Gå til innhold

To nye maskiner, enten AMD eller Intel?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger to nye arbeidsstasjoner, og har bestilt komponenter til å bygge dem selv. Blir 4 GB RAM, og 2 Opteron 275 i hver maskin. Problemet er at AMD ikke klarer å levere 4 stk 275 prosessorer før om tre uker. Så er spørsmålet om jeg heller skal satse på Intel? Kravene som stilles er at det er Dual Prosessor, med Dual Cores i hver prosessor. Ja, og selvsagt må det kunne leveres innen 2 uker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trenger to nye arbeidsstasjoner, og har bestilt komponenter til å bygge dem selv. Blir 4 GB RAM, og 2 Opteron 275 i hver maskin. Problemet er at AMD ikke klarer å levere 4 stk 275 prosessorer før om tre uker. Så er spørsmålet om jeg heller skal satse på Intel? Kravene som stilles er at det er Dual Prosessor, med Dual Cores i hver prosessor. Ja, og selvsagt må det kunne leveres innen 2 uker..

Vel det verse med dette er at du faktisk sikkert mener det alvorlig.

Så la meg forklare deg noe.

1) Intel har ingen samenlignbar prossesor som er dualcore.

2) Xeon som hadde vært den samenlignbare prossesoren yter som oftes dårligere

3) Om AMD klare å levere 4 Operton 275 ville jeg ikke vært så sikker på, siden ingen norske butikker har den på lager, og at løs salg er den minst prioriterte delen av CPU salg.

Det hadde vel ikke tatt så veldig lang tid å søke om intel hadde en dualcore prossesor hadde det? :roll:

Lenke til kommentar

Intel har jo "lansert" dualcore prosessorer, men som hardware analfabet på nye prosessorer osv, har jeg ikke peiling på om det er noe som er brukbart.

Ang levering av 4 stk Opteron 275, så har jeg nå fått bekreftet det fra AMD's prosessoransvarlig i Sverige personlig, at disse prosessorene skal leveres til SMG som igjen leverer det til "min" butikk, StartIT om senest 3 uker. Det var en liten mulighet for at det blir levert allerede neste fredag. Får krysse fingre og tær.

Med tanke på at man får to komplette arbeidsstasjoner med ATI FireGL kort, dual Opteron 275, 4 GB RAM, 800 GB HDD, og to LaCie PhotonVision 20" hver for akkurat 100.000,- er det verdt å kjøpe komponentene løst. Hadde man kjøpt samme konfigurasjon fra BoXx ville det kommet på ca 60.000,- ekstra. IOM alle komponenter kjøpes fra samme butikk, har man i realiteten samme garantier som om man kjøper en komplett arbeidsstasjon. Videre stiller også StartIT erstatningsmaskin om noe skulle skje med en av arbeidsstasjonene.

Endret av spiffers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...