Tha Mastah Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Jeg har hørt at omtrent alle nye disker skal kunne låses med passord. Har en hd som jeg kun bruker til backup.. dvs at disken kun tilkobles maskinen 1-2 ganger i måneden og står ellers urørt. Jeg vil på enklest mulig måte "sikre" meg mot at uvekommende får adgang til mine bits'n'bytes om den skulle komme i gale hender. Noen som har erfaring på området? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 21. juni 2005 Del Skrevet 21. juni 2005 Har ikke hørt om et slikt 'lås'. Softwarebasert beskyttelse kan man gå forbi, så det aller sikreste er muligens å kryptere mapper eller filer. Bruk f.eks. WinZip eller WinRAR. Lenke til kommentar
Tha Mastah Skrevet 21. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2005 (endret) Jo det heter visst ATA Security: http://www.heise.de/ct/english/05/08/172/ Jeg vet bare ikke hvordan man bruker/aktiverer det Har sett noe på kryptering men det virket noe avansert.. Hadde det bare dreid seg om små filer hadde det hold for meg å lage passordbeskyttede zip-filer, men vi snakker her om vel 150Gb Takk for tips uansett Endret 21. juni 2005 av Tha Mastah Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hei, legger ved programmet for låsing av disken. Prøv selv! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå