Gå til innhold

Slik monterer du chip i din GameCube (på norsk!)

EssspeN

Anbefalte innlegg

Hei!

Siden jeg ikke har funnet noen særlig gode norske guider på hvordan man tar fra hverandre og monterer en chip til gamecube, så har jeg under dagens installasjon laget følgende guide.

Jeg håper denne kan være til hjelp for de som skal skru opp sin gamecube for første gang :thumbup:

Guiden skulle funke uansett om du bruker VIPER eller QOOB, lykke til!!

:w00t:

GameCube Chip Guide på Norsk

Kom gjerne med tilbake meldinger hvis du finner noe du synes var dårlig forklart osv.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den ser ut til å være veldig fin :yes: . Noen Gamecube eksperter får si noe mer, siden jeg ikke har noe erfaring med Gamecube. Gode bilder :thumbup:

EDIT: En ting som irriterer meg litt er at det står spillchip.com over alle bildene. Dersom du må ha det stående så hadde blitt bedre med litt mer diskret tekst i et hjørne eller noe lignende ;)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

For en svoren xbox mann som meg så fanget den min interesse i hvertfall, ser ut som en flott og velgjort guide selv om jeg ikke har noe særlig greie på gc.

Du satser vel på litt mersalg ut av dette også regner jeg med, hehe :thumbup:

Lenke til kommentar
og hva kan man bruke en chippet gc til da ???

bortset fra backup spill

ikke mye. Er man ute etter en multimediamaskin er xbox tingen.

Finnes selvsagt litt homebrew man kan kjøre, men både ps2/gamecube er ganske fattige på det området.

Lenke til kommentar
EDIT: En ting som irriterer meg litt er at det står spillchip.com over alle bildene. Dersom du må ha det stående så hadde blitt bedre med litt mer diskret tekst i et hjørne eller noe lignende ;)

Det er mottatt og godtatt.

Skal huske det til neste guide jeg lager.

Takk for tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Fin guide synes jeg. Kunne kanskje scannet bruksanvisningen og lagt ved for de spesielt interesserte?

Men, jeg lurer på noe.

Jeg er ganske uforsiktig med CD/DVD plater og tar backup av ALT jeg kjøper orginalt. Litt av grunnen til at jeg ikke har kjøpt gamecube selv om det er en del jeg har lyst å spille der, er at jeg trodde ikke det gikk å brenne backups selv.... Men det går altså? Hvordan får man til det med de små platene?

Lenke til kommentar
så man kan bruke store plater i GC?

PS: ellers fin oversettelse til norsk av guiden.  ;)

Jeg har ikke oversatt guiden til norsk, jeg har laget den selv fra scratch.. :)

Uansett, ja, du kan bruke store plater når du har nytt topplokk, men GC klarer ikke å lese mer enn de 1.4 giga da.. Så du kan ikke fylle den opp med 4.5 og tro GC kan lese den.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
så man kan bruke store plater i GC?

PS: ellers fin oversettelse til norsk av guiden.  ;)

Jeg har ikke oversatt guiden til norsk, jeg har laget den selv fra scratch.. :)

OK, er bare det at jeg har en engelsk guide av "brakken" fra modchip.net som ligner en del, inkl. det med bruk av bic-penn, men jeg ser nå at det ikke er oversatt.. beklager.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har en ting å tilføye :p "Qoob SX chips kan kjøpes for 390,- NKR her" NOK er den forkortelsen/betegnelsen :p men ellers så har jeg det ikke så værst :whistle::grin::p

EDIT: å utifra bildene av handa de i guiden gjetter jeg du er noe rundt 34-35 :!: :p

Endret av magiXen
Lenke til kommentar
har en ting å tilføye :p "Qoob SX chips kan kjøpes for 390,- NKR her" NOK er den forkortelsen/betegnelsen :p men ellers så har jeg det ikke så værst :whistle::grin::p

EDIT: å utifra bildene av handa de i guiden gjetter jeg du er noe rundt 34-35 :!: :p

Mente i gamle dager var det NKR man skrev, men nok om det.

Sorry for sen posting med NINJAMOD diagrammene, men de kommer i morgen GARANTERT!!

Den er litt vanskligere å installere enn viper/qoob..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...