fxwz Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 En klassekamerat og meg har planer om å reise til South Carolina i sommer. Kan vi stikke dit uten noen foreldre? Altså uten noen som er 18år eller eldre? Og er det dyrt å ta fly til USA? Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Tviler jeg meget sterkt på. Altså, 2 15åringer (utenn tillatelse av foreldre?), høres ikke ut som en god ide. Men hvem vet. Endret 21. juni 2005 av Neptun_ Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Jeg mener det ikke er et problem, så lenge hotell rom og pass er i orden. Jeg skal til London i sommer med ei veninne, vi er 16 år begge 2. Edit: Pris vet jeg ikke helt, men mener å ha lest i aviser og sånn om 10 000 eller noe, men det må vel ha vært tur retur og kanskje hotell rom.. Dette er bare no jeg tror.. Endret 21. juni 2005 av satyr-wongraven Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Det er forskjell på å reise til USA og London. Det er mye strengere regler. Det koster forresten en liten formue med fly bort dit også. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Men jeg var til USA i fjor av en alder av 15 år, er ikke noe problem å dra dit da vel? Når man har billett og pass, bare pass på å forhånds booke hotell, da det er mange som krever at leier må være 18 år, ellers kan du bare spørre dem om forhåndsbetaling, dog du må ha visa da.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Håper du ikke har tenkt å reise uten lov fra foreldre? Du kan vel egentlig risikere å ikke komme lenger enn til passkontroll på flyplassen før du blir sendt hjem om du blir meldt savnet. Bare virket litt sånn ut fra hva du sier. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 Håper du ikke har tenkt å reise uten lov fra foreldre? Du kan vel egentlig risikere å ikke komme lenger enn til passkontroll på flyplassen før du blir sendt hjem om du blir meldt savnet. Bare virket litt sånn ut fra hva du sier. Skal selvfølgelig ha tillatelse av våre foreldre! Kan også nevne et jeg skal reise med en venn!(gutt altså) Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg mener det ikke er et problem, så lenge hotell rom og pass er i orden.Jeg skal til London i sommer med ei veninne, vi er 16 år begge 2. Edit: Pris vet jeg ikke helt, men mener å ha lest i aviser og sånn om 10 000 eller noe, men det må vel ha vært tur retur og kanskje hotell rom.. Dette er bare no jeg tror.. Offtopic: Jeg skal til London i sommer jeg også \o/ Ontopic: så lenge dere får lov av foreldrene deres, og dere har en sikker plant om hvor dere skal være, eller om dere eventuellt kjenner noen der nede, så trur jeg det skal gå bra. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Søstra mi dro til med en vennine til USA på språkreise da hun var 17. Noe helt annet, men tenkte bare å nevne det. Endret 21. juni 2005 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) I høstferien 2001 hadde jeg tenkt til å dra på ferie til USA. Jeg var bare tolv år da, og skulle besøke faren min som var i Houston, Texas på en reise i forbindelse med et arbeidsprosjekt. Hadde tenkt til å dra dit samme uken som det var leirskole. Men dere vet jo hva som skjedde 9/11-01. Det ødela hele ferien for meg (regnet meg å slippe leirskolen:p), for da moren min ringte og skulle bekrefte flybillett til meg, fikk hun streng beskjed om at det absolutt ville være best å la være å sende meg dit, med tanke på det som hadde skjedd. Sikkerheten var jo klart blitt mye strengere, og det var rett og slett bare kaos på flyplassene. Poenget mitt er at jeg var jo bare tolv år da, og hadde tenkt til å dra til USA. Turen var jo planlagt lenge før dette skjedde, men etter 11. september har mye forandret seg. Derfor vil jeg nok tro det er greit for to 15åringer og dra dit, men det lureste ville vært med foreldre. Endret 21. juni 2005 av DigitaL BlasteR Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Sånn litt off topic. Jeg hadde aldri latt "mine unger" (dersom jeg hadde hatt noen) reise til USA alene, og jeg skjønner ikke helt hvordan dere skal få råd tild et. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg spurte foreldra mine, å de sa ja etter litt tenking, men så har de alltid stolt på meg, å jeg har aldri gjort noe spes dårlig, og er jævlig voksen når jeg er hjemme. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Det handler jo ikke bare om det, men det faktumet at USA er VELDIG langt borte, og man aldri vet hva som kan skje med deg. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Det spørs jo helt hvor man er i USA, skal man til disney land og ligge der på hotell, eller om man skal gå rundt på de gatene. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Spørmålet er vel heller om du burde få lov av foreldrene dine til å dra. Jeg hadde aldri i livet latt min 15 årige sønn/datter dra til USA alene. De får jaggu vente til de er 18 og har vist at de klarer å oppføre seg. Edit: @ Darkness| : Bra vi er enige Endret 21. juni 2005 av T-Solberg Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Det spørs jo helt hvor man er i USA, skal man til disney land og ligge der på hotell, eller om man skal gå rundt på de gatene. USA er ikke slik folk tror at det er. Det er mye verre. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) USA er ikke slik folk tror at det er. Det er mye verre. Eh, USA er vel som alle andre steder... Mye bra og mye dårlig Endret 21. juni 2005 av T-Solberg Lenke til kommentar
Innos Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg hadde ikke latt mine unger reise til usa, så lenge jeg har makt til å bestemme det. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Så lenge dere har tillatelse fra foresatte så har dere lov.... Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 27. juni 2005 Del Skrevet 27. juni 2005 pappa og jeg betalte 18 000,- for fly og hotel på andre siden av dammen, men jeg kan love deg at du kan sikkert finne mye billigere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå