Gå til innhold

VB6 og Bluetooth Programmering!

Anbefalte innlegg

Kossen kan eg _enkelt_ (i første omgang iallefall) laga programmer i VB6 som kobler seg til f.eks mobilen min via bluetooth og sender meldinger(akkuratt som RS-232, Make Bluetooth Work for You: Build a Sample Chat Application )

Kossen kan eg laga dette for Windows XP i VB6? kossen kan eg kontrollera ka får någen "devices" som PC'en har innen rekkevidde, og kossen kan eg laga kontakt og lokka kontakten te disse? e det muligt og ha flere "kontakter" på ein device?

Endret av Richard87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tydeligvis må du åpne "COM7:" for input, jeg har ikke bluetooth, så jeg får ikke sjekket, men det ser ut som om det gjøres på samme måte som med com port og LPT port, altså

Open "COM7:" For Binary Access Read As #1

Open "COM8:" For Binary Access Write As #2

(synes dette er litt rart, siden det faktisk finnes datamaskiner med både 4 og 8 com porter...)

Du må lage en timer for å hente informasjon fra bluetooth, siden VB6 ikke er multi threaded.

Edit:

Foresten så bruker demoen funksjoner fra Api Viewer, definisjonen på disse funksjonene finner du på msdn.microsoft.com

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Open "COM7:" For Binary Access Read As #1

Open "COM8:" For Binary Access Write As #2

(synes dette er litt rart, siden det faktisk finnes datamaskiner med både 4 og 8 com porter...)

BlueTooth-enheten vil opprette COM-porter på porter som ikke er i bruk. Så det går bra. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...