VegardStr Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 har dessuten aldri hørt om påbudte mål på en trapp... jo slike lover finst, i fjor på GK byggfag gikk vi gjennom bygging av trapper ol. då sto det i bøkene at en trapp skal ha en formel som sier 1 stk opptrinn + 2stk inntrinn skal bli på tilsammen 630mm, 1stk inntrinn og 1stk opptrinn har lik lengde. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Godt mulig det finnes en formel, men er denne PÅBUDT ved lov?! Alle trapper i Norge er ikke like... jeg kan ikke helt forstå hvordan det skal gå.. Endret 23. august 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Det hjelper ikke at du og han ikke mener det er hans feil, juridisk sett er det nok det... Snakker du om trådstarter eller kameraten? Hvis du snakker om trådstarter så kan jeg ikke skjønne at det skal være juridisk grunnlag for å dømme han. Han må jo ha utvist uaktsomhet eller forsett og det kan jeg ikke se at han har gjort i denne saken. Det er jo ikke uaktsomt å stå i nærheten av en bil. Dessuten kan jeg ikke se at det foreligger påregnelighet. Endret 23. august 2005 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 nei, det er ike sikkert det er båbudt med lov... Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Det hjelper ikke at du og han ikke mener det er hans feil, juridisk sett er det nok det... Neppe hva mener du med neppe? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Det hjelper ikke at du og han ikke mener det er hans feil, juridisk sett er det nok det... Neppe Jeg må innrømme at jeg ikke forstår hva jeg har sagt og ment med den setningen der, synes det er tåpelig å ta den ut av sammenheng totalt. Jeg forstår det ikke selv... Som jeg skrev, når det er tatt ut av sammenhengen sånn, så forstår jeg ikke hva jeg har ment selv. Finn litt mer utfyllende greier til i morgen du... Endret 23. august 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) Det hjelper ikke at du og han ikke mener det er hans feil, juridisk sett er det nok det... Neppe Jeg må innrømme at jeg ikke forstår hva jeg har sagt og ment med den setningen der, synes det er tåpelig å ta den ut av sammenheng totalt. Jeg forstår det ikke selv... Enig Gikk litt fort i svingene Endret 23. august 2005 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 hvis eg skal bli "skyldig" eller "delskyldig" i dette, må ikke han som dyttet meg komme med en forklaring som sier at eg er medkylding då eller? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 I en rettsak avgjør dommerene(jurien i høyere innstans) hvorvidt du er skyldig eller ei, på bakgrunn av alle forklaringene. Men i forliksrådet skal du ikke bli dømt, du skal prøve å få en avtale. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 ok, men i "forliksrådet" må ikke han i klassen min ha noe konkret som sies at eg er medskyldig og må derfor betale? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Du kan nekte å møte i forliksrådet og kreve rettsak. Forliksrådet er såvidt jeg vet ingen rettinstans med noen som helst dømmende kraft.. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 men det er jo ingen vits i å nekte forliksrådet då, siden saken "kan" løse deg der, men det tviler eg på, siden han som dyttet meg har ikke tnkt å betale, og hvis han hadde tenkt å betale, hadde han allere gjort det for LEEEEENGE siden, og eg har heller ikke tenkt å betale en drit, så detet blir nokk en rettsak Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Som jeg skrev, når det er tatt ut av sammenhengen sånn, så forstår jeg ikke hva jeg har ment selv. Finn litt mer utfyllende greier til i morgen du... Har kommet med et skikkelig svar og begrunnelse. Hvis du ser på svaret mitt så ser du hvorfor han ikke kommer til å bli dømt til å erstatte for mercedesen. Med mindre han har et objektivt ansvar, noe jeg heller ikke kan inbille meg. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 objektivt ansvar? huh? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Vegis, ta deg en tur på jussbuss. Du får en halvtime med en jusstudent uten å betale.. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 nei, orker ikke alt det slitet. svar heller på hva Objektivt ansvar er du. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Du orker ikke det? orker du en eventuell rettsak? Jussbuss kan sikkert hjelpe deg mye bedre enn hva jeg kan.. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 men no sitter eg her, og har ingen planer om å ta meg en busstur, så hva er Objektivt ansvar? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Har du fått hentet stevnelsen på posten? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 Vet du hva jussbuss er? http://www.jus.uio.no/jussbuss/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå