Gå til innhold

Hvordan skaffer dere penger til hardware?

Neptun_

Anbefalte innlegg

jobber 10t i døgnet som nattevakt.

så jeg kan sove om dagen (sharp ligt sharp ligt)

og på fritiden så brukes penga på hw my preshius hw

mvh nokiakiller

Nattevakt er en god inntekt ;)

Det hadde vært noe, er jo vanligvis våken på den første delen av den tiden allikevel (gikk nettopp ut av 10, var oppe til 3-4 på skoledager :whistle: )

Hvor mye tjener egentlig en nattevakt? (og hva går det ut på, utenom å sitte våken for å passe på?)

EDIT: Da skulle jeg hatt med laptop med WLAN i nærheten :)

Endret av sigen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ærlig og redelig arbeid.

Edit: Jeg jobber som nattevakt jeg også. 50% bedre betalt å jobbe nattestid.

Du også! Fin ny avatar du har der, Love hina! Whops, OT!

Hvor mye tjener egentlig en nattevakt? (og hva går det ut på, utenom å sitte våken for å passe på?)

Som nattevakt på hotell tjener jeg 112 kroner + nattetillegg på 20 kroner i timen. Kan sikkert sjekke lover og regler om jeg kan få høyere, men siden jeg bare sitter her (og poster i forum, bla.) så er det mer enn nok penger. Fulle folk er ikke så kjekke... På hotell så sjekker jeg inn og ut folk, låser dører og skriver ut rapporter for dagen som har vært. Litt arbeid med kvitteringer og avstemninger.

EDIT:

EDIT: Da skulle jeg hatt med laptop med WLAN i nærheten :)

Jeg har min på jobb! Koblet til med kabel, WLAN'et her er telenor sitt og krever betaling for å bruke det :hrm:

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
Hvor mye tjener egentlig en nattevakt?

jeg tjener 100kr t pluss natttilegg på 29pr t og 90kr ekstra pr natt.

hva går det ut på, utenom å sitte våken for å passe på?

jeg

- står i baren

- vasker opp

- vasker gulvet i lobby

- vasker\bretter håndklær

- serverer de f#### bussturistene som skal dra kl 0500 frokost

-+ alt det andre en forventer av en nattevakt

sitter her inne på kontoret med laptopen på wlan og koser meg og med en gang vakta er ferdig går jeg opp og finner meg et ubrukt rom og sover

LIVET ER HERLIGT

og penga går selvfølgeligt til hw eller bilen

mvh nokiakiller

Lenke til kommentar

data-folk er jo ikke akkurat de minst betalte heller da :p

jeg tjener penger på å stjele biler og selge dem, så har du en fin bil, så send meg addressen NÅ!! (og tegn tyveriforsikring)

neida, jeg jobber vel som de fleste andre, og det går ikke så mye til hw, ca 20k pr år er vel ikke så galt tror jeg.

på jobb sitter jeg med 2 laptopper og en stasjonær :)

klager ikke :D

Lenke til kommentar

:p mamma og pappa er jevne intektskilder :p

eller så kommer det jo litt pener inn på konto i forbendelse med konfirmasjon :thumbup:

lure på hvor mye man hadde fått får å selge ett organ i kroppen :whistle:

kanskje nok til å kjøpe ny pc :hmm:

Endret av expoke
Lenke til kommentar
:p mamma og pappa er jevne intektskilder :p

eller så kommer det jo litt pener inn på konto i forbendele med konfirmasjon :thumbup:

lure på hvor mye man hadde fått får å selge ett organ i kroppen :whistle:

kanskje nok til å kjøpe ny pc :hmm:

God idè, tas opp til vurdering :hmm::D

Men du er ikke gammel nok til å selge organene dine, sad but true :cool:

Lenke til kommentar

hovedsak konfirmasjons penger.. det var det pc'en ble kjøpt med.. så i etterkant har jeg skaffa penger ved å gjøre småjobbr (klippe plener, fylle grus osv.) men det som er mest lettvint er bestemorbesøk :)

tjener også penger på å dra til folk å fikse pc'er.. også letttjente penger.. tjente 100,- i går ved å stille windows tilbake 1 månede på pc'en til en fyr som hadde klart å fucke skjermkortdriveren :!:

har også en moped som sluuuuker penger som bare pokkern.. så lite datastash i det siste ;)

Lenke til kommentar

Dyrker og selger tjall vel. Hver plante gir opptil 100 gram. Man kan ta 150 kr pr gr om det er bra stuff. Jeg har 5 planter ståendes omgangen og høster de inn hver 3. mnd. Da kan du regne 100 * 150 = 15.000 * 5 = 75.000. Men jeg har alltid noen planter som høstes inn i 3.mnd perioden så har 5 andre planter imellom der så i gjennomsnitt så har jeg ca 50.000 i mnd skatte fritt ;):p Drevet på med det i ett år og har 600.000 under senga :D:love: Har ikke brutk en eneste krone av de og har ikke telt pengene enda, men det er sånn ca det minst.

HEahea... neida.. dette var nok ikke sant. Bare ønske tenkning. Driver ikke på med noe ulovlig i det hele tatt. Men det er jo en del kroner å hente på noe slikt som dette da :cool: Synd at det er ulovlig.

Eneste lovlige måten å skaffe penger på er å jobbe. Det går ikke ann å sitte på rompa foran pc'en og håpe på mer penger sånn at du kan kjøpe deg enda en ny LCD skjerm og bare spørre på forum: "Hvordan kan jeg tjene mest mulig penger på kortest mulig tid og med minst mulig slit?"

Hvis du vil det så må du slite i starten og bygge deg opp et firma og så når det går bra så kan du få andre til å jobbe for deg og bare la pengene renne inn av seg selv.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Dyrker og selger tjall vel. Hver plante gir opptil 100 gram. Man kan ta 150 kr pr gr om det er bra stuff. Jeg har 5 planter ståendes omgangen og høster de inn hver 3. mnd. Da kan du regne 100 * 150 = 15.000 * 5 = 75.000. Men jeg har alltid noen planter som høstes inn i 3.mnd perioden så har 5 andre planter imellom der så i gjennomsnitt så har jeg ca 50.000 i mnd skatte fritt ;):p Drevet på med det i ett år og har 600.000 under senga :D:love: Har ikke brutk en eneste krone av de og har ikke telt pengene enda, men det er sånn ca det minst.

HEahea... neida.. dette var nok ikke sant. Bare ønske tenkning. Driver ikke på med noe ulovlig i det hele tatt. Men det er jo en del kroner å hente på noe slikt som dette da :cool: Synd at det er ulovlig.

Eneste lovlige måten å skaffe penger på er å jobbe. Det går ikke ann å sitte på rompa foran pc'en og håpe på mer penger sånn at du kan kjøpe deg enda en ny LCD skjerm og bare spørre på forum: "Hvordan kan jeg tjene mest mulig penger på kortest mulig tid og med minst mulig slit?"

Hvis du vil det så må du slite i starten og bygge deg opp et firma og så når det går bra så kan du få andre til å jobbe for deg og bare la pengene renne inn av seg selv.

Synd at det er ulovlig sier du... Men om det hadde vært lovlig, så kunne du ikkje tjent noe på det nesten, har du tenkt på det? :p

Jeg jobber lite, sitter bare foran skjermen og tenker "Sjekke nettbanken for penger", og vips; Det har kommet mer penger inn på konto. Hvordan jeg gjør det er så hemmelig at jeg ikke vet hvordan det skjer selv ;)

Ellers kan en jo selge eldre pc-deler, så får en litt igjen til å kjøpe nye ting for :w00t:

Lenke til kommentar

tja, penger får jeg fra jobbing o.l eller bestemødre og snille foreldre (den ene av dem iaffal, mora mi :p)

men jeg har jo en pc jeg har bygd helt gratis også; brukte deler funker bra det, om man bare er ute etter en pc og spille litt småspill på. :thumbup::w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...