VegardStr Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 det er det eg og mener. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Hvordan vet vi at vegis ikke provoserte den som dyttet, og dermed er den reeele starteren av dominorekken? Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 (endret) dere kan ikke vite det, men eg kan ikke huske å ha provosert vedkommende som dyttet meg, vi snakket vanlig, om "data" tror eg , EDIT: hele den dagen hadde vi drevet å dyttet borti hverandre, og han valgte vel feil plass og feil tid. kan det ha noe å si at vi dreiv å dyttet på hverandre? Endret 23. august 2005 av vegis Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Dere forårskadet skade begge to, og jeg ville antagelig gitt begge skylden, slik at dere begge fikk betale. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 oj, eg trodde av var sikker på å vinne denne saken, men dine innlegg (JoachimR) får meg til å virke usikker Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Du er jo ikke en uskydlig en som stod på siden, det er du og ditt legeme som direkte forårsaket skaden... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 *gå på gaten og utøve blind vold mot en, slik at han faller inn i et vindu og blir erstatningspliktig* Litt satt på kanten, men han kan ikke noe for at kameraten dyttet. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Vet vi at han ikke kan noe for det? Det at de hadde dyttet hverandre hele dagen tyder på at det ikke var helt "uforutsett" og "overraskende". Jeg må ærlig si at om du "frikjennes" totalt så er det litt rart. Derimot tipper jeg du og kameraten vil dele skylden. Det er i retten, hva konfliktrådet kan finne på vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Du er jo ikke en uskydlig en som stod på siden, det er du og ditt legeme som direkte forårsaket skaden... Du har tydligvis mye mer peil på dette innenfor rettsvitenskapen enn meg, Joachim.. Men, hvis en person blir dyttet, så mener du også at han skal ha skyld? Blir ikke det det samme som å dele skyld med et balltre etter å ha knust kneskålene på en fyr, liksom!? Siden balltreet var den gjenstanden som fysisk traff!? Personlig mener jeg nå at vegis er helt uskyldig, uansett om de hadde dyttet på hverandre før, eller ikke.. men, som sagt, dette er ikke helt mitt felt.. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Vet vi at han ikke kan noe for det? Det at de hadde dyttet hverandre hele dagen tyder på at det ikke var helt "uforutsett" og "overraskende". Jeg må ærlig si at om du "frikjennes" totalt så er det litt rart. Derimot tipper jeg du og kameraten vil dele skylden. Det er i retten, hva konfliktrådet kan finne på vet jeg ikke. fra min side, så finner jeg det uaktuelt å dele skyld, uansett om det må gå sålangt som til retten. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Så siden de hadde gått hele dagen og dyttet på hverandre er det vegis som bør passe på hvor han befinner seg? I don't think so. "Oi, en ting som potensiellt kan bli ødelagt om min kamerat finner ut at her er det smart å dytte." Uhell skjer, og her var det kameraten som hadde et uhell. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Så siden de hadde gått hele dagen og dyttet på hverandre er det vegis som bør passe på hvor han befinner seg? I don't think so. "Oi, en ting som potensiellt kan bli ødelagt om min kamerat finner ut at her er det smart å dytte." Uhell skjer, og her var det kameraten som hadde et uhell. ja får håpe de meglerene i forliksrådet mener det samme. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 I den grad du kan ha fremprovosert dyttingen, er du medskyldig. Og hvis dere begge dyttet hverandre hele dagen, så er ikke du totalt uskyldig når han dytter deg, og du faller over et pizzaskilt og inn i en bil. Du må forstå at du faktisk da er medskyldig?! Sjansen til å komme greit ut av det er nok i forliksrådet, hvor du ikke blir dømt eller noe, men hvor man prøver å ordne et forlik. Det blir nok billigst og greiest. Er redd, uten at jeg er advokat eller noe, at du ligger svakere ann i en rettsak.. Lykke til... Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 I rettsaker som involverer vold, der det først har vært verbal krangling, før en av partene utøver fysisk vold blir det vel den parten som får straffen, blir det ikke? Loven er vel klar på at man ikke skal ta igjen. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 I den grad du kan ha fremprovosert dyttingen, er du medskyldig. Og hvis dere begge dyttet hverandre hele dagen, så er ikke du totalt uskyldig når han dytter deg, og du faller over et pizzaskilt og inn i en bil. Du må forstå at du faktisk da er medskyldig?! Sjansen til å komme greit ut av det er nok i forliksrådet, hvor du ikke blir dømt eller noe, men hvor man prøver å ordne et forlik. Det blir nok billigst og greiest. Er redd, uten at jeg er advokat eller noe, at du ligger svakere ann i en rettsak.. Lykke til... hvorfor stille svakere i en rettsak då? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 I den grad du kan ha fremprovosert dyttingen, er du medskyldig. Og hvis dere begge dyttet hverandre hele dagen, så er ikke du totalt uskyldig når han dytter deg, og du faller over et pizzaskilt og inn i en bil. Du må forstå at du faktisk da er medskyldig?! Sjansen til å komme greit ut av det er nok i forliksrådet, hvor du ikke blir dømt eller noe, men hvor man prøver å ordne et forlik. Det blir nok billigst og greiest. Er redd, uten at jeg er advokat eller noe, at du ligger svakere ann i en rettsak.. Lykke til... hvorfor stille svakere i en rettsak då? Fordi en rettsak er seriøs - et møte i forliksrådet er mer "kos" og for å bli enig partene i mellom, der er det ingen dommer som sier "sånn er det". Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 I rettsaker som involverer vold, der det først har vært verbal krangling, før en av partene utøver fysisk vold blir det vel den parten som får straffen, blir det ikke? Loven er vel klar på at man ikke skal ta igjen. Er ikke helt sikker på det med "å ta igjen", men å fremprovosere vil gi deg delskyld på noe vis. Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 men etter det eg vet, så har eg ikke fremprovosert noenting... begynner virkelig å bli usikker Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Du har smådyttet ham hele dagen, han har smådyttet deg. Jeg kaller det fremprovosering.- Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Jeg kaller det ikke fremprovosering, jeg kaller det uskyldig lek som kameraten ikke klarte å forstå at ikke passet seg der og da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå