Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Er det minne eller hk som er ødelagt?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har dette oppsettet,

Abit AG-8

TwinMos 2*256 DDR3200 brikker (dual channel)

Denne PCen har jeg slitt mye med siden jeg bygde den. Men trudde den var i orden nå, men så fant jeg ut etter at jeg flyttet at den ikke vil starte igjen. Etter mye fikling med minnebrikkene, byttet plasseringer, mange ganger, prøvde med bare en brikke osv. så startet den. Hvis jeg kuttet strømmen igjen så startet den ikke. Altså den starter fint når den først fungerer, men hvis jeg kutter strømmen helt, altså drar ut strømkontakten vil den ikke starte uten en time eller to med forsøk på å bytte minneplasseringer.

Jeg har ikke noe minne å prøve med men jeg lurer på om problemet her ligger i minnebrikkene eller i hovedkortet?

Jeg kjørte memtest86+ fikk bare feilmeldinger hele veien, men pcen er ganske stabil å fin når den først fungerer. Noen som har en idè? Tenkte jeg skulle kjøpe nye minnebrikker hvis det er problemet. Men kan jeg ødelegge de nye brikkene hvis det er hovedkortet som er ødelagt?

PS! har forresten en DDRVDD på 3,50 og får ikke justert den ned, prøver i BIOS men fungerer ikke... jeg endrer men det har ingen effekt...

hjelp...

Endret av espenc
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er det ingenting som skjer når du prøver og starte den? Jeg sliter nemlig med samme problemet her...men da begynner viftene og gå......men jeg får ikke noe bilde på skjermen...Jeg fikk den opp og gå igjen med og skifte Powersupply! Men tror jeg i tillegg har et halveis defekt hovedkort.

Lenke til kommentar
er det ingenting som skjer når du prøver og starte den? Jeg sliter nemlig med samme problemet her...men da begynner viftene og gå......men jeg får ikke noe bilde på skjermen...Jeg fikk den opp og gå igjen med og skifte Powersupply! Men tror jeg i tillegg har et halveis defekt hovedkort.

Hadde samme problemet på en pc som ble tatt av lynet for ca et år siden, pcen "starta" men fikk ikke bilde på skjermen, tok ut minn,cpu og skjermkort og testa dette i en annen maskin, alt virka.

Da måtte jo hk være defekt?, jeg kjøpte hvertfall et nytt hk monterte dette og starta opp, fikk bilde på skjermen i 30sek, så ble alt svart igjenn...

Da fant jeg syndern, men litt for sent..... PSUen hadde "drept" sitt andre offer :p

Lenke til kommentar

hehe, ja flere en meg som har problemer :) jeg glemte vel å si at, ja pcen starter opp, men ikke noe bilde, viftene starter men ikke noe hdd aktivitet eller bilde...

Så jeg tenkte jeg skulle sende hk til komplett på garantien og la de se på det, det betyr få nytt for det gidder de ikke de bare sender et nytt. Også kjøpe nytt minne fordi jeg ikke har garanti på de...

Men det er minnefeil assa? Ikke hk? jeg vil ikke ødelegge et par ny minnebrikker så tar ikke sjangsen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...