå som temp har steget så stiger temp på CPU å. Har kommet opp i 40-45'C uten load. Så jeg sitter her å vurderer å kjøpe meg vannkjøling sett.... men er det verdt det? Her er CPU kjøleren jeg har nå idag: Glacial Tech Igloo Silent Breeze 462 III Og her er vannkjølingssettet jeg har lyst til å kjøpe: Thermaltake Big Water Cooler Sitter her å har lyst til å bestille, men jeg vet liksom ikke. Har alltid vært skeptisk til å ha vannkjøling. Det med å frakte maskinen med vannkjøling og sånne ting Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Skal du ha vannkjøling ville jeg ihvertfall vurdert noe skikkelig. Du burde ikke forvente så altfor mye lavere temperaturer fra et slikt sett. Så lenge den reelle prosessortemperaturen ikke overstiger 70-80 grader har du ikke noe å være redd for heller. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Så lenge den reelle prosessortemperaturen ikke overstiger 70-80 grader har du ikke noe å være redd for heller. Det er sant, men det frister jo å kjøpe et vannkjølingssett da. Er jo litt "tøft" å ha i maskinen. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Kult helt til toppen sprekker. Men skal du ha vannkjøling er det mye bedre å kjøpe noe skikkelig. Er visst mange som har blitt plaget med lekkasje i BW-settene. Lenke til kommentar
amarios Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 har en sånn kjøler på en xp2100 ligger på ca 45c idle/52load....kan regne med en good del bedre temps med bigwater Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Kult helt til toppen sprekker. Men skal du ha vannkjøling er det mye bedre å kjøpe noe skikkelig. Er visst mange som har blitt plaget med lekkasje i BW-settene. Har minimalt med penger. Dyrere er nok mye bedre, men da jeg ikke har råd til det må man jo kjøpe det man har råd til :!: Tror jeg skal ta å bestille en jeg. Da får jeg iallefall noe å gjøre fremover Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Tar du forholdsregler og er nøye og forsiktig med installering, vil du ganske sikkert få bedre temperaturer med BW. Hadde en silent breeze før, og den er rett og slett ikke god. Har BW nå, og er helt klart fornøyd. Men du får hva du betaler for, så man må ikke forvente for mye heller. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Tar du forholdsregler og er nøye og forsiktig med installering, vil du ganske sikkert få bedre temperaturer med BW. Hadde en silent breeze før, og den er rett og slett ikke god. Har BW nå, og er helt klart fornøyd. Men du får hva du betaler for, så man må ikke forvente for mye heller. Skal ha det i bakhodet da jeg monterer det *bestille* CPU kjøling til socket A til salgs... :!: hehe Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Her har det ikke vært noen problemer med BW.......to venner har det også, å de har heller ikke hatt problemer med det. Ligger på 30 grader idle nå. Så hadde jeg vært deg ville jeg gått for det. (Det gjorde jeg jo da ^^) Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Nå som endelig jeg bar bestilt vannkjølinga og den snart er i postkontoret her så har CPU holdt en fin temp. Nå holder den 30-35'c uten load, kun på luft. Inni kabinettet er det hele 26'C og ingen andre forandringer siden sist. Skulle tro CPU kjølern har skjerpet seg siden den skal snart havne i "skuffen" :!: Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Still spørsmålet på en annen måte: Har du råd til at cpublokken sprekker og væske renner ned og ødelegger alle kortene i pc'en? (skjermkort, lydkort, etc = 3000kr)... Eller skal du bare bite i det gode eplet og kjøpe et sett til 2000kr med en gang? Å kjøpe dette BW-settet blir som å kjøpe et Donaldblad hvor historien fortsetter i det neste bladet.... Du MÅ kjøpe det neste bladet for å få hele historien, og det er heller ingen annen utvei. For kjøperne av BW-settet, så MÅ de også kjøpe fortsettelsen(bytte ut pumpe, cpublokk, og til slutt hive dritet ut gjennom vinduet). Ikke kjøp det settet fordi det er kult. Heller ikke fordi du har dårlig økonomi. Kjøp den fordi du har en ubetydelig drittpc som server og du har lyst til å ha den stillegående(som du aldri skal flytte på). Finnes ingen annen grunn som kommer på i farta. For de som ikke har hatt trøbbel med BW-settet enda, så er det bare et spørsmål om tid! Løkke te! Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Still spørsmålet på en annen måte: Har du råd til at cpublokken sprekker og væske renner ned og ødelegger alle kortene i pc'en? (skjermkort, lydkort, etc = 3000kr)... Eller skal du bare bite i det gode eplet og kjøpe et sett til 2000kr med en gang? Å kjøpe dette BW-settet blir som å kjøpe et Donaldblad hvor historien fortsetter i det neste bladet.... Du MÅ kjøpe det neste bladet for å få hele historien, og det er heller ingen annen utvei. For kjøperne av BW-settet, så MÅ de også kjøpe fortsettelsen(bytte ut pumpe, cpublokk, og til slutt hive dritet ut gjennom vinduet). Ikke kjøp det settet fordi det er kult. Heller ikke fordi du har dårlig økonomi. Kjøp den fordi du har en ubetydelig drittpc som server og du har lyst til å ha den stillegående(som du aldri skal flytte på). Finnes ingen annen grunn som kommer på i farta. For de som ikke har hatt trøbbel med BW-settet enda, så er det bare et spørsmål om tid! Løkke te! Gledesdreper! Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Gledesdreper! Heh, sorri mac, jeg glemte å kalkulere med penger til porto! Skal du sende 3-5ganger fram og tilbake så legg på 500 kr ekstra. Dvs du burde ha ca 3500kr i bakhånd om du skal kjøpe deg et BW-sett Det kommer å tar deg, det er bare et spørsmål om tid. Best å begynne å be før du legger deg. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Da er det montert.... mene Vannkjøling: Bråker dobbelt så mye 40'C på CPU uten load Mye mer "kabler" Vifte/kjøreribbe: Mindre støy 30-35'C Mer ryddig i kabinettet Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Du burde ikke forvente så altfor mye lavere temperaturer fra et slikt sett. Men hvordan kjølepasta bruker du? Har du sjekket at det er skikkelig kontakt? Hvordan er vannstrømmen? Har radiatoren god lufting? Er det ingen brå bøy på slangene noe sted? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 Men hvordan kjølepasta bruker du?Har du sjekket at det er skikkelig kontakt? Hvordan er vannstrømmen? Har radiatoren god lufting? Er det ingen brå bøy på slangene noe sted? Artic Silver 5 ja veldig bra (tank/pumpe -> CPU -> Radiator -> tank/pumpe) veldig bra ingen bøy Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 OG, hvordan lseser du av temp? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 OG, hvordan lseser du av temp? HWdoctor (windows basert) og bios... viser nesten det samma +/- Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 Du burde kjøre PC-en 100 timer før AS5-en får kjørt seg skikkelig fast. Dessuten merker du liten temereturforskjell på idle. Slikt burde du sjekke under full load etter et par timer. Kjør Prime95 torture eller noe. Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 24. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2005 fant på noe bedre, pakke sammen vannkjølinga. Kaste det på loftet og bare bruke luft :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå