[NO]Eagle Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Eg trenger hjelp, helst veldi kjapt her.. Eg skulle reformatere min harddisk pågrunn av eit "bloodhound w32"-virus (elle noke i den dur..). Eg har ganske mykje kunnskap om pc, so eg gjorde dette kjapt slik som alltid.. Det førte til at eg starta opp pcn me winXP SP2-cden i osso sletta partisjon "c:" [Eg har denne delinga på min 80 Gb hd; C: 15 Gb/ D: 61 Gb] men etter eg hadde sletta partisjonen so viste det seg at partisjonsbokstavane hadde bytta plass.. (kan viruse gjere dette?) slik at windowspartisjonen vart på d:, dette er første gang eg har vore borti, at partisjonsbokstavane skifta.. ! forstår ikkje korleis det er muli! so.. når eg "bare" har sletta partisjonen, så er det vell mulig å få den tilbake med vell? eg har ikkje formatert den, bare sletta partisjonen (NTFS-filsystem) takker for evt. svar Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 hei, ja det er mulig, har gjort samme feilen selv. men det er en drittjobb og tar LAANG tid.. og det er langt langt fra noen garanti for at det funker... send meg en pm med epost adressen din så skal vi se hva vi får ordna;) Musa Lenke til kommentar
^bantex^ Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Har brukt File Scavenger ved et par anledninger med stort hell. http://www.quetek.com/prod02.htm Lenke til kommentar
[NO]Eagle Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) hei, ja det er mulig, har gjort samme feilen selv. men det er en drittjobb og tar LAANG tid.. og det er langt langt fra noen garanti for at det funker... send meg en pm med epost adressen din så skal vi se hva vi får ordna;) Vil gjerne holde meg til forumet, slik alle får sjå kva so verte gjort f.x.. lang tid seie du?.. omtrent kor lenge? eg hadde alle backupfilene mine lagra på den partisjonen, så eg må finne en måte å få dei tilbake på! håper på fleire svar.. ska sjå litt nærmare på "File Scavenger" som "^bantex^" skriv om her.. :edit: skriveleif Endret 21. juni 2005 av [NO]Eagle Lenke til kommentar
[NO]Eagle Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Ser ikkje ut som "File Scavenger" kan hjelpe meg på dette problemet.. Lenke til kommentar
^bantex^ Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 File Scavenger gir deg ikke partisjonen tilbake, men den henter ut det den kan av filer fra den slettede partisjonen. Fra File Scavenger hjemmeside: Causes of data loss - Reformatted or deleted volume or partition Har som sagt brukt den selv på både en ødelagt partisjon og en slettet partisjon. Fikk hentet ut det aller meste. Lykke til!! Lenke til kommentar
[NO]Eagle Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Går det med demo-versjonen? Lenke til kommentar
General_musa Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 jeg har brukt stellar Phoenix. hva jeg mener med lang tid? kommer ann på størrelsen på disken, men tja, la oss si mellom fem og ti timer for å lese den første gang... så noe annet.... husker ikke helt, lenge siden jeg gjorde noe så dumt;) Musa Lenke til kommentar
zkrogstad Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Acronis RecoveryExpert vil nok redde skinnet ditt her. Lykke til:) Lenke til kommentar
meeg Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 GetDataBack for NTFS er et annet alternativ. Gjennopretter ikke den slettete partisjonen, men du finner igjen dataene som lå der. Lenke til kommentar
zkrogstad Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Acronis RecoveryExpert vil nok redde skinnet ditt her. Gjenoppretter partisjonen med et par tastetrykk. Anbefaler å betale de 300 kr det koster da det er et genialt program. Lykke til:)p Lenke til kommentar
[NO]Eagle Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Acronis RecoveryExpert vil nok redde skinnet ditt her. Ja.. cr ut som at dn fixa problemet.. prøvde demoen, å den fann partisjonen igjen. So eg skal sjå om der er ein veg utanfor det å måtte betale 300kr + FRAKT (husk det =) takker for alle svar! Lenke til kommentar
[NO]Eagle Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Acronis Recovery Expert (fullversjonen) fixa biffen.. å du, "zkrogstad", ej beklaga at ej ikkje betalte dei 300 kr for programme hehe.. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Tror jeg skal prøve det programmet selv... Har en middels stor krise på gang... EDIT: På magisk vis kom den tilbake uten at jeg gjorde en døyt... Endret 13. juli 2005 av tore_v1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå