Gå til innhold

Det virker!!!

Dan Hansen

Anbefalte innlegg

Jeg tok sjansen og klokket min Celeron700 til 1050MHz. Den går dønn stabilt og har betydelig merkbar ytelse. Dessverre har jeg ingen peiling på hva CPU tempen er, men i BIOS viser den variasjoner mellom 38 og 44 grader. Jeg har kjørt den slik i 8-10 timer nå og har ikke registrert noen som helst uregelmessigheter overhodet. Spørsmålet er hvor lang tid pleier det å gå før CPU'en brenner opp? og pleier man å få noen som helst varsel først? En annen ting er om jeg reduserer CPU'ens levetid? og eventuelt hvor mye? Ellers en kjempetakk til Kamerat som ga meg den informasjonen jeg trengte for å komme opp på dette nivået.

Med litt baller er alt mulig :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nja den blir vel ødlagt ved rundt 80c -->

så det er bare og fortsette overklokkingen sakte litt og litt etter du har gått opp et hakk kjør et kraftig 3d spill eller noe slik at du belaster cpu...hvis det blir ustabilt da må du nedklokke litt.

slik kan du bare fortsette...og cputempen burde vel ikke gå over60c maks siden noen temp greier kan vise opptil 15c feil

tipper du kan gå opp 100 eller 200 mhz til kanskje mer,kommer litt ann på hvor mye andre tinga i PC-en din tåler overklokkingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...