Gå til innhold

Planer om splitter ny kjøleløsning

Anbefalte innlegg

Etter en stund har jeg blitt litt lei støyen fra Shuttlen min (SB95PV2) som kommer fra de to cpu viftene på sidene. (Den ene viften suger inn luft, den andre suger ut)

Jeg har altså tenkt på å fjerne ICE-Modulen fra barebonen (heatpipen + de 2 viftene) og har dermed tenkt på noen andre kjøleprodukter.

Jeg kom da over Asetek's Vapochill Micro CPU Kjølere. HER for informasjon over Asetek's 3 forskjellige Micro kjølere. Det store plusset med disse kjøleproduktene er det at man kan stille inn viften selv, og velge hvilken vinkel den skal kjøle i. Man trenger heller ikke å ta ut hovedkortet, noe jeg ser som et STORT pluss, siden jeg har Shuttle :whistle::p

Jeg er nå på ferie i Spania, så om dette faktisk vil passe er jeg usikker på, men jeg skal dra fram målebåndet med en gang jeg kommer hjem. :thumbup:

Et skjema over Vapochill Micro, som viser alle dimensjoner: HER

Det ville jo vært smellfett med en slik Vapochill Micro kjøler med en ekstrem Silent-X vifte festet på ;)

Noen tanker om dette? Kom gjerne med andre kjøleløsninger som kanskje vil passe. Om noen ukers tid kan jeg også komme med mål og slikt fra ICE systemet. Takk! :thumbup:

Legger også til noen bilder helt til slutt som viser kjøleproduktet ;)

sideview_Micro.jpgNikkel_WM2.jpg

3dview-chrome-tans-1.jpgVapoChill_Micro_exploded_S7.jpg

Endret av SebRam
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan godt hende, men skal vi tro Asetek har dem jo skrevet "Easy Installation" og i følge diagrammet som viser festningen av kjøleproduktet, vises det ingenting om at man må feste noe på baksiden av hovedkortet. ;)

*EDIT*

Leste nå også på Asetek's side at man IKKE trenger å ta ut hovedkortet for å feste på Micro kjøleren :D

(Sjekk denne siden HER - og så ser du under "Installation Time" i fet skrift)

Endret av SebRam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...