Gå til innhold

Hvilket 6600GT kort skal jeg velge?

sparks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte kortet like før eksamensperioden i vår.. (smart ;) ) Men har prøvt det på Farcry. Kjører på ganske høg oppløysing og detaljar, men har som sagt ikkje maskina mi med heim så eg hugsar ikkje akkurat korleis instillingane var.

HL2 har eg ikkje fått kjøpt enda, men har en kompis med samme kortet og HL2. Han kjører det glatt og fint. skal kjøpe etter ferien.... og etter GTA:SA...

Edit: okay. såg ka du meinte med spørsmålet om høgare ytelse Jameski.. Expert tool er veldig bra til å klokke med ja. Enklare enn med det der greiene som følgde med leadtek kortet..

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar

Mener ikke så mye... bare spør mange lure spørsmål :!: Har ikke så mye peiling. Fikk kortet for noen dager siden. Er kjempefornøyd!

Kjører HL2 nesten på fullt.

Tror jeg må ha mer RAM. Tenker på å kjøpe en ekstra TwinMOS 512MB PC2700. Da har jeg 2 x 512 RAM. Vil vel hjelpe på det...

Fikk 29909 poeng i aquamark med mitt oppsett. Har XP2500+ også.

Lenke til kommentar

Har A64 3000+ og 1024 RAM.. Med memturbo ser eg at Farcry brukar godt over 500 Mb RAM, så viss du spelar litt og brukar photoshop og slikt noko vil du nok merka god forskjell frå 512 til 1024 Mb ja.

Og no for tida er jo RAM skambillig

Lenke til kommentar

Tror egentlig Fatboy fikk meg til å velge Leadtek kortet. Tusen takk for hjelpen Fatboy ;D

Edit: Elkjøp har ikke den på lager.. Får drøye 1-2 dager før jeg evt bestiller noe annet!

Noen som vet hva butikkprisen er?

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Jameski: Har ikkje fått kjørt noken etstar av den typen. Berre prøvt kortet i spel. Skal ikkje til Bergen igjen før etter ferien, så eg får ikkje prøvt noke før det.

Sparks: Synd dei ikkje har leadtek-kortet på elkjøp. Håper Asus kortet er verdt dei 300 kr ekstra.. Kan sikkert bruke expert-tool til å styre vifta på det også for å få det stille ;)

Lenke til kommentar
Tror egentlig Fatboy fikk meg til å velge Leadtek kortet. Tusen takk for hjelpen Fatboy ;D

Edit: Elkjøp har ikke den på lager.. Får drøye 1-2 dager før jeg evt bestiller noe annet!

Noen som vet hva butikkprisen er?

Leadtek-kortet kostet 1495,- på Elkjøp i Sarpsborg. Kjøpte mitt der tidligere i dag.

Lenke til kommentar

Hah, ringte elkjøp nå. 1495 på skøyen! drar dit ;D

Nettopp kjøpt og testa det =) 7332 3dmarks03 uklokka.. BF2 går drit smooth ;D

Specs:

XP2500+ (klokka til 3200+)

1GB PC3200 TwinMos ram(Dual Channel)

Leadtek 6600GT 128MB

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Styr unna XFX sitt 6600GT. En kompis av meg satt et slikt på et Asus A8N-SLI hovedkort. Skjermkortet støyet infernalsk, så han kjøpte en Artic Cooling NV6-vifte. Skjermkortet ble stillere, men kjøleren dekket chipsetviften. Den får nå ikke flyttet nok luft, og har derfor begynt å bråke istedet. Ingen planer om SLI der i gården, nei.

Lenke til kommentar
Styr unna XFX sitt 6600GT. En kompis av meg satt et slikt på et Asus A8N-SLI hovedkort. Skjermkortet støyet infernalsk, så han kjøpte en Artic Cooling NV6-vifte. Skjermkortet ble stillere, men kjøleren dekket chipsetviften. Den får nå ikke flyttet nok luft, og har derfor begynt å bråke istedet. Ingen planer om SLI der i gården, nei.

XFX kortet bråker sinnsykt, hvis ikke du har vannkjøling :p

Lenke til kommentar
Har leadtek 6600gt AGP frå elkjøp. Det fungerer heilt supert. Ingen problem. Og det er heilt imponerande kor stille det er. Bruker "Expert tool" frå www.gainward.com . Der kan ein sette vifta til å kjøre på 50% i windows og 100 % i spel.

Med vifta på 50% er det ingen problem å ha maskina på om natta. (Og eg er ein som ikkje tåler noko som helst av støy rundt meg når eg skal sove)

Absolutt å anbefale

Jeg har ett POV 6600 AGP. Kan jeg bruke Expert Tool på det kortet? Synes det bråker ganske mye, så hadde vært fint om det hadde gått an å få ned støyen litt.

Hvis det isåfall går, kunne noen fortalt meg hvordan jeg gjør det? Har ikke vært borti det før, så vil helst ikke gjøre noe feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...