zaplol Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Dette er dealen.. Jeg fikk plutselig en pop-up fra norton, NOD32 og Ad-Aware... Pop-up'ene gjaldt RootKit trojanen msdirectx.sys.. denne fila "spawner" fra andre filer etter som den ser ut til å lage eller legge seg inn i andre filer, så uansett om jeg sletter filene jeg vet er infisert, kommer pop-upene opp etter neste reboot... den ene filen som er sammenhengende med denne er "green.exe" som kjøres som en prosess i taskmanager. Jeg har lett i x antall forum fra norske til engelske, men ingen har svaret... trenger virkelig hjelp.. har som sagt prøvd å slette, isolere og reparere filen, både i normal oppstart og i sikkerhetsmodus, men det kommer opp etter reboot. Har sett at mange forlanger en HijackThis-log før dem fixer noe, kan laste det ned og gi dere en logg, hvis dere trenger det.. Ting som blir tilsynelatende blir utsatt av denne/dette trojanen/viruset: * Hele maskinen (alt av programmer) kjører myyyye saktere. * internett går saktere en stund, så detter tilkoblingen ned. * Meny-linja fryser(kan ikke klikke opp startmenyen eller accessories på linja), kan heller ikke åpne ting fra systray. sikkert noe jeg har glemt hjelp please... er desperat ! Om noen vil løse problemet live eller har spørsmål er jeg og finne på irc.. irc.quakenet.org /msg zap-\ eventuellt på quakenet channels #clan-candy #arrogan.se #catch-gamer. takk. ____________________________________________________________________ zap-\ Lenke til kommentar
zaplol Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 please... noen hjelp meg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå