Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ok. Jeg har alle programmene og kan med sikkerhet si at compositelab er begge programmene av en. Til en litt høyere pris though.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Jeg prøver å finne litt mer ut om redigeringsprogrammene for Linux. Det er ikke oppgitt noen pris på flere av de men både Cinelerra og Jahshaka ser ut til å være gratis. (Åpen kildekode og GPL er ikke synonymt med gratis eller freeware.) Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Dei det ikkje står pris på skal vere gratis. Både Cinelerra og Jahshaka er iallfall det. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 12. mars 2008 Del Skrevet 12. mars 2008 Du sier at Avid Media Composer blir mye brukt i TV og filmbransjen. Ikke i Norge. Der blir Final Cut Pro brukt mest. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Jeg har hørt at Avid blir brukt mest.. Hva bygger du ditt innlegg på? Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 Min arbeidsuke i NRK jeg hadde for et par måneder siden... Lenke til kommentar
tecnic Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Har lget en ferdig Winsows Media Video film med Pinnacle. Er det noen som vet om et program som klarer å brenne WMV filformatet på -R DVD plater? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2008 For det fyrste: Eg ville eksportert frå Studio med eit mindre komprimert format, t.d. DV AVI. For det andre: Det er unødvendig å poste spørsmålet to stader – det hadde vore nok med tråden du laga (som forøvrig vart lagt på feil plass). For det tredje: Sjå nemnte tråd for svar. Lenke til kommentar
Thorz Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 (endret) Hold deg unna Pinnacle Studio 11 hvis du har Vista64 SP-1. Opplevelsen var forferdelig! Maskinen var nesten rent installert og ingen andre program plaget. Etter Studio var installert (og oppdatert) var BSOD dagsmenyen. På slutten alle disse blå skjermene gjorde at jeg måtte gå tilbake til en forrige hard disk image som heldigvis jeg hadde. Jeg leste på nett at det var problemer mellom Studio og Vista 64 men trodde at de var fikset med den siste oppdateringen, hvor naiv jeg var Jeg har vært en sterk bruker av Pinnacle Studio siden versjon 7 og ja, programmet har hatt sine problemer men aldri som dette folket opplever i Vista (64) Nå vurderer jeg å prøve Premiere Elements eller Pro. Endret 5. juni 2008 av Thorz Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Trenger hjelp til å finne et redigeringsprogram som støtter filene Canon HF10 lager. Det lager filer av typen .m2ts. Leste gjennom guiden, men er litt vanskelig å plukke ut et program når jeg ikke vet om det tar disse filene eller ikke. Har hørt at Sony Vegas tar disse filene, men er ikke helt sikker. Noen som kan bekrefte dette? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Canon HF10 bruker tydelegvis AVCHD til å komprimere videoen, og Vegas skal støtte det. For å verte sikker kan du laste ned ein prøveversjon frå http://www.sonycreativesoftware.com/download/trials. Det står vel forresten ikkje klart nokon stader i guiden kva format som er støtta av programma, noko som er litt dårleg. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ja jeg syntes det var litt vanskelig å finne programmer som støttet det filformatet så det kan gjerne forbedres. Men over til Sony Vegas. Støtter dette programmet Proxy redigering? Har ikke så kraftig pc så jeg tror ikke pcen takler å redigere HD-filer. Prøvde å spille av en fil som var tatt opp i FXP noe som tilsier 17 Mbps og 1920x1080 oppløsning. Det gikk ikke så bra, jeg fikk til å spille av filen, men opptaket gikk ikke helt glatt. Prøvde å ta opp et opptak til bare med XP+ innstillingen, noe som tilsier 12 Mbps og 1440x1080 oppløsning. Dette gikk bedre og det gikk helt fint å spille av filen. Hvilket av disse anbefaler dere til å bruke når man redigerer? Vil jo tilslutt lagre filen i .avi (eller et annet format som egner seg bedre) for så å brenne den på DVD. Hva er det som gir best resultat tilslutt? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Ingen aning, men lag heller ein ny tråd om du har fleire spørsmål rundt redigering med Vegas. Større sjanse for å få svar, og lettare for andre som lurer på liknande å finne informasjonen. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Ok... Fikk testet Sony Vegas litt nå og det funket glimrende. Den tok filene lett som bare det. Det hakket litt på previewen når jeg spilte av den filen på høyeste kvalitet, men det var ikke akkurat noen bombe. Men den andre filen gikk lett som bare det! Lenke til kommentar
KnightFal Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Pinnacle Studio 12 som blir lansert første uken i august har full støtte for Vista 64 SP1. Og full støtte for Quad Core. Stabilitet og støtte for Blueray brenning/menyer samt opplastning til Youtube er noe av nyhetene. Når du installerte nyeste oppdatering, så mener du 11.1.2? Og la du inn den som er for Vista 64? http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/P...s&Display=1 Her er system kravene til Studio 12: http://pinnacle.custhelp.com/cgi-bin/pinna...amp;p_topview=1 Her er for Studio 11: http://pinnacle.custhelp.com/cgi-bin/pinna...amp;p_topview=1 Som du ser har vi aldri nevnt at Studio 11 skal være kompatibel med Vista 64 el Vista 64 SP1. Mvh Kenneth Pinnacle Systems Hold deg unna Pinnacle Studio 11 hvis du har Vista64 SP-1. Opplevelsen var forferdelig! Maskinen var nesten rent installert og ingen andre program plaget. Etter Studio var installert (og oppdatert) var BSOD dagsmenyen. På slutten alle disse blå skjermene gjorde at jeg måtte gå tilbake til en forrige hard disk image som heldigvis jeg hadde. Jeg leste på nett at det var problemer mellom Studio og Vista 64 men trodde at de var fikset med den siste oppdateringen, hvor naiv jeg var Jeg har vært en sterk bruker av Pinnacle Studio siden versjon 7 og ja, programmet har hatt sine problemer men aldri som dette folket opplever i Vista (64) Nå vurderer jeg å prøve Premiere Elements eller Pro. Endret 2. juli 2008 av KnightFal Lenke til kommentar
Asak Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 (endret) Har nylig kjøpt et Canon HV30 og naiv som jeg var så trodde jeg kanskje det fulgte med det jeg trengte for å få overført filv fra kamera til PC. På CDen som følger med så står det faktisk "Digital Video Solutions Disk", men kan ikke se at den programvaren kan gjøre annet enn å overføre stillbilder. Er det en enkel måte (uten å laste ned alle for å teste) å finne ut hvilken software jeg bør velge for overføring/redigering som støtter HDV ? EDIT: Testet VirtualDUB, men det kunne ikke se kameraet mitt. Fant så frem til et program som heter HDVSplit, det kjente igjen kameraet mitt og jeg fikk captured filmen og sitter nå med en masse M2T filer. Såvidt jeg har forstått så er det ukomprimerte HDV filer, men hva gjør jeg med de ? Måøet er å ende opp med en DVD og gjerne BlueRay på litt sikt. Endret 13. juli 2008 av Asak Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Har du Vista Ultimate eller Home Premum? I so fall skal du kunne bruke Movie Maker til overføring og redigering, og DVD Maker til å lage ein DVD. Elles trur eg ikkje nokon av gratisprogramma i denne tråden støtter HDV, men om du går over til nokon av dei billege programma, som Magix Movie Edit Pro (nyaste versjon er 14, ikkje kva no enn som står i guiden), Sony Vegas Movie Studio Platinum Edition eller Adobe Premiere Elements, skal det gå fint. Det er ogso demoversjonar av alle desse tilgjengeleg på sidene til produsentane, so du kan prøve før du kjøper. Alle koster under tusenlappen so vidt eg hugser. Lenke til kommentar
Asak Skrevet 13. juli 2008 Del Skrevet 13. juli 2008 Jeg kjører fremdeles XP og Movie Maker gjenkjente ikke kameraet mitt. Den kjente heller ikke M2T filene. Har akkurat lastet ned 2GB+ med adobe software, så vi får se hva som skjer Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2008 Nei, det er kun Movie Maker i Vista Ultimate og Home Premium som har støtte for HD slik eg har forstått det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå