Gå til innhold

Kritikk av norskstabbursmat.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada, et flott stykke arbeid dette her ja. Grei layout og fin typografi. Men noen ting ville jeg endret litt på for å få den 110%

- Hvorfor ikke ha hovereffekt på linjen der linken er? (i navigasjonen)

- Fjern den svarte borderen på boksen som er nedenfor headeren og bytt grønnfargen i feltet med en annen

Lenke til kommentar
Jada, et flott stykke arbeid dette her ja. Grei layout og fin typografi. Men noen ting ville jeg endret litt på for å få den 110%

- Hvorfor ikke ha hovereffekt på linjen der linken er? (i navigasjonen)

- Fjern den svarte borderen på boksen som er nedenfor headeren og bytt grønnfargen i feltet med en annen

Takk for kritikk dere.

Jeg har hovereffekt på navigasjonen. Eller skjønner jeg ikke hva du mener?

Hvilken farge bør jeg ha istedet for svart og grønn da? Lysere?

Lenke til kommentar

~sikka~: tror nok han mener der det står «n o r s k s t a b b u r s m a t . n o» over navigasjonen.. Det jeg tenkte på i hvertfall.

Ellers syntes jeg dette her var et grisekjedelig design, mest på grunn av at linjene blir så sinnsykt lange og kjedelige å lese. Dette kommer av for lite white-space og dynamisk bredde på innholdet. Høy oppløsning resulterer da i lange linjer, som igjen gjør at det blir kjedelig å lese. Ville heller gått for fast bredde, for å få det hele litt bedre.

Lenke til kommentar
Jada, et flott stykke arbeid dette her ja.

Må si meg uenig.

Som JiBril sier, kjedelig. Om vi starter øverst, så er header-bildet veldig rart. Det står veldig ut ifra resten av designet, og virker bare som et random bilde som er satt inn.

Menyen er også veldig kjedelig og kjip, ren tekst. Dette sier ikke stabbur for min del. Jeg ville ha sett planker med spirke på og laftet tømmer.

Typografien lurer jeg på hvorfor Tready syns var fin (kan du svare på det?). Syns det hele ser ut som bokstav-suppe her jeg sitter på 1600x1200.

Når det gjelder kodebiten så er den veldig useriøs, eller mindre standard/riktig da. Du kan jo begynne med å svare på hvorfor du har en tabell øverst?

Får du penger for dette?

Edit: Ang. pixler så tror jeg 760 eller 780 er bra for 800x600, for browsere har ikke 100%-viewpoint.

Endret av Domodyret
Lenke til kommentar

Jeg sitter for øvrig i 1024x768 sånn at det er sagt. Jeg synes typografien var fin (bortsett fra at det svarte kunne vært i en annen farge) Vel, vel. Det er smak.

Synes at siden var fin for det formålet den skal, den trenger ikke å være en super-design side for et webdesignfirma. Jeg synes siden fungerer greit for å det den skal gjøre (i mine øyne): formidle informasjon på en akseptabel og grei måte.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet hvordan man lager en liste :roll: Er det jeg har benyttet i menyen til venstre da.

Benytter meg nok av divver til menyen over tenker jeg ;)

EDIT:: tabbe :blush: har ikke brukt liste i den menyen :p Men heller ikke tabell. Synes den er grei som den er. Men skal endre toppmenyen til noe annet enn tabeller da :yes:

Endret av ~sikka~
Lenke til kommentar

• Bruk en liste til begge menyene som nevnt ja. (Både under header og i menyen). Horisontal liste løste jeg slik, vha. CSS:
    ul#menu li {
     display: inline-block !important;
     display: inline;
     list-style-type: none;
     padding: 0 1.5em;
    }

• Og prøv å unngå tabeller til design (i den grønne boksen under header). Apropos den; skriv «norskstabbursmat.no» fremfor «n o r s k s t a b b u r s m a t . n o» i HTML-en. Øk heller letter-spacing i CSS, da dette er styling.

• Lag en H1 med tittelen på selskapet, som du vha. CSS skjuler teksten i og definerer headerbildet som bakgrunn.

• Noen feil i WC3-validatoren, stort sett ang. META-taggene.

• Du kunne fint klart deg med HTML fremfor XHTML her, så vidt jeg ser.

Lenke til kommentar

Okei tusen takk for tips. Blir mye enklere å kutte ut den tabellen når jeg vet hvordan jeg kan bruke css på listen istedet. :yes:

Lag en H1 med tittelen på selskapet, som du vha. CSS skjuler teksten i og definerer headerbildet som bakgrunn

Kan du fortelle meg hvorfor jeg bør gjøre dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...