Gå til innhold

blei dyttet inn i en middels ny mercedes = bulk.

VegardStr

Anbefalte innlegg

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

UPPDATE:

Posten er hentet, og det sto ikkje nokke annet enn at hon anmeldte meg og han andre.

Men en stoor uppdate er at faren til han som dyttet meg har sendt en brev til oss, politiet, og eieren av bilen og skreiv:

Vår sønn var uheldig å snublet borti Vegard S******* som igjen veltet borti skiltet til Mamma Mia i Ørsta. og sist på det brevet skreiv han at skolen burde ta litt ansvar der, men eg har snakket med Læreren vi hadde i fjord, og han hevder at han hadde avsluttet skoledagen når vi var ferdig å spise pizza.

Men det eg synest no, er at faren til han som dyttet meg har vel på en måte skrevet meg ut av hele saken no.

Og for noen dager siden, så mottok eg et brev fra konfliktrådet, der blir det sansyneligvis møte snart, men for meg, blir det bare helt sikkert å avgi forklaring, også gå igjen. eller?

No kan eg vel snart begynne å puste normalt, siden faren til han som dyttet meg skreiv jo indirekte at eg ikkje hadde noe skyld i det:P

Hvis det er noen som lurer på hvilke bil det er, så står den utenfor mamma mia i Ørsta, på sunnmøre nesten hver dag. en grå mercedes.

vegis.

Endret av vegis
Lenke til kommentar
...Vår sønn var uheldig å snublet borti...

Trodde han dyttet deg med vilje jeg?

Jeg føler ikke at du ble på noen måte "fraskrevet" for at ditt legeme var i "veien" akkurat som skiltet (noe du var) men jeg følte han han prøvde å beskytte sønnen, men samtidig ikke legge skyld på deg :)

Min konklusjon: Er det noen som må betale blir det kameraten din, hvis faren hans ikke "snakker seg fra det..." (Han har vel heller ikke lyst til å se sønnen punge ut med 15 høvdinger. Var det ikke så? ;))

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Jeg føler ikke at du ble på noen måte "fraskrevet" for at ditt legeme var i "veien" akkurat som skiltet (noe du var) men jeg følte han han prøvde å beskytte sønnen, men samtidig ikke legge skyld på deg :)

Min konklusjon: Er det noen som må betale blir det kameraten din, hvis faren hans ikke "snakker seg fra det..." (Han har vel heller ikke lyst til å se sønnen punge ut med 15 høvdinger. Var det ikke så? ;))

jeg vet at han dyttet meg, fordi han sa til meg rett etterpå "det var ikkje meningen å skubbe deg så hardt", Men han og faren har etter min forståelse løget til oss, purken og pil eigeren.

hvordan kan eg ha skyld i at han snublet i meg? :hmm: (etter det faren skriver)

Endret av vegis
Lenke til kommentar

1. Eieren av bilen skal vertfall ikke lide noe av denne saken. Det er slike situasjoner som dette som gjør det å ha bil så jævli kjedelig. Folk som ikke tenker seg om, og som deretter nekter å gjøre opp for seg, slik at saken drar ut og man enten sitter med en skada bil, eller må punge ut selv i mellomtiden.

2. På skolen fikk vi alltid beskjed om at skoleveien var skolens ansvar. Vi kunne vertfall få negative sanksjoner for ting som skjedde på skoleveien og slikt.

Lenke til kommentar

jeg vet at han dyttet meg, fordi han sa til meg rett etterpå "det var ikkje meningen å skubbe deg så hardt", Men han og faren har etter min forståelse løget til oss, purken og pil eigeren.

hvordan kan eg ha skyld i at han snublet i meg? :hmm: (etter det faren skriver)

Ved at han ikke skriver at du ikke var skyldig fraskriver han deg ikke.

Men, jeg tror du vinner denne saken! :)

Lenke til kommentar
Og for noen dager siden, så mottok eg et brev fra konfliktrådet, der blir det sansyneligvis møte snart, men for meg, blir det bare helt sikkert å avgi forklaring, også gå igjen. eller?

Konfliktrådet er ikke no å bekymre seg for,det blir bare snakking og du får bare si sannheten,så ordner det seg nok ;)

Lenke til kommentar
tror du de kommer til å gå så langt som retten?

nei herregud,du skal få 100 spenn av meg hvis detta går til retten. send meg pm hvis det skjer,så skal du få dem.

Du har ikke no skyld i detta,så slutt å bekymre deg. Gå på konfliktrådet og fortell sannheten... Konfliktrådet er bare ''kos'' uansett...

Lenke til kommentar

Jeg satt på med en venninde som rygget på en kompis av meg og ødela bakskjermen på hans 200SX, rep omkostninger: 12K.

Selv om jeg bare satt på, skrev jeg under på skademeldingen, under "vitne" greia... men jeg hørte jo aldri noe fra forsikringsselskapet.

Uansett kan jo ikke han med bilen bevise på noen måte at det er det. Hva sier han som dytta deg til dette? At det ikke var hans feil? Isåfall har du et problem. Hvis han også nekter, blir det ditt ord mot eieren, og kompisen din sitt ord mott ditt.

Lenke til kommentar

Om det er et uhell spiller vel ingen trille, bileier skal hvertfall ikke lide fordi dere var på feil sted til feil tid. Om dere sier at det var et uhell, kan det godt være at begge må betale, sier du at han dyttet, er det mer sansynlig at han må betale, og du slipper unna. Så spørs det hvor din grense for å holde på noe går.

Lenke til kommentar

jah, hvis det ikje går nokken vei, og han nekter å tqa skjyld slik at eg må betale, så sier eg bare sannheten,

EDIT: men skjønner ikkje helt hvorfor eg fortsatt muligens har skyld, siden han ofefntlig "snublet borti" meg, eg kan vel ingenting for det.. :hmm:

Endret av vegis
Lenke til kommentar
Da er det jo et uhell. Vet ikke om det endrer saken noe særlig though.

offentlig er det et uhell, men både eg og han vet at han skubbet meg, og han har spurt om eg kan holde kjeft om det, og de gjør eg, de får være han sitt problem.

samma f om hva han sier vel? sier han at han snubla,så får du la han holde seg til den historien,og du til din...det er jo bare for deg å si at du ble dytta,noe som skjedde etter at han snubla... ikke stress så fælt...du har ingen skyld....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...