VegardStr Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 hvilke side? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Ikke ofte jeg sier det, men... Google... Jeg brukte ikke google engang, bare gjettet adressen, og vips... http://www.konfliktraadet.no/ Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 står der alle sakene som er oppe til konflikt rådet? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Les da mann! Ring mannen i ditt konfliktråd så kan han sikkert fortelle en hel masse. Redigert etter Tom Waits for Alices råd(og krav?). Endret 22. august 2005 av JoachimR Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 22. august 2005 Forfatter Del Skrevet 22. august 2005 ok, men er liksom litt *paff* siden eg ikke skjønner helt hvorfor eg er anmeldt. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Du er anmeldt fordi du har forårsaket en bulk i en bil gutt! Lenke til kommentar
Erren Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 Slenger inn noe her, jeg: Er vennen din en god venn tar han ansvaret HVis ikke er han ikke mye å samle på Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. august 2005 Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Takk for at innlegget ble redigert, Joachim. Geir Endret 23. august 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 hvis eg hyrer inn en advokat under møte i forliksrådet, og eg vinner saken, må ikke hun eieren av bilen som anmeldte meg betale saksomkostingene. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 (endret) *fjernet* Innholdet var uvesentlig. ___________________________________________________ Opps, husk at du fortsatt kan få skylden da. Ingenting er avgjort. Undersøk litt rundt, finnes gratis jushjelp mange steder. ring forsikringa, de fleste har advokat inn i innbo forsikringen. Endret 23. august 2005 av KVTL Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 egentlig føler eg at eg ikke trenger advokat, men lurer på å gjør det, siden når eg vinner (er sikker på at eg vinner, eller slipper å betale) da må hun som anmeldte meg betale saksomkostningene mine, og då kan det bli dyrt for bil eieren det er egentlig grunnen til at eg vil ha advokat. er forliksrådet og konfliktrådet det samme? hvis ikke, så lurer eg på hvordan konfliktrådet er baldet inn, fordi her e det snakk om forliksrådet. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Vegis: Jeg krysser fingrenne for at det skal ordne seg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 hvis eg hyrer inn en advokat under møte i forliksrådet, og eg vinner saken, må ikke hun eieren av bilen som anmeldte meg betale saksomkostingene. Det er ikke noen automatikk i det, desverre. Motparten må som regel betale kostnadene ved saken, men du får ikke dekket unødvendige utgifter. Og husk at motparten kan og antagelig vil svare med samme mynt. Det er nok en fordel for begge parter at dere gjør det så enkelt og rimelig som mulig. Her er litt info fra Forliksrådets websider: Link SÅ PRØVER VI Å BLI ENIGE Behandlingen av en sak i Forliksrådet foregår på en mer uformell måte enn i de fastlagte mønstre for domstolene, og man trenger ikke advokat. Forliksrådet vil først og fremst se om det er rom for et forlik mellom partene. For eksempel kan partene møtes på halvveien, bli enige om en nedbetalingsplan eller lignende. Forliksmekling er unntatt offentligheten, og et forlik har samme virkning som en rettskraftig dom. Oppnås ikke forlik, fortsetter saken over i domsforhandlinger. I denne fasen er det lovlig å ha med prosessfullmektig. Da kan saken avsluttes med at forliksrådet avsier dom. Dommen må bygge på norske lover og gjeldende rett. Dersom det ikke ankes, blir dommen endelig. Alle dommer kan ankes til herreds- eller byretten innen en måned. DET ER IKKE DYRT Den som ønsker en sak behandlet av forliksrådet, må betale et rettsgebyr på forhånd. Den som taper saken blir som regel dømt til å betale sakens kostnader. Geir Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Mange som taper saker som slipper å betale motpartens utgifter. I særlig grad gjelder det saker mot store selskaper, hvor selskapenes advokatteam har vunnet. Vet ikke om du trenger advokat - du skal ikke trenge det. Men forsikringsselskapet ditt bør dekke advokathjelp, eventuelt kan du hyre en jurist uten advokatbevilling, noe som ofte er rimeligere. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Du har ikke fått en straffesak på nakken, men en sivilsak. Siden det er snakk om penger du skylder vil en dom mot deg i forliksrådet gi motparten et tvangsgrunnlag mot deg. Så jeg anbefaler å høre litt rundt, er ikke lurt å satse 100% på at man vil vinne automatisk. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Det er en vansklig sak, og jeg synes vel det er rart man prøver forliksrådet på en sånn åpenbart vansklig sak. Håpet er vel at dere skal bli enig om en løsning ved avtale. Men det blir det neppe om du står på ditt, og ikke planlegger å betale. Forliksrådet har meg bekjent ingen myndighet, og blir man ikke enig blir det rettsak som normalt. Og heller ikke utfallet der er opplagt. Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Vegis: Du kan bare holde fast på at du har vitne på at det ikke var din skyld. Dersom det går videre til å bli en retssak, er man som vitne pliktig til å møte enten man vil/gidder eller ikke. Forøvrig hadde jeg allerede nå begynt å se meg om etter fri rettshjelp hvis jeg var deg. Ta forøvrig notat av alle beskyldninger som kommer opp i mot deg i forliksrådet. Skriv det ned! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Notater kan også være greit at moren din tar. Eller faren din, eller begge, ettersom hvem som er med. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Åssen kan "vegis" tape denne saken? Som sagt tidligere i denne tråden så er han bare en mellom mann, på lik linje som reklameskiltet.... Personen som startet "domino"-rekken har skylden. Sier dette bare på min logiske tankegang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå