Torbjørn T. Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Du vil ha ein manual til PPro? Trykk F1 (snarveg til hjelp). Eller sjå linkane eg la ut i eit innlegg på side to i denne tråden. Endret 29. april 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Jeg ser det står at Final Cut Studio inkluderer ProTools 4? Dette må være en glipp :-P Ny versjon av Final Cut Studio har akkurat kommet ut, den inkluderer Final Cut Pro 6, Motion 3, Soundtrack Pro 2, Color, Compressor 3 og DVD Studio Pro 4. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 29. april 2007 Forfatter Del Skrevet 29. april 2007 (endret) Det er ein glipp ja, skulle nok stått Soundtrack Pro. Takk for rettinga. Er klar over at FCS2 har kome ut, får oppdatere snart. Redigert: Får ikkje retta den vetle feilen no, ettersom det vert stoppa av det nye antispam-systemet ... Skal høyre med Drift om det er noko som kan gjerast med det. Endret 14. mai 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Ville likt å sett Adobe After Effects bli lagt til i listen. Ellers en veldig bra. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2007 Grunnen til at AE ikkje ligg der er at det ikkje primært er eit program for videoredigering, men for motion graphics, compositing m.m. Ein kan sjølvsagt redigere filmar i AE, men det er upraktisk i høve til t.d. PPro. AE er dessutan nemnt under PPro, som ein del av Production Suite. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Noen som kunne ha laget en bitte liten tutorial på hvordan jeg kan lage en DVD-film i Adobe Premiere Elements? Skal brenne ut noen sesonger av noen serier jeg har på pcen og har derfor tenkt å lage det litt proft! Med menyer så du kan navigere mellom episodene osv. Har aldri satt meg skikkelig inn i programmet, men jeg lærer fort. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 (endret) Les i hjelp. Det du må gjere er å leggje alle episodane du skal ha med (du får ikkje meir enn 2-3 episodar per enkeltlagsdisk) på tidslinja, lage kapittelmarkørar (knapp for det til venstre i tidslinjeområdet) og gå til DVD-arbeidsområdet, ved å trykkke på knappen øvst til venstre. Resten finn du truleg ut ved å lese i hjelp. Det er ei lita forklaring i dette PDF-dokumentet. Endret 3. juni 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Les i hjelp. Det du må gjere er å leggje alle episodane du skal ha med (du får ikkje meir enn 2-3 episodar per enkeltlagsdisk) på tidslinja, lage kapittelmarkørar (knapp for det til venstre i tidslinjeområdet) og gå til DVD-arbeidsområdet, ved å trykkke på knappen øvst til venstre. Resten finn du truleg ut ved å lese i hjelp. Det er ei lita forklaring i dette PDF-dokumentet. 8773141[/snapback] Ok... Men er det ikke mulig å legge inn flere på hver disk da? Altså at man legger inn etter størrelse på filene, ikke hvor lenge de varer. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Nei, for ein video-DVD må ha MPEG2-filer i 720x576, og dei treng høgare bitrate enn XviD-filer i rundt 600x300 for å få same kvalitet, og dermed får du plass til færre på kvar plate. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Nei, for ein video-DVD må ha MPEG2-filer i 720x576, og dei treng høgare bitrate enn XviD-filer i rundt 600x300 for å få same kvalitet, og dermed får du plass til færre på kvar plate. 8773655[/snapback] Ok, litt rart egentlig. Det er ikke mulig å stille det inn slik at det skal lages i et annet format, så jeg kan legge inn flere episoder? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 30. september 2007 Del Skrevet 30. september 2007 Legg til programmet Super. Det er et veldig enketl encoding's program som er helt gratis. Anbefaler det på det sterkeste . Lenke til kommentar
DeathBabe Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Hey, jeg driver og lager skatefilmer, også sliter jeg med å legge på sanger. Jeg bruker sånn Windows Movie Maker, da... Det er suugent.... Vet dere om noe som passer bra til å legge til klipp, kutte litt og legge på sang?? Hjeeelp meg, vææææææær så sniiillllllllllllll???????? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2007 Adobe Premiere Elements eller Magix Movie Edit Pro er to greie alternativ. Lenke til kommentar
Yep Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Veldig bra oppsumerng :-) Oversikttlig og fin Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Takk for det! Den er dessverre litt utdatert på ein del punkt, so ei oppgradering er på tide (noko eg har tenkt på ganske lenge ...). Lenke til kommentar
Fritidsproblem Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Noen som vet om ett eller flere bra'e video redigerings programm til vista??? helst gratis programm... Lenke til kommentar
Fritidsproblem Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 er det ingen som vet om ett bra redigerings programm til vista her=/ Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Vel, dei som står i fyrsteposten her reknar eg i stor grad fungerer med Vista. Dei er sjølvsagt ikkje på same nivå som ein del program som ikkje er gratis, men dei fungerer no. Det finst andre gratisprogram ogso, som eg ikkje har lagt til, det skal seiast. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9 Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 Under "andre nyttige småprogram" ligger Effectslab. Her ville jeg heller lagt visionlab da visionlab er effectslab pro og compositelab pro sammen. Effectslab er et program for å legge til effecter - som eksplosjoner osv. Compositelab er et program ment for greenscreen. Det å kunne endre lys, mykhet osv. er en veldig viktig del i dette programmet. Ber deg derfor om å endre Effectslab til Visionlab da det faktisk er det samme programmet, bare med mange fler muligheter. Eller..? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Kan godt vere det er fornuftig, skal sjå på saka. Det er som sagt tidlegare lenge sidan denne vart oppdatert noko vidare, og då EffectsLab fyrst vart inkludert trur eg ikkje VisionLab eksisterte ein gong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå